۱۴۰۳۴۸۳
۷۸۰
۷۸۰
پ

تهدید تل‌آویو به شروع جنگ علیه حزب‌‌الله لبنان

یک روزنامه لبنانی مرتبط با حزب‌الله لبنان گزارش داد که رژیم صهیونیستی ضرب‌الاجل ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) را برای توافق دیپلماتیک برای عقب راندن نیروهای این گروه از جنوب لبنان تعیین کرده و پس از آن آماده است تا درگیری‌های مرزی جاری را به یک جنگ تبدیل کند.

خبرگزاری ایسنا: یک روزنامه لبنانی مرتبط با حزب‌الله لبنان گزارش داد که رژیم صهیونیستی ضرب‌الاجل ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) را برای توافق دیپلماتیک برای عقب راندن نیروهای این گروه از جنوب لبنان تعیین کرده و پس از آن آماده است تا درگیری‌های مرزی جاری را به یک جنگ تبدیل کند.

تهدید تل‌آویو به شروع جنگ علیه حزب‌‌الله لبنان

روز چهارشنبه یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به عاموس هوکشتاین، فرستاده ویژه آمریکا در منطقه گفت حملات ادامه‌دار حزب‌الله لبنان به پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در منطقه شمال، تل‌آویو را به تصمیم در مورد اقدام نظامی در لبنان نزدیک می‌کند.

روزنامه لبنانی الاخبار به نقل از مقامات غربی می‌نویسد که هوکشتاین معتقد نیست که جنگ در امتداد مرز اراضی اشغالی فلسطین و لبنان می‌تواند قبل از دستیابی به توافق برای آتش‌بس در غزه متوقف شود.

این روزنامه همچنین گزارش داد که آمریکایی‌ها فکر می‌کنند حل و فصل دیپلماتیک میان بیروت و تل‌آویو باید شامل راه‌حلی برای اختلافات مرزی، به‌ویژه برای مزارع شبعا و استقرار ارتش لبنان در جنوب باشد.

مقاومت اسلامی لبنان از هفتم اکتبر که عملیات فلسطینی طوفان‌ الاقصی آغاز شد، در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت جسور و در پاسخ به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان، عملیات‌هایی را علیه پایگاه‌ها و تجمعات ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی انجام می‌دهد.

مقاومت اسلامی لبنان در عملیات‌های خود بارها تجهیزات جاسوسی در پایگاه رویسات العلم در کفرشوبا و مزارع شبعا و پایگاه العباد را هدف قرار داده است.

پیش از این روزنامه «الجمهوریه» لبنان هم با افشای جزئیاتی از سفر فرستاده آمریکا به بیروت و دیدارهای او با مقامات لبنان، از ارائه پیش‌نویس چارچوب توافق میان بیروت و تل‌آویو به رئیس پارلمان لبنان پرده برداشت.

روزنامه «الجمهوریه» در این باره به نقل از یک منبع سیاسی مطلع نوشت: «آموس هوکشتاین» مشاور رئیس‌جمهور آمریکا در امور امنیت انرژی در دیدار با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان یک چارچوب پیش‌نویس برای توافق ترسیم مرزهای زمینی میان بیروت و تل‌آویو را ارائه کرد.

این منبع گفت: این اقدام پس از تفاهم دو طرف برای متوقف کردن خصومت‌ها و بازگشت افراد آواره از هر دو طرف طبق تمهیدات در نظر گرفته شده با تضمین آمریکا صورت گرفت.

طبق گفته این منبع، نبیه بری بررسی چنین طرحی را به بعد از اعلام آتش‌بس موکول کرده است.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند. این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

آموس هوکشتاین به‌منظور آرام‌کردن این تنش طی روزهای اخیر به بیروت سفر و با مقامات لبنان دیدار و رایزنی کرد. وی سپس راهی اراضی اشغالی شد و با مقامات رژیم صهیونیستی نیز جلساتی را در این باره برگزار کرد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج