۱۳۹۳۸۷۲
۱۷۵
۱۷۵
پ

رفع افتادگی پلک با پلکسر چگونه انجام می‌شود؟

رفع افتادگی پلک با پلکسر، یک تکنیک مدرن است که برای انجام آن از دستگاه پلاسما برای جوانسازی پلک‌ها بدون نیاز به جراحی استفاده می‌شود.

دستگاه پلکسر یا پلاسما، پرتوی از الکترون‌ها را تولید می‌کند که سبب تبخیر بافت پوست، جمع شدن پوست و در نتیجه کاهش چین و چروک و خطوط ریز اطراف چشم می‌شود. این تکنیک نسبت به بلفاروپلاستی سنتی کمتر تهاجمی است و نتایج سریعتر و کارآمدتری ارائه می دهد.

بلفاروپلاستی با پلکسر چیست؟

 رفع افتادگی پلک با پلکسر یک عمل زیبایی بدون جراحی است که با هدف جوانسازی بافت پلک در سطح سلولی انجام می‌شود. در این روش با استفاده از یک پرتو پلاسمای الکتریکی داغ افتادگی پلاک از بین می‌رود‌.‌ پرتو دستگاه پلکسر دارای اثر ضد عفونی‌کننده است، ارگانیسم‌های بیماری‌زا را از سطح پوست می‌کشد و سلول‌های مرده را از بین می‌برد؛ در نتیجه پس از ساطع شدن پرتو پلاسما فرآیندهای نوسازی پوست، تولید کلاژن و الاستین در این بافت آغاز می‌شود.

رفع افتادگی پلک با پلکسر چگونه انجام می‌شود؟

همچنین انرژی حرارتی ایجاد شده توسط پرتو پلاسما اثر انعقادی روی سلول‌ها دارد که این منجر به افزایش گردش خون، جریان لنفاوی و فرآیندهای متابولیک و کاهش تورم می‌شود. با استفاده از این دستگاه به سادگی و بدون هیچ‌گونه جراحی در این ناحیه حساس، افتادگی پلک‌ها از بین می‌رود. با این روش علاوه بر رفع افتادگی پلک از شر پف، افتادگی پوست و سیاهی زیر چشم نیز خلاص می‌شوید.

مزایا و معایب رفع افتادگی پلک با پلکسر

 بلفاروپلاستی با پلکسر یک روش غیرتهاجمی است که با روشی ساده‌تر و راحت‌تر برای بیماران انجام شود. در این روش سوختگی‌های کوچکی در بافت مورد نظر برای جمع شدن پوست پلک ایجاد می‌شود. این فناوری جدید مزایای بسیار زیادی  برای زیبا‌جویان دارد؛ البته به علت نوین بودن با ایراداتی نیز همراه است. در ادامه مطلب با مزایا و معایب رفع افتادگی پلک با پلکسر آشنا می‌شویم.

مزایای بلفاروپلاستی پلک با پلکسر

از بین بردن افتادگی پلک با استفاده از دستگاه پلکسر مزایای زیر را برای افراد دارد:

  • نخستین مزیت این روش این است که برای آن نیازی به بی‌هوشی عمومی نیست و ناحیه موردنظر با یک کرم بی‌حس‌کننده، بی‌حس می‌شود‌ و از آنجایی‌که یک روش جراحی نیست، انجام آن پیچیدگی و درد زیادی ندارد و نیازی به بی‌هوشی نیست‌.
  • مزیت دیگر روش فوق این است که پس از عمل بیمار می‌تواند با انجام مراقبت‌های توصیه شده توسط پزشک به فعالیت‌های روزمره خود بدون کمک کسی برگردد. همچنین مدت زمان این عمل بسیار کوتاه است و وقت زیادی از افراد نمی‌گیرد.
  • مدت زمان بهبودی کامل بلفاروپلاستی با پلکسر بسیار کوتاه است و تنها پس از طی ۲ هفته به بهبودی کامل می‌رسید و نتیجه عمل مشخص می‌شود‌.
  • مزیت دیگر این تکنولوژی مدرن عدم محدودیت برای بیمار است و فرد با رعایت چند نکته ساده می‌تواند بدون هیچ‌گونه محدودیتی فعالیت‌های خود را از سر بگیرد.

رفع افتادگی پلک با پلکسر چگونه انجام می‌شود؟

معایب بلفاروپلاستی با پلکسر

بلفاروپلاستی با پلکسر همانند رفع افتادگی پلک با جراحی چندین ایراد دارد که کسانی که قصد انجام این عمل را دارند، باید با این معایب آشنا شوند. این معایب عبارتند از:

  • مهمترین ایرادی این عمل کوتاهی دوره اثر بخشی آن است‌. بلفاروپلاستی با پلکسر به طور متوسط حدود دو سال ماندگاری دارد و پس از طی این زمان مجددا باید تکرار شود.
  • ایراد دیگر روش مذکور این است که برای همه افراد مناسب نیست و فقط کسانی که افتادگی پلک خفیف تا متوسط دارند می‌توانند این روش را برگزینند.‌

رفع افتادگی پلک با پلکسر برای چه افرادی مناسب است؟

با افزایش سن نواحی اطراف چشم نخستین نواحی هستند که نشانه‌های پیری مانند افتادگی پوست، تیرگی وچین و چروک در آنها دیده می‌شود که این تغییرات اعتماد به نفس افراد را از بین می‌برد، حتی گاهی افتادگی پلک سبب تاری دید در افراد می‌شود‌.‌ امروزه روش‌های زیادی برای رفع افتادگی پلک وجود دارد که برخی از آن‌ها بسیار پر‌هزینه و پر‌خطر هستند؛ از این‌رو افراد به دنبال یک روش کم‌ریسک و کارآمد مانند پلاسما تراپی هستند.

رفع افتادگی پلک با پلکسر یک روش ایمن است که برای تمام افرادی که سن بالای ۱۸ سال هستند و بیماری مزمنی ندارند، مناسب است، البته اگر میزان افتادگی پلک بسیار شدید باشد، پلاسما تراپی با تمام مزایای خود قادر به رفع آن نیست و چاره‌ای جز جراحی پلک ندارید.

رفع افتادگی پلک با پلکسر چگونه انجام می‌شود؟

نحوه انجام بلفاروپلاستی با پلکسر

رفع افتادگی پلک با پلکسر یک فرایند بدون درد نیست؛ لذا پیش از آغاز عملیات از یک پماد بی‌حس‌کننده در نواحی تحت درمان استفاده می‌کنند. در صورتی‌که فرد حساسیت زیادی به درد داشت و قادر به تحمل آن نبود، برای راحتی پزشک و زیبا‌جو از بی‌حسی تزریقی استفاده می‌شود‌.‌ پس از بی‌حس شدن منطقه مورد نظر درمان با به‌ کارگیری پلاسما نقطه به نقطه شروع می‌شود تا پوست اضافی در اثر پرتوی پلاسما جمع شود و چین و چروک و خطوط ریز اطراف چشم نیز از بین برود.

این روش در 3 تا 4 جلسه انجام می‌شود و هر جلسه تقریباً 30 دقیقه طول می‌کشد. البته مدت زمان عمل به عوامل زیادی از جمله میزان افتادگی پلک بستگی دارد و ممکن است برای یک فرد کمتر از ۳۰ دقیقه و برای فردی دیگر بیشتر از ۳۰ دقیقه به طول بیانجامد.

مراقبت‌های بعد از بلفاروپلاستی با پلکسر

پس از انجام پلاسماتراپی برای رفع افتادگی پلک باید توصیه‌های مراقبتی پزشک را به کار ببرید تا بهبودی زودتر حاصل شود و عوارض این تکنیک به حداقل برسد. پس از بلفاروپلاستی با پلکسر این اقدامات مراقبتی را با دقت انجام دهید:

  • در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
  • ۴۸ ساعت پس از عمل از شستشوی این محل با آب و استحمام اجتناب کنید.
  • ترجیحا تا بهبودی کامل از لوازم آرایشی در این ناحیه استفاده نکنید.
  • در صورتی‌که مجبور به قرار گرفتن در معرض نور خورشید هستید از کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی استفاده کنید.‌
  • اگر ناحیه مورد نظر درد دارد با مشورت پزشک کمپرس‌ آرام‌بخش یا مسکن مصرف کنید.
  • پس از این عمل اطراف چشم‌های شما زخم می‌شود که پس از یک هفته از بین می‌روند، در صورتی‌که دکتر برای این ناحیه کرم و پماد تجویز کرده است حتما آن را استفاده کنید.
  • در صورتی‌که پزشک برای التیام ورم و پیشگیری از عفونت دارو تجویز کرده است، مصرف آن را به هیچ‌وجه فراموش نکنید.
  • تا زمانی‌که به طور کامل ناحیه مورد نظر بهبود نیافته است از مصرف کرم‌های لایه‌بردار اجتناب کنید.
  • پس از این عمل برای شستشوی چشم از محلول‌های تجویز شده درمانگر خود استفاده کنید.
  • برای اینکه بهبودی زودتر حاصل شود میوه‌ها و سبزیجات تازه را روزانه استفاده کنید.‌

رفع افتادگی پلک با پلکسر چگونه انجام می‌شود؟

سخن پایانی

بلفاروپلاستی با پلکسر روشی نوآورانه، سریع و موثر برای جوانسازی پلک‌ها و بهبود ظاهر چشم‌ها است. این تکنیک پیشرفته افتادگی پوست پلک را از طریق آسیب‌های حرارتی از بین می‌برد. برای اطمینان از حاصل شدن بهترین نتایج ممکن و به حداقل رساندن خطر عوارض حتما این عمل را نزد یک متخصص واجد شرایط و با تجربه انجام دهید.

سوالات متداول

  1. آیا رفع افتادگی پلک با پلکسر دردناک است؟

خیر. این روش معمولاً با بی حسی موضعی انجام می‌شود، به این معنی که در طول عمل دردی احساس نخواهید کرد. با این حال، ممکن است پس از عمل کمی ناراحتی و تورم را تجربه کنید.

  1. دوره نقاهت بعد از بلفاروپلاستی با پلکسر چقدر طول می کشد؟

اکثر بیماران در عرض یک هفته پس از عمل به طور کامل بهبود می‌یابند. با این حال زمان بهبودی بسته به وسعت درمان و پیچیدگی آن متفاوت است.

  1. آیا بلفاروپلاستی با پلکسر نتایج ماندگاری دارد؟

بله، بلفاروپلاستی پلاسما نتایج طولانی مدتی را ارائه می دهد، اگرچه مدت زمان نتایج ممکن است بسته به سن بیمار و سایر عوامل متفاوت باشد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج