۱۳۹۹۹۰۳
۳۸۶۷
۳۸۶۷
پ

از جنگنده‌های جدید ارتش آذربایجان رونمایی شد

پاکستان در یک قرارداد بزرگ تعداد نامعلومی از جت‌های جنگنده نسل چهارم «جِی‌اِف-۱۷» مجهز به سامانه‌های راداری و تسلیحاتی پیشرفته را در اختیار آذربایجان قرار می‌دهد.

خبر آنلاین: پاکستان در یک قرارداد بزرگ تعداد نامعلومی از جت‌های جنگنده نسل چهارم «جِی‌اِف-۱۷» مجهز به سامانه‌های راداری و تسلیحاتی پیشرفته را در اختیار آذربایجان قرار می‌دهد.

از جنگنده‌های جدید ارتش آذربایجان رونمایی شد

جنگنده‌های جدید جایگزین ناوگان فعلی آذربایجان متشکل از جنگنده های میگ-۲۹ روسی خواهد شد. به نقل از وبسایت «دیفینس بلاگ»، جنگنده‌های JF-17 با هواپیماهای فعلی منطقه مانند میگ-۲۹ و سوخو-۲۵ روسی قابل مقایسه است.

این جنگنده محصول مشترک مجموعه هوافضای پاکستان و شرکت هوانوردی چنگدو چین است؛ که در چین به نام اف‌سی ۱ ژیائولانگ شناخته می‌شود. این جنگنده از موتور روسی آردی-۹۳ بهره می‌گیرد که آن را به حداکثر سرعت ۱٫۶ ماخ می‌رساند و توانایی انجام مأموریت‌های چندمنظوره و متنوعی چون رهگیری، شناسایی هوایی، حمله به زمین و اهداف دریایی را دارد.

از جنگنده‌های جدید ارتش آذربایجان رونمایی شد

علاوه بر این، گفته می‌شود که این مدل از جنگنده‌های پاکستانی توانایی مقابله با سامانه پدافند هوایی اس-۳۰۰ را دارند. پیشرفته‌ترین مدل جنگنده‌های «جِی‌اِف-۱۷» قابلیت حمل ۸ موشک از انواع مختلف را دارند و از رادارهای مدرن و سیستم‌های جنگ الکترونیک (جنگال) برخوردار است.

بر اساس داده‌های عمومی موجود،‌ قیمت این هواپیما ۲۳ میلیون یورو است که با احتساب ۱.۵ میلیارد یورو از مبلغ کل معامله، به نظر می‌رسد آذربایجان قرار است کل ناوگان هواپیماهای نظامی خود را نوسازی و تقریباً ۶۰ جت JF-17C Block III را خریداری کند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج