۱۴۰۳۱۵۵
۴ نظر
۱۳۵۸
۴ نظر
۱۳۵۸
پ

جولان «کش لس»‌ها در پاساژ‌ها و آرایشگاه‌های زنانه

شبکه بانکی و شرکت‌های وابسته به بانک‌ها بدون هیچ گونه تذکری از سوی سازمان امور مالیاتی، مشغول توزیع دستگاه‌های کش لس در سطح بازار هستند تا کسب و کار‌ها برای فرار مالیاتی و عدم شناسایی فرآیند کارت به کارت، از کش لس‌ها استفاده کنند.

تابناک: رویکرد سازمان امور مالیاتی در سروسامان دادن به صدور دستگاه‌های کارتخوان قابل تقدیر است، اما این در حالی است که شبکه بانکی و شرکت‌های وابسته به بانک‌ها بدون هیچ گونه تذکری از سوی سازمان امور مالیاتی، مشغول توزیع دستگاه‌های کش لس در سطح بازار هستند تا کسب و کار‌ها برای فرار مالیاتی و عدم شناسایی فرآیند کارت به کارت، از کش لس‌ها استفاده کنند.

جولان «کش لس»‌ها در پاساژ‌ها و آرایشگاه‌های زنانه

در حالی که توجه دولت بر جلوگیری از فرار مالیاتی و افزایش درامدهای مالیاتی در دخل و خرج بودجه است، اما در عمل با گسترش و توزیع دستگاه های کش لس (CashLess) یا همان دستگاه‌های خودپرداز غیر نقد در بسیاری از مراکز خرید و طلافروشی ها و حتی آرایشگاه های زنانه در شهر تهران، عملا بستر فرار مالیاتی و کارت و به کارت به صاحبان این کسب و کارهای پردرآمد فراهم شده است!

این در شرایطی است که سازمان امور مالیاتی بدون توجه به موضوع مهم کش لس ها، به سراغ دستگاه های کارت خوان رفته و اعلام کرده است: شرط صدور دستگاه کارتخوان، داشتن پرونده مالیاتی است. در غیر این صورت، یعنی در صورت نداشتن پرونده مالیاتی، دستگاه کارتخوان برای هیچ کس صادر نمی‌شود.

هرچند که این رویکرد سازمان امور مالیاتی در سروسامان دادن به صدور دستگاه های کارتخوان قابل تقدیر است اما این در حالی است که شبکه بانکی و شرکت های وابسته به بانک ها بدون هیچ گونه تذکری از سوی سازمان امور مالیاتی، مشغول توزیع دستگاه های کش لس در سطح بازار هستند تا کسب و کارها برای فرار مالیاتی و عدم شناسایی فرآیند کارت به کارت، از کش لس ها استفاده کنند.

اخیرا یکی از مخاطبان تابناک از تجربه خود در یک آرایشگاه زنانه در شرق تهران گفته است. به گفته وی، مسئول مالی این آرایشگاه بدون اینکه به شخص مقابل اطلاع دهد، اقدام به کارت به کارت از طریق دستگاه کش لس موجود در آرایشگاه کرده است؛ کش لسی که اتفاقا متعلق به موسسه اعتباری نور (به تازگی در بانک ملی ادغام شد) بوده و در واکنش به اعتراض شخص صاحب کارت بانکی نیز گفته، شما باید پول ما را بدهید و روش آن مهم نیست؛ اگر هم می‌خواهید بروید و به سازمان مالیاتی هم بگویید!

این یک نمونه از هزاران موردی است که روزانه در کشور اتفاق می‌افتد. دستگاهی که حتی در فضای مجازی نیز به فروش می‌رسد و اساس تبلیغ آن برای کسب و کار‌ها این است که با استفاده از دستگاه کش لس، رصد مالیاتی امکان پذیر نیست؛ در نتیجه با همین تبلیغات، قیمت‌های مختلفی در حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان برای فروش این دستگاه‌ها تعیین کرده اند. دستگاهی که بررسی ها نشان می‌دهد، قیمت واقعی آن برای فروش حدود ۱۰ میلیون تومان باید باشد، اما بازار گرمی شرکت‌های بانکی در سکوت بانک ها، باعث قیمت‌های بیشتر شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سلطان

      مالیات یه کارگر در صنایع معدنی از مالیات یک تا دو طلا فروش بیشتر هستش

    • امیر

      مالیات از کسب و کارهای کوچک و حال دادن به چای دبش و کوروش کمپانی ها ...!!!

    • ناشناس

      مالیات باعث تعطیلی سوپر مارکتهای کوچک شده است چون درامد چندانی ندارند و مالیات و پول برق و کرایه مغازه شدند قوز بالا قوز

    • ناشناس

      بله دیگه از کارمندان و کارگران و... قبل از این که حقوق براشون واریز بشه مالیات کم میشه ، بعد از هر جنسی هم که می‌خریم باید مالیات بدیم ، اونوقت آقایان همه جوره از بار مالیات فرار می‌کنند .
      چرا بازارایان نباید مالیات بدن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج