۱۳۹۴۸۲۹
۱ نظر
۴۰۶
۱ نظر
۴۰۶
پ

با استفاده از این ده روش، بیش‌تر عمر کنید

اگر به طور مرتب به اندازه کافی از پله‌ها بالا بروید خطر بیماری قلبی یا سکته به یک پنجم کاهش خواهد یافت.

فرارو: همه ما می‌دانیم ۱۰۰۰۰ قدم در روز می‌تواند برای سلامتی مان مفید باشد، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهند کم‌تر از نیم ساعت پیاده روی می‌تواند خطر دچار سانحه شدن بر اثر زمین افتادن را در دوران پیری کاهش دهد.  تخمین زده می‌شود که از هر سه سالمند یک نفر هر سال دچار افتادن بر روی زمین یا سوانح مشابه می‌شوند  باعث شکستگی استخوان و بستری شدن آنان در بیمارستان می‌شود.

با استفاده از این ده روش، بیش‌تر عمر کنید

به نقل از سان، با این وجود، راه‌های زیادی به غیر از پیاده روی برای تقویت سلامتی تان وجود دارد. در ادامه به این راه‌ها خواهیم پرداخت:

۱-با قانون ۲۰/۲۰/۲۰ از چشمان خود محافظت کنید

بسیاری از ما هر روز چه برای کار و چه در شبکه‌های اجتماعی به یک صفحه نمایش خیره می‌شویم. این موضوع می‌تواند باعث خستگی چشم و سردرد شود. برای محافظت از چشم‌ها و دادن استراحت بسیار مورد نیاز به آن عضو مهم موسسه ملی سلطنتی افراد نابینا در بریتانیا توصیه می‌کند قانون ۲۰/۲۰/۲۰ را رعایت کنید. این قانون شامل یک استراحت ۲۰ ثانیه‌ای هر ۲۰ دقیقه یکبار و نگاه کردن به جسمی است که حداقل ۶ متر از شما فاصله دارد.

۲-در طول روز بیش‌تر چرت بزنید

هر روز نیم ساعت چرت زدن می‌تواند شما را هوشیارتر کند. تحقیقات انجام شده در دانشگاه استکهلم در سوئد نشان داد که فعال کردن گزینه چرت زدن در ساعت زنگ دار یا در زنگ گوشی تلفن همراه می‌تواند برای سلامتی معجزه آسا باشد. این کار باعث می‌شود آسان‌تر و نه با صدای ناگهانی زنگ آلارم ساعت بیدار شوید. بیدار شدن با صدای خطرناک زنگ می‌تواند باعث ترشح ناگهانی کورتیزول شود که خود سبب آغاز استرس در روز خواهد شد.

۳-از پنج پله بالا بروید

اگر به طور مرتب به اندازه کافی از پله‌ها بالا بروید خطر بیماری قلبی یا سکته به یک پنجم کاهش می‌یابد. تحقیقات ایالات متحده در دانشگاه تولین در نیواورلئان نشان داد که پنج گام در روز می‌تواند این کار را انجام دهد.  اکثر ما در خانه یا محل کار به پله‌ها دسترسی داریم و می‌تواند راه حلی سریع برای ۱۰۰۰۰۰ نفر در بریتانیا باشد که هر ساله به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان بستری می‌شوند. اگر این کاری است که می‌توانید در فرصتی که به شما داده می‌شود انجام دهید همه چیز درست خواهد شد.

۴-با یک فنجان چای دیابت را از بین ببرید

دانشمندان استرالیایی در دانشگاه آدلاید دریافتند افرادی که روزانه یک فنجان چای می‌نوشند خطر ابتلا به دیابت در آنان که سالانه ۱۰ میلیارد پوند هزینه برای سرویس سلامت ملی بریتانیا دارد تا ۴۷ درصد کاهش می‌یابد. انواع چای بسیار زیاد است و بدن شما را با مواد طبیعی تکمیل می‌کند. هم چنین، چای می‌تواند به کاهش هوس غذایی کمک کند که به معنای مصرف کم‌تر شکر، کالری و کاهش خطر ابتلا به دیابت است.

۵-پنج میوه و سبزی را فراموش کنید به ده میوه نیاز دارید

اگر برای به دست آوردن "پنج در روز" خود تلاش می‌کنید ممکن است از شنیدن این که تقریبا دو برابر شدن آن میزان می‌تواند از ۷.۸ میلیون مرگ زودرس در سراسر جهان در سال جلوگیری کند متعجب شوید.

تیمی در امپریال کالج لندن دریافتند روزانه ۸۰۰ گرم میوه و سبزیجات مختلف خطر ابتلا به سرطان را تا ۱۳ درصد، سکته مغزی را تا ۳۳ درصد، بیماری قلبی – عروقی را ۲۸ درصد و مرگ زودرس را تا ۳۱ درصد کاهش می‌دهد. ما به گونه‌ای تکامل یافته ایم که اساسا مواد غذایی‌ای را بخوریم که روی زمین رشد کرده‌اند و نه لبنیات یا گوشت و این همان چیزی است که بدن ما می‌خواهد و باعث عملکرد بهینه و سالم آن می‌شود.

۶-موز سبز خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد

هر چه موز را سبزتر خریداری کنید و اجازه ندهید پیش از خوردن برسد بهتر خواهد بود. موز سرشار از نشاسته مانند فیبر در بدن مان برای تغذیه باکتری‌های دوست در روده عمل می‌کند و آن باکتری‌ها نشاسته را به اسید چرب تبدیل می‌کنند که خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهند. خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ با قراردادن سلول‌هایی که روده بزرگ را در معرض سموم موجود در مواد زائد ما قرار می‌دهند افزایش می‌یابد. بنابراین، کاهش زمان انتقال مواد زائد در روده مان قرار گرفتن در معرض آن سموم و خطرات ناشی از آن را کاهش می‌دهد. یکی از کلید‌های این امر افزایش مصرف فیبر یا مواد فیبردار است.

۷-افسانه چاق بودن، اما تناسب اندام داشتن

نتایج تحقیقات نشان می‌دهند که نمی‌توان هم چاق بود و هم تناسب اندام داشت. محققان آلمانی در دانشگاه  لایپزیگ دریافته اند که چاقی خطراتی را برای سلامتی به همراه دارد. چربی اضافی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و سرطان را افزایش می‌دهد به ویژه زمانی که در اطراف شکم رسوب کند. ممکن است برخی افراد مستقل از میزان وزن شان سالم‌تر از سایرین باشند، اما چربی اضافی سالم نیست.

۸-هشت لیوان آب ننوشید

بسیاری بر این باورند که این نوشیدنی منظم حیاتی است، اما مشخص نیست که تعداد توصیه شده نوشیدنی از کجا می‌آید. کارشناسان می‌گویند سن، وزن، جنسیت و سطح فعالیت باید در مورد هیدراتاسیون در نظر گرفته شوند. میزان آب مورد نیاز ما به چیز‌های زیادی بستگی دارد از آب و هوا گرفته تا میزان تحرک مان، اما اگر ادرار چیزی جز زرد کم رنگ یا شفاف باشد باید بیش‌تر آب بنوشید.

۹-برای کاهش وزن مصرف فروکتوز را کاهش دهید

اگر می‌خواهید وزن کم کنید مصرف فروکتوز یا همان  قند فرآوری شده درسیروپ (شربت) ذرت که در بسیاری از نوشیدنی‌ها و مواد غذایی فرآوری شده نیز وجود دارد را کاهش دهید. دانشمندان در دانشگاه کلرادو در ایالات متحده دریافتند که مقادیر بالای آن در نوشابه ها، شکلات و سایر شیرینی‌ها باعث می‌شود متابولیسم ما به خواب رفته و بیش‌تر احساس گرسنگی کنیم. قند‌های طبیعی مانند قند موجود در میوه‌های تازه مفید هستند به ویژه برای کمک به عملکرد مغز ما، اما هر چیزی که پردازش شود متابولیسم روده مان را مختل می‌کند.

۱۰-به بیش از ۸ ساعت خواب نیاز ندارید

کارشناسان معتقدند بین شش تا هشت ساعت خواب در شب می‌تواند کافی می‌باشد و تعداد ساعت بیش‌تر از آن مضر خواهد بود. نتیجه مطالعه‌ای در  مجله قلب اروپا نشان داد که حتی یک ساعت بیش‌تر خواب خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی - عروقی را تا پنج درصد افزایش می‌دهد در حالی که این میزان برای افرادی که به طور منظم به مدت ده ساعت می‌خوابند به میزان ۴۱ درصد افزایش می‌یابد. اگر متوجه شدید که به بیش از هشت ساعت خواب منظم نیاز دارید ممکن است نشانه‌ای از کمبود خواب باکیفیت باشد که می‌تواند منجر به افزایش خطرات برای سلامتی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      خوب بود در مورد سلامتی مطالب بیشتری بذارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج