۱۴۰۲۹۸۴
۲۶۰
۲۶۰
پ

خسارت ۷۰۰ میلیاردی سیل به سیستان و بلوچستان

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از بروز خسارت ۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی و سیلاب به بخش‌های مختلف کشاورزی این استان خبر داد.

مهر: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از بروز خسارت ۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی و سیلاب به بخش‌های مختلف کشاورزی این استان خبر داد.

خسارت 700 میلیاردی سیل به سیستان و بلوچستان

محمد حسن یادگارزایی ظهر سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، در خصوص تمهیدات اندیشه شده و کمک‌های بخش کشاورزی برای مناطق سیل زده جنوب استان و جبران خسارات وارده به کشاورزان، افزود: بارندگی اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان به دلیل رگباری بودن خسارت زیادی به زیر ساخت‌های بخش کشاورزی این خطه وارد کرده، به طوری که برآورد اولیه نشان از خسارت ۷۰۰ میلیارد تومانی به این بخش دارد.

وی ادامه داد: بخش عمده این خسارت‌ها، مربوط به جاده‌های بین مزارع، آب بندها، هوتک ها، قنوات، اراضی کشاورزی، زیرساخت‌های شیلاتی و راه‌های عشایری است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این سازمان برای جبران خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی در گام نخست و به فوریت اقداماتی نظیر تأمین‌های نهاده‌های دامی، تهیه بذر سورگوم و ماش و توزیع بین کشاورزان و تهیه کشت نهال بافت موز و خرما را در دستور کار قرار داده است.

یادگازایی افزود: در این راستا علوفه‌های دامی نظیر کاه و…در قالب ۱۰ خودروی سنگین تهیه و طی چند روز آینده به مناطق درگیر سیلاب سیستان و بلوچستان اعزام می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به خسارت وارد بارندگی‌های اخیر به مزارع کشاورزی نظیر گندم و هندوانه مقرر گردید برای جبران این خسارت‌ها و از سوی دیگر فراهم بودن بستر برای کشت ماش و سورگوم بذر این محصولات تهیه و بین کشاورزان توزیع شود تا بخشی از خسارت‌های وارده این بخش جبران گردد و بستر تولید به فوریت فراهم شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: همچنین با توجه آسیب قابل توجه به باغات استان به ویژه موز و نخلستان‌ها تصمیم بر این شد نهال کشت بافت آنها تهیه و در اختیار کشاورزان آسیب دیده قرار داده شود.

وی ادامه داد: در بخش زیر ساختی با توجه به بروز صدمات قابل توجه به راه‌های بین مزارع کشاورزی، قنوات و هوتک ها مقرر شد راه اندازی و تعمیر آنها به فوریت به صورت امانی و با استفاده از ظرفیت‌های موجود این سازمان در شهرستان‌های مختلف انجام شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تعدادی ادوات مهم راه سازی به صورت کوتاه مدت برای راه اندازی مجدد جاده‌های بین مزارع و بندسارها اجاره و به مکان‌های حیاتی موردنیاز اعزام شدند تا هر چه سریع‌تر مشکلات این حوزه مرتفع شود.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج