۱۳۹۳۷۷۸
۱۲۸
۱۲۸
پ

رپورتاژ آگهی

انواع سیم و کابل نسوز سیلیکونی

دو عامل مهمی که باعث ایجاد تمایز بین کابل‌ ها و سیم‌ ها می‌ شوند، نسوز بودن و ضد حریق بودن آنهاست.

سیم نسوز از تولیدات شرکت سیلی دی می‌ باشد که کاربرد بسیار زیادی برای مصارف مختلف دارد. به طور کلی سیم و کابل‌ ها محصولات انتقال انرژی الکتریکی و آتش نشانی و صنعت ساختمان و غیره به شمار می‌آیند که تنوع زیادی دارند.

دو عامل مهمی که باعث ایجاد تمایز بین کابل‌ ها و سیم‌ ها می‌ شوند. نسوز بودن و ضد حریق بودن آنهاست.

در بین انواع مختلف سیم و کابل نسوز که در بازار وجود دارند، کابل نسوز سیلیکونی یکی از پرطرفدارترین کابل‌ هایی است که برای مصارف مختلف استفاده می‌ شود. زیرا مقاومت و دوام بالایی دارد.

کابل سیلیکونی دارای دو روکش می‌ باشد که روکش اولیه آن عایق سیم با غلاف سیلیکون و روکش نهایی سیلیکونی است.

معمولاً این نوع از کابل‌ های سیلیکونی قابلیت فعالیت در محدوده ۳۰۰ تا ۵۰۰ ولت را دارند و دمای حرارتی آنها ۲۰۰ تا ۶۰- درجه سانتی گراد است.

انواع سیم و کابل نسوز سیلیکونی

کاربرد کابل سیلیکونی

شرکت تولیدی سیلی دی تلاش کرده است که با تولید انواع مختلف سیم نسوز و کابل نسوز سیلیکونی در صنعت برق کشور تحولی عظیم ایجاد کند. زیرا محصولات این برند در سطح استاندارد به تولید انبوه رسیده‌ اند و کاربرد زیادی دارند.

کابل نسوز سیلیکونی یکی از پرفروش‌ ترین کابل‌ های کاربردی در صنایع حساس ساختمان و غیره و محیط‌ های آسیب پذیر یا پرخطر از جمله صنعت برق می‌ باشد. این کابل به علت جنس روکش سیلیکونی به کار رفته شده در آن توانایی مقاومت در برابر حرارت بسیار بالا را دارد و در نتیجه دیرتر رسانای جریان الکتریکی را قطع می کند.

پس می‌ توانیم بگوییم که احتمال آتش سوزی محیط اطراف به علت شعله ور شدن کابل سیلیکونی بسیار کم است و از این نظر امنیت بیشتری در محیط حاکم خواهد بود.

با توجه به اینکه یکی از رایج‌ ترین علل آتش سوزی در محیط‌های اداری، صنعتی، تجاری و حتی مسکونی شعله ور شدن کابل یا سیم می‌ باشد، استفاده از کابل‌ های نسوز می‌ تواند از این اتفاق ناگوار جلوگیری کند.

 

اگر بخواهیم در رابطه با کاربرد سیم و کابل نسوز در صنایع مختلف صحبت کنیم می‌ توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • صنایع تولید انرژی و انتقال انرژی
  • صنایع مخابراتی و انتقال اطلاعات
  • صنایع الکترونیک
  • صنایع گاز، نفت و پتروشیمی
  • صنایع خورشیدی و سولار
  • صنایع تولیدی لوازم خانگی ( بخاری، اجاق گاز، یخچال، پکیج و غیره)
  • صنعت ساختمان و انبوه سازی ساختمان
  • صنعت تولید شیشه و سرامیک

در صورتی که در هر یک از این صنعت‌ ها فعالیت می‌ کنید و نیاز به استفاده از سیم یا کابل نسوز دارید، می‌ توانید از طریق برند سیلی دی و با مراجعه به سایت این برند خرید خود را انجام دهید.

انواع سیم و کابل نسوز سیلیکونی

مزایای استفاده از کابل نسوز سیلیکونی

مزایای استفاده از کابل نسوز سیلیکونی بسیار زیاد است و همین موضوع باعث شده است که اکثر افراد به سراغ خرید سیم و کابل نسوز بروند.

 این کابل ضمن داشتن مقاومت بالا به اختلاف دمایی و عدم آسیب در اثر حرارت بالا در برابر رطوبت، حیوانات جونده و فرسایش ناشی از تماس با مواد خورنده و حتی در مقابل اشعه UV خورشید مقاوم است.

 پس می‌ توانیم بگوییم که هیچ یک از عوامل طبیعی و غیر طبیعی باعث آسیب به سطح این کابل نمی‌ شوند و با این وجود می‌ توان طی مدت زمان طولانی از کابل‌ های نسوز سیلیکونی با خیال آسوده استفاده داشت.

مزیت بعدی که در رابطه با این کابل وجود دارد وزن سبک آن است که این وزن پایین باعث می‌شود فشار کمتری در شرایط استفاده هوایی نیاز داشته باشد و استفاده و نصب آن نیز آسان‌ تر باشد.

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایایی که می‌توان در رابطه با این سیم نسوز به آن اشاره کرد این است که این نوع کابل به هیچ عنوان گازهای کشنده و سمی در پی مجاورت با حرارت بالا را منتشر نمی‌کند و این موضوع از ایجاد آسیب‌های بیشتر هنگام حادثه جلوگیری خواهد داشت.

انواع سیم و کابل نسوز سیلیکونی

انواع سیم و کابل نسوز را بشناسید!

در صورتی که قصد خریداری سیم و کابل نسوز را دارید، بعد از اینکه مرجع مناسبی مثل سیلی دی را برای این خرید شناختید، خوب است که با انواع سیم‌ ها و کابل‌ های نسوز هم آشنا شوید. تا بر اساس نیاز خود خریدی مناسب را انجام دهید. این موارد را در ادامه برای شما نام می‌ بریم.

  1. کابل کنترل
  2. کابل قدرت
  3. کابل فشار قوی
  4. کابل ابزار دقیق
  5. کابل اعلام حریق
  6. سیم دو روکش بافت فایبرگلاس
  7. سیم و کابل جرقه زن، های ولتاژ

معایب استفاده از کابل نسوز سیلیکونی

استفاده از کابل نسوز سیلیکونی در کنار تمام مزایا و نکات مثبتی که دارد دو عیب قابل توجه نیز دارا می‌ باشد. مورد اول این است که به هیچ عنوان قابلیت بازیافت ندارد و به همین منظور برای محیط زیست آسیب زا می‌ باشد و مورد دوم این است که هزینه زیادی دارد و شاید خرید آن برای مصارف خانگی و برای افرادی که بودجه مالی کافی ندارند کمی سنگین باشد.

البته شرکت تولیدی سیلی دی تمام تلاش خود را کرده است که با عرضه انواع سیم نسوز با کیفیت و مرغوب، قیمت مناسبی را برای این تولیدات در نظر بگیرد. تا امکان انجام خریدی موفقیت آمیز برای خریداران گرامی فراهم باشد و افراد کمتر نگرانی مالی داشته باشند.

انواع سیم و کابل نسوز سیلیکونی

میزان دوام عایق‌ های سیلیکونی چقدر است؟

یکی از سوال‌ هایی که ذهن خریداران کابل نسوز سیلیکونی را به خود مشغول می‌ کند این است که سیم و کابل نسوز سیلیکونی با وجود این عایق‌ هایی که دارد چقدر دوام خواهد داشت؟

 بر اساس تحقیقات انجام شده باید بگوییم که خواص فیزیکی و شیمیایی عایق‌ های سیلیکونی تا ده‌ ها سال هم باقی می‌ ماند و به همین منظور دوام این عایق‌ها بسیار بالا است و می‌توان با خیال آسوده در ساخت سیم و کابل ضد حریق از این عایق‌ ها استفاده کرد.

سخن آخر

اکنون که با ویژگی‌ های عالی و فوق العاده انواع سیم نسوز آشنا شدید می‌ توانید جهت خرید کابل نسوز سیلیکونی با قیمتی مناسب‌ تر از سایر مراجع، به سایت سیلی دی مراجعه کنید و سیم و کابل نسوز مورد نظر خود را انتخاب کرده و خریدی موفقیت آمیز را انجام دهید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج