۱۳۹۳۱۱۶
۱۰۰۱
۱۰۰۱
پ

کنایه سنگین یک چهره سیاسی به ماجرای سیسمونی‌گیت

سعید محمد بعد از تلاش برای پوشیدن ردای ریاست جمهوری حالا عزم آن دارد تا در مقابل «پدرخوانده های» اصولگرایی برای انتخابات مجلس قد علم کند. این میان او نکات مهمی را در مصاحبه اخیر با هفته نامه ۹ دی مطرح کرده است. ادعاهایی که مشخصا قالیباف، خلاف آنها را ادعا می‌کند. یکی از جالب ترین بخش ها مصاحبه، جایی است که از دستگیری مسئول حقوقی پرونده هلدینگ یاس در هنگام خرید سیسمونی یاد شده است. آیا سعید محمد عامدانه بحث سیسمونی را پیش کشیده بود؟

امتداد نیوز:  سعید محمد بعد از تلاش برای پوشیدن ردای ریاست جمهوری حالا عزم آن دارد تا در مقابل «پدرخوانده های» اصولگرایی برای انتخابات مجلس قد علم کند. این میان او نکات مهمی را در مصاحبه اخیر با هفته نامه ۹ دی مطرح کرده است. ادعاهایی که مشخصا قالیباف، خلاف آنها را ادعا می‌کند. یکی از جالب ترین بخش ها مصاحبه، جایی است که از دستگیری مسئول حقوقی پرونده هلدینگ یاس در هنگام خرید سیسمونی یاد شده است. آیا سعید محمد عامدانه بحث سیسمونی را پیش کشیده بود؟ 

کنایه سنگین یک چهره سیاسی به ماجرای سیسمونی‌گیت

براساس گفته‌های سعید محمد «مجموعه یاس، خارج از بدنه سپاه شکل گرفت» لذا او مشخصا ارتباط پرونده یاس با سپاه را نفی کره و می‌گوید: «بعضی از افراد به ناحق آن را به مجموعه سپاه نسبت می‌دهند.» 

سعید محمد توضیح می‌دهد که «مجموعه‌ای شکل گرفته بود و شخص آقای قالیباف هم رئیس هیات امنای این مجموعه بود. در بدنه آن مجموعه یک سری مسائل و مشکلات مشاهده شد که در نهایت به این منجر شد که گزارش‌هایی برای نهاد رهبری ارسال شد و مقام معظم رهبری دستور انحلال دادند و بعد از صدور این دستور، برای اینکه هم اگر تخلفی شده رسیدگی شود و هم کلاً این مجموعه جمع شود، بنده مسئول انحلال شدم که مسئله جمع و جور شود.» پیشتر یکبار سعید احدیان از افراد نزدیک به قالیباف ادعای حکم وجود حکم رهبری را نفی کرده بود. اما محمد بار دیگر آن را تکرار می کند.

ظاهرا «عده‌ای از این کار خوششان نیامده» و آنطور که این فرمانده سابق سپاه گفته جای شهید و جلاد عوض شده است: «سر یک اتهام بیخود، مسئول حقوقی پرونده یاس را دستگیر کردند؛ یعنی جای شهید و جلاد عوض شد. او را بازداشت کردند و یک ماه به انفرادی بردند.» 

سعید محمد عامدانه یا غیرعامدانه، موضوع را به خرید سیسمونی از شهرری پیوند می‌زند: «مسئول حقوقی پرونده یاس با خانمش رفته بودند برای خرید سیسمونی در شهر ری، رفته بودند و او را در مغازه دستگیر کرده بودند. »گویی قرار است سیسمونی خریدن مسئول حقوقی پرونده یاس با سیسمونی خریدن طرف دیگر از یک کشور خارجی، تقابلی  در ذهن مخاطب ایجاد کند. 

سعید محمد البته توضیح نمی‌دهد که اگر این مساله به سپاه مرتبط نبود، او با کدام جایگاه وارد این پرونده شده بود؟

قالیباف مانع وزارت من شد

ادعای دیگر سعید محمد که این بار صراحتا با نام بردن از قالیباف آن را طرح کرده، ماجرای وزارت مسکن اوست. درحالی که اخیرا سایت‌ها و کانال های مرتبط با قالیباف حرفهای او را مدام پخش می‌کنند که گفته است «هیچ وقت در عزل و نصب‌ها دخالت نکرده»، سعید محمد می‌گوید: خود من هم که جلوی این جریا‌ن‌ها ایستاده بودم، مغضوب واقع شدم؛ در چند سال گذشته هر کجا می‌خواستم بروم، سد راه شدند و مشکلاتی برای من ایجاد کردند. افرادی که در پرونده یاس از من آسیب دیده بودند برنامه‌ریزی کردند من را حذف کنند و حتی برخی جوانان حامی من که صرفا در توئیتر فعال بودند را بازداشت کردند و به زندان بردند.» 

سعید محمد به حرف‌های ابراهیم رئیسی در روز رای اعتماد مجلس اشاره کرده: «آقای رئیسی من را برای وزارت راه و شهرسازی دعوت کردند اما مجلس مخالفت کرد؛ خود آقای رئیسی روزی که به مجلس رفته بودند تا برای کابینه رأی اعتماد بگیرند راجع به وزارت راه و شهرسازی همین مطلب را گفتند که شخص دیگری مدنظر من بود ولی مجلس نگذاشت او را معرفی کنم» 

حالا مخالفان قالیباف یک به یک گردهم جمع شدند تا پدرخوانده‌ها را در شورای ائتلاف اصولگرایی به چالش بکشند. از رائفی پور گرفته تا سعید محمد و سردار غلامرضا که امسال با فشار مجلس از معاونت سیاسی وزارت کشور کنار گذاشته شد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج