اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۹۹۷۲۸
۱۰ نظر
۵۳۷
۱۰ نظر
۵۳۷
پ

زمزمه‌های افزایش قیمت خودرو به گوش می‌رسد

آمارها نشان می دهد جمع کل زیان انباشته صنعت خودروسازی برای نخستین بار از مرز ۲۰۰ هزار میلیارد تومان فراتر رفته است.

خبرآنلاین: آمارها نشان می دهد جمع کل زیان انباشته صنعت خودرو سازی برای نخستین بار از مرز ۲۰۰ هزار میلیارد تومان فراتر رفته است.این در حالی است که زمزمه هایی در مورد افزایش قیمت خودرو سازان به گوش می رسد که می تواند منجر به کاهش زیان ایران خودرو و سایپا شود.

زمزمه‌های افزایش قیمت خودرو به گوش می‌رسد

مشکلات مالی صنعت خودرو هر سال ابعاد تازه تری پیدا می کند و آن طور که آمار ها نشان می دهد میزان زیان این شرکت ها هر روز در حال افزایش است. برخی دلایل این افزایش زیان ناشی از قیمت گذاری دستوری است که موجب شده که تولید خودرو برای ایران خودرو و سایپا صرفه اقتصادی نداشته باشد. به بیان دیگر با وجود آنکه شورای رقابت شرکت های خودرو سازی را مکلف به فروش محصولاتشان با قیمت های مصوب می کند اما هزینه تولید خودرو بیشتر از قیمت فروش آنها است.

در چنین شرایطی تازه ترین خبر ها حاکی از آن است که احتمالا بهار سال آینده سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کننده مجوز افزایش قیمت محصولات ایران خودرو سایپا را صادر کرده است. آن طور که از برخی خبر ها بر می آید سازمان حمایت قبل از سال جدید مجوز افزایش قیمت خودرو سازان بخش خصوصی که خودرو های مونتاژی تولید می کنند را نیز صادر کرده است و این زمینه ای برای افزایش قیمت محصولات خودرو سازان داخلی است.

با این حال تازه ترین گزارش مالی شرکت های خودرو سازی نشان می دهد جمع کل زیان انباشته صنعت خودرو سازی تحت تاثیر قیمت گذاری دستوری برای نخستین بار از مرز ۲۰۰ هزار میلیارد تومان فراتر رفته و به ۲۱۶ هزار میلیارد تومان رسیده است.

این داده ها نشان می دهد شرکت ایران خودرو به همراه شرکت های زیر مجموعه اش در نیمه نخست امسال جمعا ۱۵ هزارو ۳۸۳ میلیارد تومان زیان کرده اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد رشد نشان می دهد. با این میزان زیان جمع کل زیان انباشته گروه ایران خودرو برای نخستین بار به ۱۰۵ هزارو ۹۵۴ میلیارد تومان رسیده است.

در همین مدت شرکت سایپا و شرکت های زیر مجموعه اش نیز جمعا ۱۲ هزارو ۲۷۹ میلیارد تومان زیان تولید کرده اند و با اضافه شدن ضرر های نیمه نخست امسال جمع کل زیان انباشته این شرکت و شرکت های تابعه اش به ۸۹ هزارو ۵۲۷ میلیارد تومان رسیده است.

طبق آمارهای موجود زیان شرکت پارس خودرو نیز در نیمه نخست امسال با ۴۲ درصد افزایش به ۴ هزارو ۴۸۳ میلیارد تومان رسیده و این یعنی اینکه جمع کل زیان انباشته این شرکت در حال حاضر رقمی بالغ بر ۲۰ هزارو ۵۸۷ میلیارد تومان است.قیمت گذاری دستوری، افزایش هزینه های مالی و عدم بهره وری در این صنعت از جمله دلایل افزایش زیان در این صنعت است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      با این قیمت هم توانای خرید نیست چه برسد به افزایش قیمت

    • ایلام

      وقتی پرسنل خودرو سازان ماهی 100 میلیون تومان حقوق میگیرند باید بدهیشان بالا بیاید. اکنون میخواهند از جبران کنند

    • ناشناس

      والا با این قیمتها توخارج بهترین ماشین هارو به مردم میدن حالا چطور اینا واسه این لگن هاشون ضرر میکنن خدا میدونه،،،،کلا حقه بازی ودروغ پردازی واسه خالی کردن جیب ملت فلک زده ی ایرانه،،،،

    • حسنعلی حقیقی

      ما که خارجی سواریم

    • ناشناس

      انقدر ضرر میکنن،چرا کارخونه رو جمع نمیکنن؟!
      ما راضی به ضرر شما نیستیم.
      جمعش کنید

    • دختر محمود نقاش

      با همین قیمتها هم کلی باید قرض و وام گرفت و سالها تو صف بود...چطور میخان ازاد کنن پولدارها تو این کشور خون فقرا رو میمکن

    • بدون نام

      از حقوق پرسنل کم کنید چرا قیمت رو افزایش میدید چرا باید ماهی ۹۰میلیون حقوق داشته باشن

    • منصور

      من تو پارس خودرو با ۲۰سال سابقه با مدرک فوق لیسانس بعنوان کارشناس خدا گواهی به ۲۰میلیون حقوقم نمی رسه حالا این ۱۰۰ میلیون را از کجا آوردید خدا میداند فکر نکنم مدیران هم همچین حقوقی بگیرند

    • بدون نام..

      حقوق بالا . دزدی ازجیب مردم.جمعش کنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج