۱۳۹۲۷۶۲
۷۴۸
۷۴۸
پ

پیام تهدیدآمیز وزیر جنگ اسرائیل برای لبنان

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در سخنانی مدعی شد اتفاقاتی که در غزه روی داده ممکن است در لبنان نیز تکرار شود.

فارس: «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در سخنانی مدعی شد اتفاقاتی که در غزه روی داده ممکن است در لبنان نیز تکرار شود.

پیام تهدیدآمیز وزیر جنگ اسرائیل برای لبنان

وی در ادامه سخنانش گفت: «احتمال حل و فصل سیاسی در حال کاهش بوده و مرحله‌ای فرا خواهد رسید که صبر ما به پایان رسیده و آنچه در غزه دیدید می‌تواند در لبنان نیز تکرار شود».

 ۱۱۶ روز از جنگ در غزه می‌گذرد و حملات حزب‌الله از فردای شروع جنگ آغاز شده و دامنه و شدت حملات به تدریج افزایش یافته است، حملاتی که تعداد زیادی از شهرک‌نشینان شمال فلسطین اشغالی را مجبور کرده است تا به سمت حیفا و تل آویو فرار کنند. در این میان قدرت موشک‌های حزب‌الله موجب حیرت محافل اسرائیلی شده و رسانه‌های عبری‌زبان به این مسأله اذعان کرده‌اند.

در این باره روزنامه یدیعوت آحارانوت نوشته است که حزب‌الله موشک‌های سنگین به سمت شهرک‌ها و مواضع ارتش اسرائیل در تمامی نقاط منطقه الجلیل شلیک می‌کند، موشک‌هایی که به گفته این روزنامه به هنگام برخورد، موجب ایجاد حفره بزرگی در زمین می‌شوند.

با نگاهی به سیر ورود حزب‌الله به نبرد با اسرائیل متوجه می‌شویم که حزب‌الله در روزهای اول صرفا از راکت‌های کوتاه برد برای زدن دکل‌های مخابراتی ارتش اسرائیل استفاده می‌کرد که البته توانست بخش مهمی از دید اطلاعاتی صهیونیست‌ها را در جنوب لبنان کور کند، پس از آن حزب الله به مرور قابلیت‌های خود را رو می‌کند و اکنون که ۱۱۶ روز از جنگ غزه می‌گذرد، حزب‌الله از موشک‌های اپتیکی خود نیز رونمایی کرده که نقل محافل اسرائیلی است. 

در این شرایط حزب‌الله یک بازی روانی را برای اسرائیل پیش می‌برد و به یکباره همه داشته‌های خود را رو نمی‌کند که همین امر می‌تواند عامل بازدارندگی باشد، طبق سخنان سید حسن نصرالله در تاریخ 15 دی ماه، هدف حزب‌الله ورود به جنگ تمام‌عیار نیست، بلکه کاهش فشار از روی جبهه غزه است و به خوبی توانسته این هدف را محقق کند. نصرالله گفت که «شاهد تحقیر اشغالگران در مرزهای جنوب لبنان هستیم».

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج