۱۳۹۵۱۰۱
۵۸۲
۵۸۲
پ

آمریکا از محدودیت‌های جدید صدور ویزا خبر داد

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا از محدودیت‌های جدید صدور ویزا برای افرادی خبر داد که از نرم افزار‌های جاسوسی تجاری سوء استفاده کرده‌اند.

 

تسنیم: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا از محدودیت‌های جدید صدور ویزا برای افرادی خبر داد که از نرم افزار‌های جاسوسی تجاری سوء استفاده کرده‌اند.

آمریکا از محدودیت‌های جدید صدور ویزا خبر داد

 براساس این سیاست جدید، وزارت امور خارجه این اجازه را دارد تا صدور ویزا را برای افرادی که درگیر موارد سوء استفاده از نرم افزار‌های جاسوسی تجاری بوده‌اند، محدود کند. همچنین افرادی که در تسهیل چنین اقداماتی دست داشته و یا از این اقدامات سود برده‌اند، شامل این محدودیت ویزایی هستند.

 

مقامات آمریکا مدعی شده‌اند این سیاست جدید، بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر برای شکل دادن به رفتار دولت‌های خارجی و شرکت‌های خصوصی است که درگیر فعالیت‌های جاسوسی دیجیتال مخرب هستند. به طور تاریخی، این شرکت‌ها به توسعه پلتفرم‌هایی متهم هستند که امکان هک کردن فعالان حقوق بشری، خبرنگاران و مخالفان سیاسی در کشور‌های در حال توسعه را تسهیل می‌کنند.

یک مقام ارشد دولتی آمریکا اعلام کرد سرمایه گذاران و اپراتور‌های نرم افزار‌های جاسوسی تجاری که گمان می‌رود مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند، شامل این سیاست جدید می‌شوند. دستکم ۵۰ مقام دولتی آمریکا ابراز کردند که در سال‌های اخیر مورد حمله هکری قرار گرفته‌اند.

همچنین این سیاست جدید شامل گروه گسترده‌ای از افرادی می‌شود که در عملیات‌های هک در برخی اشکال نظارت، آزار و اذیت، سرکوب یا ترساندن افرادی همچون روزنامه نگاران، فعالان، افرادی که به خاطر اقداماتشان به نظر مخالف هستند، اعضای جوامع طرد شده یا جمعیت‌های آسیب پذیر و یا اعضای خانواده‌های افراد مورد حمله دست داشته‌اند.

این در حالی است که رئیس جمهور بایدن سال گذشته یک دستور اجرایی را امضا کرد که براساس آن، استفاده مخرب از ابزار‌های جاسوسی دیجیتال در سراسر جهان علیه مقامات و انجمن‌های مدنی آمریکا را ممنوع کرد. در این دستور اجرایی، نهاد‌های آمریکایی از انجام هرگونه معامله تجاری با این شرکت‌ها منع شده و توانمندی‌های تجاری آن‌ها محدود شد.

علاوه بر این، وزارت بازرگانی آمریکا، در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ نام برخی شرکت‌های نظارتی را به لیست سیاه تجارت اقتصادی خود افزود. در مارس سال گذشته، آمریکا و برخی کشور‌های متحدش، خواستار محدودیت‌های بین‌المللی و داخلی سختگیرانه برای مقابله با تکثیر و سوء استفاده از نرم افزار‌های جاسوسی تجاری شدند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج