۱۳۹۵۵۳۴
۱۴۷۰
۱۴۷۰
پ

راهنمای کاربردی خرید گوشی برای تمام بودجه‌ها

تعداد گوشی‌های جدید و اسم‌ورسم‌دار سامسونگ و شیائومی از یک ماه قبل به اینطرف دورقمی شده است

خبرآنلاین: بازار موبایل به لطف عرضه گوشی‌های جدید سامسونگ و شیائومی نسبت به ماه‌های گذشته سروشکل جدیدی پیدا کرده است. عرضه مدل‌های اقتصادی سامسونگ تقریبا از نیمه دی‌ماه امسال آغاز شد و نهایتا در اولین روز‌های بهمن پای پرچمداران جدید کره‌ای به مغازه‌های بازار موبایل و فروشگاه‌های اینترنتی باز شد. در همین حین نسل جدید میان‌رده‌های شیائومی به بازار تزریق شدند و حالا با فروکش کردن تب دلار و آرامشی که آرام‌آرام به بقیه بازار‌ها منتقل می‌شود، فرصت خوبی برای خرید گوشی فراهم شده است. محدود بودن گوشی‌های اقتصادی جدید خبر خوبی برای خریداران موبایل نیست و آنطرف قیمت گوشی‌های قلدر و پرچمدار سامسونگ تا حول‌وحوش ۸۵ میلیون تومان تعیین می‌شود

جدید‌ترین گوشی اقتصادی بازار موبایل

به گزارش فرارو؛ گلکسی A05 و گلکسی A05s تنها مدل‌های جدید بازار موبایل محسوب می‌شوند که قابلیت قرار گرفتن در دسته گوشی‌های اقتصادی را دارند. ارقام اعلامی فروشنده‌های موبایل برای گلکسی A15 سامسونگ نسبت به نسل قبلی خودش یعنی A14 از چیزی که فکر می‌کردیم بالاتر است و فعلا فقط خرید گلکسی A05 و گلکسی A05s سامسونگ می‌تواند کمتر از پنج میلیون تمام شود.

قیمت گلکسی A05 الان در بازار موبایل و فروشگاه‌های اینترنتی از حدود چهار میلیون تومان شروع می‌شود و با این پول به ارزان‌ترین نسخه گوشی اقتصادی جدید سامسونگ یعنی نسخه‌ای که از ۶۴ گیگ فضای ذخیره‌سازی و چهار گیگابایت حافظه‌موقت پشتیبانی می‌کند، دسترسی خواهیم داشت.

گلکسی A05 نسخه ۱۲۸ با چهارگیگ فضای ذخیره‌سازی حدود چهار میلیون و ۵۰۰ و گلکسی A05 نسخه ۱۲۸+۶ تا پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

گلکسی A05s نیز که به‌شکل جزیی بهتر از A05 معمولی عمل می‌کند، بسته به فضای ذخیره‌سازی بین پنج میلیون تومان تا شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برچسب خورده است.

گلکسی A05 و A05s اساسا به‌خاطر قرارگرفتن در دسته گوشی‌های اقتصادی بازار، با نمایشگر‌های ساده و ارزانقیمتی به‌اسم PLS LCD روانه بازار شده‌اند و نباید از دوربین و پردازنده آن‌ها انتظار زیادی داشته باشیم.

 گلکسی A۰۵ درحالی با قیمت تقریبی چهار میلیون تومان ارزان‌ترین گوشی جدید در بازار موبایل است، که همین الان کف قیمت گوشی‌های سامسونگ و شیائومی برای مدل‌های قدیمی‌تری مثل ردمی A۲ پلاس و گلکسی A۰۴e به حول‌وحوش سه میلیون و ۲۰۰ تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد

جدید‌ترین میان‌رده‌های بازار موبایل

بازار موبایل از یک ماه قبل به اینطرف شاهد ورود حداقل هفت میان‌رده اسم‌ورسم‌دار از سامسونگ و شیائومی بوده اسگلکسی A15 که نسل جدید گوشی‌های پرطرفدار گلکسی A۱X است، می‌تواند مهمترین گوشی سامسونگ در این دسته لقب بگیرد و آنطرف چینی‌ها با عرضه گوشی‌های ردمی نوت 13 به کره‌ای پاتک زدند.

گلکسی A15 سامسونگ بااینکه جانشین A14 پنج، شش میلیونی به‌شمار می‌رود، اما الان با ۱۲۸ گیگ فضای ذخیره‌سازی حداقل شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود و اگر روی نسخه ۲۵۶ گیگ دست بگذاریم، با ارقام بالای ۹ میلیون روبرو می‌شویم.

گلکسی A25 همزمان با A15 روانه بازار شد و این یکی نسل بعدی گوشی پرفروش A۲۴ است. دقیقا مثل A15 پیشرفت‌های زیادی از جمله بهبود تراشه اصلی را تجربه می‌کند و کسی که در فکر خرید گلکسی A25 سامسونگ است، باید با بودجه‌ای بین ۹ میلیون و ۵۰۰ تا ۱۲ میلیون تومان پا به بازار بگذارد.

راهنمای کاربردی خرید گوشی برای تمام بودجه‌هابازار موبایل احتمالا تا قبل از شب عید میزبان مدل‌های مطرح و جدیدی مثل A۳۵ و A۵۵ سامسونگ و نسل جدید پرچمداران شیائومی خواهد بود

ردمی نوت 13 شیائومی، اما احتمالا راه موفق ردمی نوت 12 در ایران را پیش‌رو دارد و می‌شود با حول‌وحوش ۹ میلیون تومان سراغش رفت.

ردمی نوت 13 پرو از نمایشگر و دوربین قوی‌تری نسبت به ردمی نوت 13 معمولی برخوردار است و به‌همین خاطر بسته به فضای ذخیره‌سازی چیزی بین ۱۲ میلیون و ۵۰۰ تا حدود ۱۸ میلیون قیمت خورده است.

ردمی نوت 13 پرو پلاس نیز نسبت به ردمی نوت 13 پرو پردازنده بهتری دارد و به‌عنوان برادر بزرگتر گوشی‌های سری ردمی نوت 13، در دسته گوشی‌های ۲۰ تا ۲۱ میلیون قرار می‌گیرد. از پوکو X6 و پوکو X6 پرو هم نباید غافل شویم. مدل‌هایی که نسل قبلی آن‌ها امتحانشان را با موفقیت پاس کردند و اصلا بعید نیست تا چند ماه دیگر به فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌ها در ایران راه پیدا کنند. قیمت پوکو X6 فعلا دست‌کم ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و پوکو X6 پرو که قلدر‌تر است، بین ۱۶ تا ۱۷ میلیون قیمت خورده است.

جدید‌ترین پرچمداران بازار موبایل

گلکسی S24 و نسل جدید گوشی‌های سری S24 به‌عنوان جدید‌ترین پرچمداران سامسونگ از ابتدای بهمن امسال راهی بازار شدند. هنوز از نسل جدید پرچمداران شیائومی که سردسته آن‌ها شیائومی 14 اولترا خواهد بود، در بازار خبری نیست و آیفون ۱۳ آخرین سری از گوشی‌های گرانقیمت آیفون است که موفق به عبور از مرحله رجیستری شده است.

گلکسی S24 معمولی که از همه قابلیت‌های S24 اولترا برخوردار نیست، با ۲۵۶ گیگ فضای ذخیره‌سازی و هشت گیگابایت حافظه‌موقت تقریبا ۵۳ میلیون تومان فروخته می‌شود.

گلکسی S24 پلاس که در بخش نمایشگر و دوربین خفن‌تر از S24 معمولی عمل می‌کند، قریب ۶۰ میلیون قیمت خورده است و خود S24 اولترا را که می‌تواند در بخش دوربین برای گوشی‌های گرانقیمت آیفون قد علم کند، بسته به فضای ذخیره‌سازی بین ۶۸ تا مرز ۸۵ میلیون به‌فروش می‌رسد.

بیشتر بدانید| گلکسی A۱۴ به‌خاطر قیمتی که برای A۱۵ درنظر گرفته شده، فعلا جایگاه خودش را به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های بازار حفظ کرده است. اما از آن طرف خرید گوشی‌های پرفروش زیادی مثل ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس و ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس، به‌خاطر عرضه مدل‌های جدید و آرایشی که در بازار وجود دارد، دیگر منطقی نیست

مشخصات جدید‌ترین گوشی‌های موجود در بازار موبایل

مدل

نوع نمایشگر

تراشه اصلی

حسگر اصلی

ظرفیت باتری

کف قیمت

گلگسی A۰۵

PLS LCD

هلیو G۸۵

۵۰ مگاپیکسل

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

گلکسی A۰۵s

PLS LCD

اسنپدراگون ۶۸۰

۵۰ مگاپیکسل

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

پنج میلیون تومان

گلکسی A۱۵

سوپر AMOLED

هلیو G۹۹

۵۰ مگاپیکسل

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

گلکسی A۲۵

سوپر AMOLED

اگزینوس ۱۲۸۰

۵۰ مگاپیکسل

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

ردمی نوت ۱۳

AMOLED

مدیاتک دایمنسیتی ۶۰۸۰

۱۰۰ مگاپیکسل

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

۹ میلیون تومان

پوکو X۶

AMOLED

اسنپدراگون ۷s نسل دوم

۶۴ مگاپیکسل

پنج هزار و ۱۰۰ میلی‌آمپرساعت

۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

ردمی نوت ۱۳ پرو

OLED

اسنپدراگون ۷s نسل دوم

۲۰۰ مگاپیکسل

پنج هزار و ۱۰۰ میلی‌آمپرساعت

۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

پوکو X۶ پرو

AMOLED

مدیاتک دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا

۶۴ مگاپیکسل

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

۱۶ میلیون تومان

ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس

OLED

مدیاتک دایمنسیتی ۷۲۰۰ اولترا

۲۰۰ مگاپیکسل

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

۲۰ میلیون تومان

گلکسی S۲۴

Dynamic LTPO AMOLED ۲X

اسنپدراگون هشت نسل سوم

۵۰ مگاپیکسل

چهار هزار میلی‌آمپرساعت

۵۳ میلیون تومان

گلکسی S۲۴ پلاس

Dynamic LTPO AMOLED ۲X

اسنپدراگون هشت نسل سوم

۵۰ مگاپیکسل

چهار هزار و ۹۰۰ میلی‌آمپرساعت

۵۹ میلیون تومان

گلکسی S۲۴ اولترا

Dynamic LTPO AMOLED ۲X

اسنپدراگون هشت نسل سوم

۲۰۰ مگاپیکسل

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

۶۸ میلیون تومان

 
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج