۱۳۹۴۳۸۶
۱۰۴۶
۱۰۴۶
پ

توصیه خبرساز سیدحسن خمینی به صداوسیما

سیدحسن خمینی با بیان اینکه امروز کسی خبر را «نمی شنود»، خبر را «می بینند»، بیان کرد: نمی‌شود منتظر بمانید تا خبر را به گوش آدم ها برسانید، آدم ها خبر را می‌بینند.

ایسنا: سیدحسن خمینی با بیان اینکه امروز کسی خبر را «نمی شنود»، خبر را «می بینند»، بیان کرد: نمی‌شود منتظر بمانید تا خبر را به گوش آدم ها برسانید، آدم ها خبر را می‌بینند.

توصیه خبرساز سیدحسن خمینی به صداوسیما

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در مراسم تجدید میثاق مدیران ارشد صداوسیما با آرمان‌های امام خمینی گفت: رسانه مدرن با تعریف جدید شاید اولین رهبر و اولین انقلابی که از آن به نحو احسن استفاده کرد، انقلاب اسلامی است. شکست رژیم ستمشاهی در حوزه رسانه است. آنها ابتدا در این حوزه شکست خوردند که در بقیه حوزه ها هم فرو ریختند.

سیدحسن خمینی: در طول تاریخ همواره نهادهای قدرت از ابزارهای تبلیغاتی استفاده کردند. وی گفت: همیشه «شعر» در کانون قدرت ها شکل گرفته، چون یکی از مهمترین رسانه ها بود، شاعران درباری بودند. در طول تاریخ، شاعران رسانه هایی بودند در اختیار حاکمان یا انقلابیون.

سیدحسن خمینی با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلاب «رسانه» است؛ انقلاب «کاسِت»، تاکید کرد: امام به درستی قدرت رسانه را شناخت و از آن بهترین نحو استفاده کرد. وی با بیان اینکه وقتی ما «رسانه» را بدست گرفتیم رژیم شاه فروپاشید، گفت: امام و رهبران انقلاب در آن روزگار به درستی فهمیده بودند که افکار عمومی تابعی است از همین معقوله مهم. با تربیون ها، با هیئت ها، با مطبوعات، با رادیوها آن را به سیطره خود درآوردند.

سیدحسن خمینی افزود: رژیم شاه رسانه را نمی شناخت. صداوسیمای رژیم شاه درگیر ضعف شناختی بود، هیچ توانایی کنترل افکار عمومی زمان خودش را نداشت. از یک برنامه نیم ساعته رادیوهای خارجی شکست می خورد. توان گفت و گو با مردم را نداشت، توان اقناع نداشت. توجه ای به توده های مردم نداشت، برنامه ای را برای بخشی پخش می کرد، غافل از اینکه جامعه به گونه دیگری می اندیشد. اینها جزیره ای بودند که نمونه اش که جشن هنر شیراز بود. جامعه آن را پس می زد و همدلی نمی کرد.

وی با بیان اینکه ۱۲ فروردین از ۲۲ بهمن مهمتر است، اظهار کرد: فروپاشی نظام سلطنتی کاری است که جز این مرد خدا و مردمی که پشتش بودند نمی توانستند بکنند. ولی ایجاد جمهوری اسلامی به مراتب از این سخت تر بود. اینکه ۹۸ درصد مردم بگویند «آری». این فقط و فقط به هدایت خداست که دلها را به یک نقطه متوجه کرده است.

وی افزود: به همین جهت هم هست که رهبر معظم انقلاب یک جمله ای دارند، که این جمله همه سخن من است. یکبار گفتند «این انقلاب بی نام امام شناخته شده نیست»، یکبار گفتند «امام جان و روح جمهوری اسلامی است». نه انقلاب و نه جمهوری اسلامی بی این شخصیت نمی تواند پیش برود. این انقلاب کانون قلب ها شد، همه دور هم جمع شدند و «آری» گفتند. ۹۸ درصد اثباتی حرف زدند.

سیدحسن خمینی با بیان اینکه «پرگویی»، «تک گویی» و «بدگویی» آفات رسانه در روزگار ماست، اظهار کرد: بحث رسانه روز به روز تغییر می کند، زمان عوض می شود. ما اگر فرم را نشناسیم و اگر محتوای لازم را نداشته باشیم جا می مانیم. با اطلاع می گویم و مطمئنم به اینکه درون رسانه ملی این مطالبی که می گویم بسیار شناخته شده است و همه بهتر از من می دانند. شاید لازم است فشارهای بیرونی دست مدیران سازمان را باز کند. امروز شرکای زیادی برای رادیو و تلویزیون پیدا شده، فقط هم مخصوص صداوسیمای ما نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز کسی خبر را «نمی شنود»، خبر را «می بینند»، بیان کرد: نمی شود منتظر بمانید تا خبر را به گوش آدم ها برسانید، آدم ها خبر را می بینند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج