۱۳۹۶۶۸۱
۱۸۸
۱۸۸
پ

جا‌به‌جایی دستفروشان تئاتر شهر به کجا رسید؟

سعید بیگی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در گفتگویی گفت: یکی از مهم‌ترین محل‌های دارای معضل سد معبر شهر تهران خیابان ولیعصر و اطراف تئاترشهر است که ساماندهی این محل نیاز به فضایی برای ایجاد بازارچه داشت تا دستفروشان بتوانند کاسبی خود را در آن ادامه دهند.

باشگاه خبرنگاران:  سعید بیگی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در گفتگویی گفت: یکی از مهم‌ترین محل‌های دارای معضل سد معبر شهر تهران خیابان ولیعصر و اطراف تئاترشهر است که ساماندهی این محل نیاز به فضایی برای ایجاد بازارچه داشت تا دستفروشان بتوانند کاسبی خود را در آن ادامه دهند.

جا‌به‌جایی دستفروشان تئاتر شهر به کجا رسید؟

وی گفت: برای حل این موضوع ۲ نقطه برای ایجاد بازارچه شناسایی شد که یکی از آن‌ها زمینی است بالغ بر ۱۸۰۰مترمربع واقع در ضلع جنوب‌غربی چهارراه ولیعصر که برای احداث بازارچه در اختیار شرکت ساماندهی قرار گرفته و زمین دیگر (زمین نکویی) با ابعادی بالغ بر ۲۰۰۰مترمربع، حدود ۵۰۰متر بالاتر از چهارراه ولیعصر، نبش خیابان ولیعصر در منطقه۶ شهرداری تهران برای ایجاد بازارچه موقت دستفروشی درنظر گرفته شده است.

بیگی عنوان کرد: باید این موضوع دقت می‌شد که محل‌هایی انتخاب شوند که به قول دستفروش‌ها «پاخور» داشته باشد و رونق کاسبی این افراد به هم نخورد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: بیشتر کار‌های عمرانی بازارچه انجام شده و در حال حاضر بازارچه در مرحله فضاسازی و ایجاد غرفه با استفاده از سازه‌های سبک است که این غرفه‌ها تا روز‌های آینده ایجاد می‌شود و در اختیار دستفروشان قرار می‌گیرد تا به این ترتیب مشکل سد معبر محور ولیعصر و اطراف تئاترشهر نیز مدیریت شود.

 بیگی با بیان اینکه اولویت، راه‌اندازی بازارچه در زمینی است که در چهارراه ولیعصر قرار دارد گفت: بازارچه سرمد حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ غرفه و بازارچه نکویی حدود ۲۰۰غرفه را در خود جای می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه بازارچه سرمد با توجه به اینکه یک در ورودی از خیابان ولیعصر و ۲ در ورودی از کوچه سرمد دارد، می‌تواند رونق کاسبی دستفروشان را تضمین کند گفت: پیش‌بینی ما این است که این بازارچه با استقبال مواجه شود.

بیگی در خصوص نظارت بر عدم بازگشت دستفروشان به محل فعلی گفت: حکم دادستانی برای برخورد با افرادی که پیاده‌رو‌های این منطقه را اشغال کنند اخذ شده و با افراد مخل نظم برخورد خواهد شد، اما تمام تلاش ما این است که کاسبی و منافع این افراد حفظ شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: از کسبه‌ای که بعد از ثبت‌نام، در بازارچه مشغول به‌کار می‌شوند، براساس مصوبات شورا، اجاره روزانه‌ای با حداقل قیمت دریافت می‌شود که این مبلغ برای مخارج اولیه و فضاسازی و امورات است.

 بیگی اظهار کرد: شهرداری در این موضوع به‌دنبال انتفاع نیست ودریافتی ما از کسبه این بازارچه بسیار کمتر از مبالغی است که امروز آن‌ها می‌پردازند و علاوه بر این، این بازارچه محصور، دارای در‌های ورودی امن و همچنین نگهبان است و مبلغی که از کسبه دریافت می‌کنیم خرج همین موارد می‌شود.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج