۱۴۰۱۱۷۵
۶۰۹
۶۰۹
پ

روسیه ادعای خبرساز ارمنستان را رد کرد

وزارت خارجه روسیه گزارش‌های ادعایی درمورد آمادگی این کشور برای انجام کودتا در ارمنستان را بشدت تکذیب کرد و این اظهارات را بی معنی دانست.

 ایرنا: وزارت خارجه روسیه گزارش‌های ادعایی درمورد آمادگی این کشور برای انجام کودتا در ارمنستان را بشدت تکذیب کرد و این اظهارات را بی معنی دانست.

روسیه ادعای خبرساز ارمنستان را رد کرد

خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد، اطلاعات و ادعاها مبنی بر اینکه روسیه آماده یک انجام یک کودتا در ارمنستان می‌شود، صحیح نیست.

وی در این باره توضیح داد: من می‌توانم این‌ها را ذیل اخبار کذب طبقه بندی کنم. ارزیابی مشابهی نیز طی روزهای گذشته توسط یک عضو کمیته امور بین‌الملل مجلس اعلای روسیه ارائه شده است.

گئورگی کاراسین رئیس کمیته امور خارجی مجلس سنای روسیه اوایل هفته گفته بود که ادعاها درباره آمادگی کرملین برای کودتا در ارمنستان که در کانال‌های تلگرامی نزدیک به ایروان منتشر شده، بی معنی است و حتی نباید در مورد آن اظهار نظر کرد.

زاخارووا همچنین امروز در گفت و گو با خبرگزاری تاس در حاشیه نشست مجمع اقتصادی شرق در ولادی‌وستوک روسیه گفت که مسکو انتظار دارد رهبری ارمنستان هیچ برنامه‌ای برای عصبانی کردند مردم روسیه و ارمنستان نداشته باشد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به این سوال که آیا مقام‌های ارمنی می‌توانند مردم دو کشور را علیه یکدیگر کنند؟، بیان کرد: امیدوارم این اتفاق نیافتد. واقعا امیدوارم که هیچ کس در رهبری ارمنستان چنین هدفی را نداشته باشد زیرا به عقیده من، این فقط برای ارمنستان فاجعه بار است.

زاخارووا خاطر نشان کرد که روسیه به طور تاریخی نه تنها خود را ثابت کرده بلکه به عنوان یک متحد قابل اعتماد، دوست و نزدیک‌ترین شریک ارمنستان و مردم این کشور خود را نشان داده و در سخت ترین لحظه‌ها برای نجات آمده است.

زاخارووا همچنین تاکید کرد که روسیه همیشه توانسته از دستاوردهای ارمنستان خوشحال باشد و انتخابش را بپذیرد حتی اگر با هیچ‌کدام از تصمیم‌های این کشور موافق نباشد.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان اوایل هفته گذشته در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی ریپابلیکا اعلام کرد که سیاست کشورش مبنی بر اتکا به روسیه برای تضمین امنیت خود یک اشتباه استراتژیک بوده است زیرا مسکو قادر به انجام آن در یک منطقه گسترده نیست.

این اظهارات گمانه‌ زنی‌هایی را در مورد فاصله گرفتن ایروان از مسکو به وجود آورده است. همچنین ارمنستان از روز گذشته رزمایشی را با همراهی نیروهای آمریکایی در خاک خود آغاز کرده است درحالیکه هنوز پایگاه نظامی روسیه در این کشور است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج