adexo3
۱۳۹۷۰۵۵
۸۶۵
۸۶۵
پ

این جلسه فرماندهان نظامی گریه همه را درآورد

جعفر طهماسبی از رزمندگان گردان تخریب تعریف میکند: بعضی از بچه‌ها سعی می‌کردند با پرسه دور چادر تبلیغات از خبرهای داخل جلسه مطلع شوند اما تنها صدایی که از داخل چادر می‌آمد صدای حاج جعفر بود که برای جمع، سوره کوثر را تفسیر می‌کرد.

خبرآنلاین: جعفر طهماسبی از رزمندگان گردان تخریب تعریف میکند: بعضی از بچه‌ها سعی می‌کردند با پرسه دور چادر تبلیغات از خبرهای داخل جلسه مطلع شوند اما تنها صدایی که از داخل چادر می‌آمد صدای حاج جعفر بود که برای جمع، سوره کوثر را تفسیر می‌کرد.

«عملیات والفجر ۸» یکی از مهمترین و شگفت‌انگیزترین عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس بود که منجر به تصرف شبه‌جزیره فاو در غرب رودخانه اروند شد. شهید «جعفر جنگروی» از فرماندهان دوران دفاع مقدس است که سال ۱۳۶۴ جانشین لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) شد و در جریان عملیات «والفجر ۸» به شهادت رسید.

آنگونه که فارس روایت می کند، روایت «جعفر طهماسبی» از رزمندگان گردان تخریب لشکر ۱۰ سید الشهدا(ع) درباره جلسه مهم هماهنگی فرماندهان برای اجرای عملیات والفجر ۸ و توسل شهید جنگروی به حضرت زهرا(س) در این جلسه است.

«بهمن ۶۴ و چند شب قبل از عملیات «والفجر۸» جمعی از فرماندهان لشکر سیدالشهدا(ع) مهمان بچه‌های تخریب بودند. بعد از شام در چادر تبلیغات جلسه هماهنگی عملیات برگزار شد. بعضی از بچه‌ها سعی می‌کردند با پرسه دور چادر تبلیغات از خبرهای داخل جلسه مطلع شوند اما تنها صدایی که از داخل چادر می‌آمد صدای حاج جعفر بود که برای جمع، سوره کوثر را تفسیر می‌کرد و گاهی هم حرف‌هایی می‌زد که جمع فرماندهان صدایشان به ضجه و گریه بلند می‌شد. ما هم که بیرون چادر در فضای مقر در تاریکی شب با دوستان قدم می‌زدیم با روضه‌های حاج جعفرجنگروی چشمهایمان تر می‌شد.

آن شب تا دیر وقت جلسه ادامه داشت و فرماندهان گردان‌ها و واحدهای لشکر۱۰ سیدالشهدا(ع) گزارش کارهای انجام شده را ارائه دادند و در حقیقت این آخرین منبر شهید حاج جعفر جنگروی بود.

حاج جعفر در شهر فاو، در ایام شهادت حضرت زهرا(س) مقارن با نماز ظهر روز یکشنبه ۲۷ بهمن ماه، بر اثر اصابت ترکش دشمن به سینه‌اش به شهادت رسید.»

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج