۱۴۰۱۳۵۰
۲۶۷۷
۲۶۷۷
پ

بازسازی چهره واقعی شاعر معروف پس از ۷۰۰ سال

دانشمندان برای اولین بار پس از بیش از ۷۰۰ سال توانستند از روی جمجمه دانته آلیگیری، خالق سه‌گانه «کمدی الهی» چهره او را بازسازی کنند.

روزیاتو: دانشمندان برای اولین بار پس از بیش از ۷۰۰ سال توانستند از روی جمجمه دانته آلیگیری، خالق سه‌گانه «کمدی الهی» چهره او را بازسازی کنند.

 بازسازی چهره واقعی شاعر معروف پس از ۷۰۰ سال

دانته، شاعر و فیلسوف مشهور ایتالیایی، با شاهکار خود، «کمدی الهی»، سفر به بهشت، دوزخ و برزخ را توصیف کرد و با آثار خود به نماد ادبیات غرب تبدیل شد.

با وجود میراث ماندگار او، چهره واقعی این هنرمند همواره در هاله‌ای از ابهام بوده و معروف‌ترین نقاشی‌ها از چهره و ظاهر او، مدت‌ها پس از مرگش خلق شده است. با این حال اکنون یک مطالعه جدید با استفاده از جمجمه دانته، ظاهر این نماد ادبی را به‌صورت دیجیتالی بازسازی کرده است.

 بازسازی چهره واقعی شاعر معروف پس از ۷۰۰ سال

سیسرو مورائس، کارشناس گرافیک برزیلی، نویسنده اصلی این مطالعه، توضیح داد: «تصویرهای متداول از این شاعر بیشتر بر اساس اطلاعات موجود در زندگی‌نامه‌ دانته به قلم جووانی بوکاچیو به دست آمده است. یعنی فردی با قد متوسط، تا حدودی خمیده، با صورت کشیده، بینی عقابی و چشمانی تقریباً‌ بزرگ. با این حال بوکاچیو شخصاً‌ دانته را نمی‌شناخت و این تصویر را از گزارش‌هایی از افراد نزدیک به این شاعر یا کسانی که با او زندگی‌ می‌کردند جمع‌آوری کرده بود. به نظر می‌رسد تمامی برآوردها نیز از توصیفات بوکاچیو پیروی می‌کنند. اما ما به دنبال چیزی بودیم که استخوان‌ها به ما نشان می‌دهند.»

محققان کار را با بازسازی دیجیتالی جمجمه شاعر ایتالیایی آغاز کردند. آنها این کار را با استفاده از تجزیه و تحلیل استخوان‌های او که در سال ۱۹۲۱ انجام شد و داده‌های مقاله‌ای در سال ۲۰۰۷ درباره چهره او انجام دادند. و سپس به مدل‌سازی صورت ادامه دادند.

آقای مورائس توضیح داد: «این کار شامل مجموعه‌ای از برآوردها بر اساس داده‌های آماری استخراج‌شده از توموگرافی (برش‌نگاری)، آنالیز فراصوت و تلاقی آنها با تغییر شکل کالبدشناختی است.»

 بازسازی چهره واقعی شاعر معروف پس از ۷۰۰ سال

تغییر شکل کالبدشناختی زمانی است که صورت دیجیتالی‌شده تا زمانی که با جمجمه مورد نظر منطبق شود حرکت می‌کند و در نهایت صورتی سازگار با چهره شاعر را آشکار کند.

او ادامه داد: «دو مجموعه تصویر تولید شد، یکی با رویکرد عینی و در مقیاس خاکستری، بدون مو و با چشمان بسته. و دیگری رنگی و با عناصر انتزاعی مانند رنگ چشم، پوست و لباس مطابق با معروف‌ترین تصاویر موجود.»

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج