۱۳۹۸۵۰۶
۵۱۹
۵۱۹
پ

واکسیناسیون پنوموکوک کودکان آغاز شد

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز طرح چند مرحله‌ای واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان در کشور خبر داد و گفت: واکسیناسیون پنوموکوک از روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه از بندر خمیر در استان هرمزگان آغاز می‌شود.

ایرنا: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز طرح  چند مرحله‌ای واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان در کشور  خبر داد و گفت: واکسیناسیون پنوموکوک از روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه از بندر خمیر در استان هرمزگان آغاز می‌شود.

 واکسیناسیون پنوموکوک کودکان آغاز شد

پدرام پاک‌آیین یکشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا اظهار داشت: طبق اعلام قبلی، بنا بود واکسن مهم پنوموکوک در برنامه واکسیناسیون عمومی قرار گیرد که این برنامه از فردا(دوشنبه) به صورت چند مرحله‌ای و با اولویت بخشی به مناطق محروم اجرایی خواهد شد.

دستیار وزیر بهداشت اعلام کرد: ۳.۵ میلیون دز واکسن پنوموکوک خریداری و وارد کشور شده و در مرحله نخست در مناطق محروم استان‌های جنوبی کشور توزیع می‌شود. این واکسن سالیانه حداقل از مرگ ۱۵۰۰ کودک جلوگیری می‌کند و از عوارضی که این عفونت برای هزاران کودک دیگر دارد، مانع می‌شود.

شروع وارادات واکسن روتاویروس

پاک‌آیین با اشاره شروع وارادات واکسن روتاویروس که برای اسهال کودکان کاربرد دارد، از ماه آینده افزود: واکسیناسیون روتاویروس از بستری ۱۰ هزار کودک در سال و عوارض اسهال آنها جلوگیری می‌کند.

بنا به گفته دستیار وزیر بهداشت، شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکننده‌های داخلی به تدریج هر دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس را تولید و ظرف ماه‌های آینده به بازار عرضه خواهند کرد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج