۱۴۰۳۳۴۴
۳۱۸
۳۱۸
پ

دیدار مهم پوتین با رافائل گروسی در شهر سوچی

رئیس‌جمهوری روسیه در دیدار با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان اینکه روسیه به عنوان یکی از کشورهای پیشرو جهان در عرصه انرژی هسته‌ای، در حال ساخت نیروگاه‌های مدرن و شناور اتمی است گفت: مسکو همچنان به صورت بسیار فعال به همکاری با آژانس اتمی ادامه می‌دهد.

ایرنا: رئیس‌جمهوری روسیه در دیدار با  مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان اینکه روسیه به عنوان یکی از کشورهای پیشرو جهان در عرصه انرژی هسته‌ای، در حال ساخت نیروگاه‌های مدرن و شناور اتمی است گفت: مسکو همچنان به صورت بسیار فعال به همکاری با آژانس اتمی ادامه می‌دهد.

دیدار مهم پوتین با رافائل گروسی در شهر سوچی

ولادیمیر پوتین چهارشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۲ در دیدار با رافائل گروسی در سوچی روسیه افزود: روسیه به همکاری در بسیاری از زمینه‌ها با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه می دهد؛ ما یکی از رهبران بلامنازع در این عرصه در جهان باقی می مانیم، ما نه تنها در این عرصه فعالیت می کنیم، بلکه به طور فعال انرژی هسته ای را توسعه می دهیم و آن را نوعی انرژی دوستدار محیط زیست می دانیم.

رئیس‌جمهوری روسیه در ادامه تأکید کرد که این کشور اقدامات لازم برای بهبود ایمنی تأسیسات هسته‌ای را انجام خواهد داد.

روسیه در حال ساخت نیروگاه‌های مدرن اتمی است

پوتین با بیان اینکه روسیه در حال ساخت نیروگاه های جدید اتمی بر اساس اصول مدرن است، از نیروگاه هسته ای کورسک-۲ با استفاده از نوترون های سریع به عنوان یکی از این نیروگاه‌ها یاد کرد.

وی با اشاره به توسعه ناوگان انرژی هسته‌ای شامل نیروگاه‌های کوچک شناور به عنوان یکی از برنامه‌های روسیه، افتتاح نمونه‌ای از این نیروگاه‌ها در شمال این کشور را یادآور شد.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت:‌ همه این اقدامات نه تنها در کشور ما، بلکه مورد تقاضای اقتصاد و بخش انرژی در کل جهان است و ما آماده به اشتراک گذاشتن تحولات خود با تمام شرکای علاقه مند خود هستیم.

پوتین با اشاره به همکاری‌های روسیه در عرصه بین‌المللی در حوزه انرژی هسته‌ای خطاب به مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: همانطور که می دانید با کمک و حمایت شما پروژه های متعددی را در بسیاری از کشورهای جهان اجرا می کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اطمینان از ایمنی و رعایت استانداردهای ایمنی انرژی هسته ای در سراسر جهان بسیار مهم است، گفت: ما آماده کار بیشتر در همه این زمینه ها هستیم، از اقدامات متقابل شما برای تقویت کار مشترک خود سپاسگزاریم و البته آمادگی داریم در مورد هر موضوعی که شما مرتبط می دانید گفتگو کنیم.

رئیس جمهوری روسیه در پایان سخنان بخش عمومی و رسانه‌ای این دیدار گفت: من می دانم که شما موضوعات حساس و مهمی را در دستور کار جلسه امروز ما دارید و ما البته آمادگی داریم در مورد آنها بحث کنیم و هر کاری را برای تضمین امنیت در هر نقطه ای که به نوعی با انرژی هسته ای مرتبط است، انجام دهیم.

آنچه گروسی گفت

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در این دیدار با اشاره به ملاقات یک سال و نیم قبل خود با رئیس جمهوری روسیه در پوتین اظهار داشت:‌ از آن زمان تاکنون رخدادهای مهمی رخ داده است که به موقع بودن گفت‌وگوی امروز را بیشتر نشان می دهد، چالش‌هایی وجود دارد و ما درباره این چالش‌ها بحث خواهیم کرد.

گروسی با ابراز خرسندی از حضور در روسیه اظهار داشت: مسائل حساسی از نقطه نظر تغییرات انرژی جهانی وجود دارد که پیش از این جلسه، در صبح روز چهارشنبه، من و آقای لیخاچف (رئیس روس اتم) یک جلسه طولانی با همراهی متخصصان خود برگزار کردیم و در مورد موضوعات مختلف بحث کردیم.

از طرف روسیه، الکسی لیخاچف، مدیر کل شرکت دولتی انرژی اتمی روسیه (روس اتم) در این دیدار حضور داشت.

بنا بر گزارش‌های دریافتی، مدیرکل آژانس بین‌المللی اتمی قبل از این دیدار با لیخاچف دیداری طولانی داشت. رئیس‌جمهوری روسیه با هدف حضور در جمع شرکت‌کنندگان در جشنواره جهانی جوانان در سیریوس در نزدیکی شهر سوچی روسیه به این منطقه سفر کرده است. جشنواره جهانی جوانان یک جشنواره بین المللی است که از ۱ تا ۷ مارس ۲۰۲۴ در قلمرو فدرال سیریوس روسیه در حال برگزاری است.

پیش از این، ششم بهمن‌ماه ۱۴۰۲ مدیرکل آژانس بین‌المللی پس از شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره وضعیت نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا، به خبرنگاران گفته بود: آماده سفر به زاپوریژیا هستم، طی ۱۰ روز آینده در آنجا و همچنین در کی‌یف و مسکو خواهم بود.

در آن زمان، خبرگزاری روسی تاس به نقل از گروسی نوشت که او قصد دارد در جریان سفر آتی خود به مسکو با نمایندگان شرکت دولتی "روس اتم" نیز ملاقات کند. وی در گفت وگو با خبرنگاران هدف از این سفر را انجام «گفت وگو فنی و سیاسی‌» با مقامات مسکو عنوان کرد.

این گزارش همچنین می‌افزاید: تاسیسات هسته‌ای زاپوریژیا که در شهر «انرگودار» Energodar اوکراین قرار دارد، با حدود ۶ گیگا وات ظرفیت، بزرگترین نیروگاه برق در نوع خود در اروپا و یکی از ۱۰ نیروگاه بزرگ جهان به شمار می‌رود که بخشی از آن در پی جنگ اوکراین آتش گرفت، اما چنانچه این نیروگاه منفجر شود، قدرت انفجار تخریبی آن ۱۰ برابر انفجار چرنوبیل خواهد بود.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج