adexo3
۱۳۹۰۰۵۰
۵۸۰
۵۸۰
پ

تصاویر نقاشی‌هایی که بوی «طویله» می‌دهند

هنرمند آلمانی ورنر هارتل (Werner Härtl) یک سبک واقعاً منحصر به فرد برای خود ایجاد کرده است؛ او در حال حاضر تنها هنرمند شناخته شده‌ای است که از سرگین رقیق‌شدۀ گاو برای ایجاد نقاشی‌هایی تک‌رنگ استفاده می‌کند.

فرادید: خیلی از هنرمندان این روزها انتخاب‌های عجیب و غریبی از حیث مواد مورد استفاده یا موضوعات کارشان دارند، اما از نظر عجیب بودن، مواد کمی به مادۀ انتخابی ورنر هارتل نزدیک می‌شوند.

این هنرمند آلمانی در سال ۲۰۱۲ و در مدتی که به عنوان کارگر مزرعه مشغول به کار بود، تجربۀ نقاشی با سرگین گاو را آغاز کرد. او مقداری کود را در یک قوطی بسته‌بندی کرد و از آب برای رقیق کردن آن استفاده کرد تا طیف‌های مختلف رنگ قهوه‌ای را بدست آورد.

تصاویر نقاشی‌هایی که بوی «طویله» می‌دهند

اما این روزها، او ترجیح می‌دهد که «رنگ» را مستقیماً از منبع دریافت کند. به عبارت دیگر او قوطی را درست در جایی که گاو مدفوع می‌کند قرار می‌دهد و رنگ تازه دریافت می‌کند! او می‌گوید که برداشت تنها دو بار دفع مدفوع گاو، مواد کافی برای حداقل شش ماه نقاشی کردن را در اختیار او قرار می‌دهد.

تصاویر نقاشی‌هایی که بوی «طویله» می‌دهند

ورنر هارتل که ساکن رایشرسبوئرن (روستایی در منطقه باواریای آلمان) است، از پیشینۀ روستایی و کشاورزی این ایالت به عنوان منبع اصلی الهام برای نقاشی‌های خود استفاده می‌کند. گاوها موضوعات مورد علاقه او هستند، اما نقاشی‌های او همچنین تراکتور و سایر ماشین آلات کشاورزی، مزارع حاصلخیز، خانه‌های روستایی و حتی تصاویر پرتره را شامل می‌شوند.

تصاویر نقاشی‌هایی که بوی «طویله» می‌دهند

هارتل می‌گوید: «در حین نقاشی، از آب برای رقیق کردن سرگین و رسیدن به سایه‌های رنگی مختلف استفاده می‌کنم. از سرگین رقیق‌شده با آب برای سایه‌های روشن و از سرگین بدون آب برای سایه‌های تیره‌تر استفاده می‌کنم».

جالب اینجاست که ورنر هارتل ادعا می کند که نقاشی‌های تک‌رنگ او بعد از چند روز دیگر اصلا بوی بدی ندارند. اما وقتی رنگ تازه است، داستان دیگری است . . .

تصاویر نقاشی‌هایی که بوی «طویله» می‌دهند

این هنرمند با بیان اینکه معمولاً چند روز طول می‌کشد تا بوی مدفوع گاو از بین برود، می‌گوید: «وقتی خیس است، «رنگ» کمی بد بو است، اما وقتی کاملاً خشک شود، دیگر بو نمی‌دهد».

تصاویر نقاشی‌هایی که بوی «طویله» می‌دهند

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج