۱۳۹۸۶۲۱
۲ نظر
۱۴۰۹
۲ نظر
۱۴۰۹
پ

خاطرات تلخ «عشرت آباد» در لشگرک تهران زنده شد

درحالی که شورای شهر تهران از شهرداری خواسته بود تا درباره خبر قطع درختان پادگان ۰۶ شفاف‌سازی کند، این روزها عکسی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد درختان این منطقه به طور کامل قطع شده است.

فرهیختگان: درحالی که شورای شهر تهران از شهرداری خواسته بود تا درباره خبر قطع درختان پادگان ۰۶ شفاف‌سازی کند، این روزها عکسی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد درختان این منطقه به طور کامل قطع شده است.

خاطرات تلخ «عشرت آباد» در لشگرک تهران زنده شد

مدتهاست که فضای سبز و درختان پادگان ۰۶ ارتش در منطقه لشگرک تهران باعث نگرانی دوستداران محیط‌زیست است. مساحت این پادگان حدود ۵۰هزار هکتار است و در سال ۱۳۹۹ طبق گفته معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۴ و با توجه به مصوبات کمیسیون ماده پنج و تایید در شورای عالی شهرسازی و معماری مقرر شده بود که ۳۵ هکتار از این پادگان به فضای سبز و بوستان عمومی تبدیل شود و در اختیار مردم قرار گیرد. ۱۵ هکتار باقیمانده نیز برای ارتش در نظر گرفته شده بود که طبق همان مصوبه باید در حداقل سطح اشغال و تراکم توسط ارتش استفاده شود  تا به درختان کمترین آسیب وارد شود و تا جای ممکن درختان حفظ شوند.

درحالی که از سال 1372 بنا بود که در طرح انتقال پادگان‌ها به خارج از شهر، پادگان06 نیز منتقل شود، اما تاکنون نه‌تنها این اتفاق نیفتاده بلکه در طی این سال‍‌ها نیز هرازگاهی درباره قطع درختان این پادگان و ساخت‌وساز در آن خبرهایی می‌رسید. چند روز گذشته برخی در فضای مجازی نوشتند که درختان این پادگان در حال قطع شدن هستند. با توجه به سوابق گذشته این خبر زیاد هم کذب به نظر نمی‌آمد.به همین خاطر ناصر امانی، امروز در یکی از جلسات شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر قطع گسترده درختان در پادگان 06، گفت: «به نظر می‌رسد این اخبار اشتباه باشد. اما از شهرداری تهران تقاضا داریم که این موضوع را پیگیری کند و اگر اشتباه بود، تکذیب کند؛ چرا که در آستانه روز درختکاری و توسعه دو هزار هکتاری کمربند فضای سبز هستیم و چنین اتفاقی قابل دفاع نیست.»

اما عکس‌هایی که بعد از این صحبت‌ها در فضای مجازی از وضعیت قبل و بعد پادگان 06 منتشر شد خبر از این می‌دهد که در کمتر از یک ماه بخش زیادی از درختان این منطقه قطع شده است. با توجه به اینکه تنها 15 هکتار از پادگان برای ساخت‌وساز در اختیار ارتش قرار دارد، باید مشخص شود که این عکس‌ها چه میزان قطع درخت و در کدام ناحیه از پادگان را نشان می‌دهند. 

خاطرات تلخ «عشرت آباد» در لشگرک تهران زنده شد

خاطرات تلخ «عشرت آباد» در لشگرک تهران زنده شد

اما خاطرات تلخی همچون ساخت‌وساز در پادگان ولیعصر(عج) و در مجاورت عمارت تاریخی کلاه‌فرنگی یا «عشرت‌آباد» این نگرانی را به وجود آورده است که نکند این بار هم پیگیری‌ها به جایی نرسد. جایی که سال‌ها بر سر مجوز داشتن و نداشتن این ساخت‌وساز توسط سپاه پاسداران و در حریم عمارت تاریخی بحث و جنجال بود و بعدها این نهاد حتی به کم کردن طبقات سازه خود برای حفاظت از عشرت آباد نیز رضایت نداد و این ساختمان تکمیل و به بهره‌برداری رسید. حالا نگرانی دوستداران محیط زیست آن هم در روزهایی که نزدیک به روز درختکاری هستیم، این است که نکند این بار هم عشرت‌آباد دیگری در راه باشد و قرار باشد که ساخت‌سازهای جنجالی بعد از یک اثر تاریخی این بار شر خود را دامنگیر فضای سبز و منابع باقیمانده اکسیژن هوای تهران کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      ؟؟😭😭😭🇮🇷

    • ناشناس

      خر چه داند ارزش نقل و نبات

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج