۱۴۰۰۸۵۰
۲ نظر
۶۲۸
۲ نظر
۶۲۸
پ

واکنش محیط زیست به حمله ببر به یکی از عوامل تلویزیونی

در پی ورود عوامل یک برنامه تلویریونی به قفس ببر باغ وحش صفادشت و حمله این گونه به یکی از آنان، رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش استان تهران گفت: ما آن‌جا حضور نداشتیم و نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است.

ایسنا: در پی ورود عوامل یک برنامه تلویریونی به قفس ببر باغ وحش صفادشت و حمله این گونه به یکی از آنان، رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش استان تهران گفت: ما آن‌جا حضور نداشتیم و نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است.

واکنش محیط زیست به حمله ببر به یکی از عوامل تلویزیونی

 

باغ وحش صفادشت در شهرستان ملارد و در ۵۰ کیلومتری شهر تهران قرار دارد و حیوانات مختلفی مانند گوشتخواران، علفخواران، خزندگان، پرندگان و آبزیان در آن نگهداری می‌شوند. این باغ وحش طی سال‌های اخیر خبرساز بوده است و گونه‌های مختلفی مانند ببر، زرافه، گورخر و شیردریایی در این مجموعه تلف شده‌اند.

در اردیبهشت‌ ماه سال ۱۳۹۸ یکی از سه زرافه‌ای که با تبلیغات بسیار از آفریقا وارد کرده بودند تلف شد. ۲۹  دی ماه همین سال خبر تلف شدن یکی از سه ببر باغ‌ وحش صفادشت رسانه‌ای و اعلام شد مرگ حیوان در شرایطی اتفاق افتاده که قرار بود به باغ وحش بابلسر فروخته شود.

۶ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ سه راس گورخر آفریقایی شامل دو ماده و یک نر از کشور هلند به ایران منتقل و پس از چند روز نگهداری در گمرک، ۱۲ اردیبهشت ماه به مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت در استان تهران منتقل شدند و گورخر نر دقیقا یک روز پس از انتقال یعنی ۱۳ اردیبهشت تلف شد. ۲۸ اردیبهشت‌ماه پس از گذشت سه هفته از ورود سه راس گورخر آفریقایی به ایران و دو هفته بعد از تلف شدن گورخر نر یکی از دو ماده گورخر آفریقایی نیز که باغ وحش صفادشت در صفحه رسمی خود در اینستاگرام از آبستن بودن هر دوی آن‌ها خبرداده بود  تلف شد.

پس از تلف شدن یک قلاده ببر به علت آنچه که مشکلات کلیوی عنوان شد همچنین مرگ دو راس گورخر و یک زرافه در مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت، ۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۰ خبر یک قلاده شیر دریایی که در پی تعطیلی  دلفیناریوم برج میلاد در سال گذشته به این مرکز منتقل شده بود و جان خود را در این مرکز از دست داده بود، رسانه‌ای شد.

سال ۱۴۰۱ نیز مرگ دو راس دیگر از زرافه‌های این باغ وحش منتشر شد. یکی از زرافه‌ها شهریور ماه و دیگری دی ماه تلف شده بود.

در جدیدترین اتفاق رخ داده در روز گذشته دوشنبه( ۷ اسفند) ویدئویی در فضای مجازی  منتشر شد که در آن یک گونه ببر در قفس به یکی از عوامل برنامه‌ای تلویزیونی حمله ور شد. محمد کرمی در گفت و گو با ایسنا درباره ورود عوامل یکی از برنامه‌های تلویزیونی به داخل قفس ببر باغ وحش صفا دشت و حمله این حیوان به  یکی از  آنان اظهار کرد: ما خودمان در آنجا حضور نداشتیم و نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است؟ ورود عوامل صدا سیما با هماهنگی ما نبوده بلکه با هماهنگی مسئول مرکزنگهداری حیات وحش صفادشت انجام شده است. از طرفی چون از عوامل ما آنجا حضور نداشتند ما نمی‌توانیم اظهار نظری در این خصوص داشته باشیم ولی قاعدتاً ورود به قفس حیوانات فقط تنها با اجازه مربی می‌تواند صورت می پذیرد و سایر عوامل  اگر بخواهند ورود پیدا کنند، ممکن است این اتفاق برایشان رخ دهد.

وی اضافه کرد: شهرداری ملارد مسئولیت باغ وحش صفادشت را بر عهده ندارد و قرارداد پیمانکار آن  نیز تمام شده و به یک شرکت خصوصی قرار است واگذارشود بنابراین ما منتظر انجام  سیر مراحل قانونی پیمانکار جدید در راستای تحقق این نقل و انتقال صورت هستیم که باید مراحل قانونی آن طی شود سپس پیمانکار به ما معرفی شود. بعد بحث اصلاحاتی که قرار است انجام بشود را ما پیگیری می‌کنیم.

کرمی در پایان گفت: این موضوع در حال بررسی است و در این راستا شهرداری نامه‌ای به ما ارسال کرده است که ما منتظر طی شدن مراحل قانونی آن هستیم. باغ وحش‌داری و نگهداری مراکز حیوانات بیشتر یک بحث هزینه‌ای است  تا اینکه جنبه اقتصادی داشته باشد. ما استقبال می‌کنیم اگر کسی در جهت ارتقای فضای نگهداری از آن‌ها اقدام کند البته نحوه نگهداری و برنامه های مدیریتی و سرمایه گذاری شرکت جدید برای مدیریت باغ وحش صفا دشت باید بررسی دقیق شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      تو ایرانوبه آدم بها نمیدن چه برسه به حیوانات

    • ناشناس

      به هر حال حیوان ،حیوانه، و حتی مربی یا پرستار او باید مواظب باشه ،چون حرکت بعدی حیوان پیش‌بینی نشده است،در یک آن ممکنه عصبانی بشه و آسیب برسونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج