۱۳۹۹۱۳۳
۳۱۰
۳۱۰
پ

۷۰ ساله‌ها هم می‌توانند رییس دانشگاه شوند!

افراد دارای ۷۰ سال تمام یا در آستانه ۷۰ سالگی صرفا برای یک دوره چهار ساله می‌توانند ریاست دانشگاه یا موسسه غیردولتی – غیرانتفاعی را عهده‌دار باشند.

ایرنا: افراد دارای ۷۰ سال تمام یا در آستانه ۷۰ سالگی صرفا برای یک دوره چهار ساله می‌توانند ریاست دانشگاه یا موسسه غیردولتی – غیرانتفاعی را عهده‌دار باشند.

اعضای هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر کردند: اعضای هیات علمی با حداکثر سن ۷۰ سال به ریاست دانشگاه‌ها و موسسات غیردولتی- غیرانتفاعی منصوب شوند.

سیصد و سی و دومین جلسه هیات عالی جذب اعضای هیات علمی به ریاست محمدعلی کی‌نژاد و با حضور اعضای هیات عالی جذب اعضای هیات علمی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه در خصوص درخواست افزایش سن رییسان دانشگاه‌های غیر انتفاعی و غیردولتی تصویب شد: اعضای هیات علمی با حداکثر سن ۷۰ سال به ریاست دانشگاه‌ها و موسسات غیردولتی- غیرانتفاعی منصوب شوند.

براساس این مصوبه، افراد دارای ۷۰ سال تمام یا در آستانه ۷۰ سالگی صرفا برای یک دوره چهار ساله می‌توانند ریاست دانشگاه یا موسسه غیردولتی – غیرانتفاعی را عهده‌دار باشند.

در این جلسه کی‌نژاد رییس هیات عالی جذب اعضای هیات علمی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه از حضور پرشور و بی‌نظیر مردم در سالگرد پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن تشکر و قدردانی کرد.

وی در تذکری درباره تلاش مجدد برای جذب از سوی افرادی که پیش از این در اولویت جذب قرار نگرفتند و تعویض مدیران دوباره کاری و مشکلاتی پیش خواهد آورد، خواستار شد که مرکز جذب گزارش دهد که برای رفع این مشکل چه اقداماتی تاکنون انجام داده است.

رجبعلی برزویی رییس دانشگاه فرهنگیان نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در تشکیل هیات مرکزی جذب این دانشگاه و در ارتباط با پرونده‌های بلاتکلیف جذب این دانشگاه از سال ۱۳۹۷ تا پایان سال ۱۴۰۰ ارائه داد و از اتمام رسیدگی و تعیین تکلیف آنها خبر داد.

وی درمورد پرونده‌های ۱۴۰۱ که تا پایان اسفندماه جاری تعیین تکلیف می شوند، گفت: یکی از دلایل اصلی کندی روند جذب هیات علمی در دانشگاه، تعیین وضعیت اعضای هیئت علمی تطبیقی است.

رییس دانشگاه فرهنگیان برای رفع مساله بازنشستگان هیات علمی داخلی دانشگاه فرهنگیان پیشنهاد داد سازمان اداری و استخدامی و مجلس شورای اسلامی ورود پیدا کنند و با توجه تشکیل هیات مرکزی دانشگاه فرهنگیان و تسریع در تشکیل هیات اجرایی تا صدور احکام هیات‌های جدید از اعضای هیات‌های اجرایی دانشگاه‌های استان به‌صورت ترکیبی استفاده شود.

چنگیزی آشتیانی نماینده وزارت بهداشت هم در این جلسه گفت: مساله هیات علمی پژوهشی برای پست‌های بلاتصدی باوجود حضور نماینده سازمان اداری و استخدامی در جلسه گذشته که به تصویب هیات عالی رسیده بود با نامه‌نگاری وزیر بهداشت به رییس جمهور و ارجاع به معاون اول و ریاست سازمان اداری و استخدامی انجام شود.

براساس اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این جلسه مقرر شد در هر استان هیات اجرایی براداران و خواهران جداگانه زیر نظر هیات مرکزی دانشگاه فرهنگیان تشکیل شود.

در ادامه جلسه هم نتیجه تعدادی از پرونده‌های ماده ۱۵ در صحن هیات عالی جذب قرائت و به تایید رسید و مقرر شد ترمیمی در هیات رسیدگی به شکایات و جایگزینی افراد جدید تغییراتی انجام شود.

همچنین مقرر شد وزارتخانه های دانشگاه‌هایی که در اجرای حکم ماده ۲۱ ترک فعل داشته‌اند به هیات عالی جهت پیگیری قضایی معرفی کنند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج