۱۴۰۳۵۵۹
۲۳۳
۲۳۳
پ

این کوکیز بادام زمینی را برای عید درست کنید

شیرینی پختن برای عید یکی از لذت‌های روزهای آخر اسفند است. هرکسی که یک بار دست به این کار زده باشد دیگر نمی‌تواند دور آن خط بکشد! با تمام زحمتی که دارد اما آنقدر دلنشین است که معنی خستگی را نخواهید فهمید.

راهنماتو: شیرینی پختن برای عید یکی از لذت‌های روزهای آخر اسفند است. هرکسی که یک بار دست به این کار زده باشد دیگر نمی‌تواند دور آن خط بکشد! با تمام زحمتی که دارد اما آنقدر دلنشین است که معنی خستگی را نخواهید فهمید.

این کوکیز بادام زمینی را برای عید درست کنید

شیرینی‌های معمول عید در تمام قنادی‌ها موجودند، پس اگر قرار است خودتان وارد عمل بشوید یک کار خاص انجام بدهید و شیرینی تکراری درست نکنید! این کوکیز بادام زمینی هم برای خودش ابهتی دارد! اسم و رسمی دارد! لاکچری است و مناسب سخت پسندان! پس شک به دلتان راه ندهید و دست به کار شوید. دستور تهیه‌اش با ما، زحمت انجامش را هم شما بر دوش بکشید! کاملا عادلانه!

مواد لازم برای خمیر:

 

ماده غذایی مقدار
کره

125 گرم

پودر قند

60 گرم

پودر بادام زمینی

65 گرم

وانیل

¼ قاشق چایخوری

زرده تخم مرغ

یک عدد

آرد شیرینی پزی

حدودا 250 گرم

مواد لازم برای مغز شیرینی:

ماده غذایی مقدار
شکر

۱۵۰ گرم

آب

۱۵۰ گرم

شکلات سفید

۱۵۰ گرم

نمک

یک پنس

پودر بادام زمینی

۲۵۰ گرم

مواد لازم برای روکش کوکیزها:

 

ماده غذایی مقدار
شکلات تخته‌ای

200 گرم

روغن مایع

22 گرم

طرز تهیه:

اگر به مواد لازم دقت کرده باشید نیاز به پودر بادام زمینی دارید. بادام زمینی را خام تهیه بفرمایید و آن را در یک تابه بدون روغن تفت بدهید تا رنگ آنها کمی عوض شود. بعد از روی گاز بردارید و کمی که خنک شد پوست آنها را جدا کنید و در یک سینی فر قرار داده و به فر منتقل کنید. اجازه بدهید با حرارت ملایم داخل فر بمانند و هر از گاهی آنها را زیر و رو کنید. تا زمانی که رنگ آنها کرم روشن بشود باید داخل فر باشند. حواستان باشد که نسوزند! بعد که از فر بیرون آوردید مدتی بمانند تا خنک شوند و حالا باید به مدت نیم ساعت در ظرفی دربسته در فریزر قرار بگیرند! بعد از طی این زمان هم آنها را داخل آسیاب بریزید و پودر کنید. همین که پودر بادام زمینی آماده شد عملیات آسیاب کردن را متوقف کنید چون بیشتر بماند روغن می‌اندازد.

وارد مرحله آماده کردن خمیر بشوید.

کره به دمای محیط رسیده را به همراه پودر قند الک شده در ظرف گودی بریزید و پودر بادام زمینی را به آن اضافه کنید. زرده تخم مرغ و وانیل را هم داخل آن ریخته و با همزن برقی بزنید تا کاملا کرم رنگ و پوک بشود.

آرد را دو مرحله الک کرده و حالا آن را به تدریج به مواد خمیری اضافه کنید. مقدار آرد را تا جایی اضافه کنید که وقتی با لیسک آن را هم می‌زنید از چسبندگی بیفتد. پس حتما آرام آرام این کار را انجام بدهید تا میزان لازم آن مشخص شود و این بسته به کیفیت هر آردی متفاوت است. حالا آرد را با نوک انگشتانتان خوب ورز بدهید. وقتی خمیر شما لطیف و نچسب شد آن را در یک نایلون ریخته و به مدت نیم ساعت در یخچال قرار بدهید تا استراحت کند.

در مرحله اضافه کردن آرد باید نهایت دقت را به کار ببندید چون اگر آرد زیادتر از حد مصرف کنید شیرینی شما خشک و در عین حال سفت خواهد شد و اگر هم آرد شما کم باشد شیرینی‌ها در معرض حرارت فر که قرار بگیرند شل و ول می‌شوند!

این کوکیز بادام زمینی را برای عید درست کنید

بعد از گذشت نیم ساعت، خمیر را مابین دو نایلون یا کاغذ روغنی قرار بدهید و با وردنه به ضخامت چند میلیمتر آن را باز کنید. کل خمیر را به این اندازه ضخامت باز کرده و سعی کنید شکل مستطیل بشود. حالا با خط کش روی دو طرف این مستطیل را 2 سانت 2 سانت علامت بزنید. از قسمت طولی هم 6 سانتی علامت بزنید و با چاقو این خمیر را ببرید. . قرار است کوکیزهای شما 2 در 6 سانت باشد. خمیرهای برش خورده را داخل سینی فر که از قبل کاغذ روغنی انداخته‌اید بگذارید و بین آنها فاصله ایجاد کنید تا هنگام پخت به هم نچسبند. فر را از قبل حتما گرم کنید. یک ربع زمان پخت این کوکیزها خواهد بود. از آنجا که دمای فرها متفاوت است این 15 دقیقه را چشم از فر برندارید و همین که دیدید زیر شیرینی‌ها طلایی شد آنها را از فر بیرون بیاورید و اجازه بدهید کوکیزها خنک شوند و بعد آنها را از کاغذ روغنی جدا کنید.

طرز تهیه مواد داخلی کوکیزها:

شکر را داخل قابلمه‌ای بریزید و حرارت گاز را هم روی کم قرار بدهید. اجازه بدهید شکر آرام آرام ذوب شود ولی نسوزد. نکته مهم این است که از قاشق برای هم زدن استفاده نکنید چون هوا وارد شکرها بشود سفت خواهند شد. اگر می‌خواهید به صورت یکنواخت شکر آب بشود قابلمه را آرام به راست و چپ تکان بدهید. وقتی شکر کاملا حل شد آب را به آن اضافه کنید. اگر در حین اضافه کردن آب بخشی از کارامل شما سفت شد نترسید به هم زدن با حرارت پایین گاز ادامه بدهید تا قسمتی هم که سفت شده مجدد حل بشود. وقتی کارامل شما یکدست شد شکلات سفید را داخل آن بریزید و هم بزنید تا خوب ترکیب بشوند و نمک را هم اضافه کنید.

کارامل شما که به این مرحله رسید آن را کم کم به پودر بادام زمینی اضافه کنید و مخلوط کنید تا جایی که خمیری چسبنده به دست بیاید. قطعا از کارامل شما اضافه خواهد آمد آن را کنار بگذارید. خمیر چسبنده را داخل دو نایلون قرار داده و با وردنه به ضخامت چند میلیمتر باز کنید و اجازه بدهید در محیط باقی بماند تا خودش را بگیرد.

وقتی کمی گذشت و خمیر به خودگرفتگی لازم رسید مثل خمیر اولیه کوکیز که با خط کش آن را 2 در 6 سانت علامت زدید این خمیر را هم به همان اندازه علامت زده و با چاقو برش دهید.

مغزی‌های برش خورده را روی خمیر کوکی‌های پخته شده که خنک هم شده‌اند قرار بدهید و یک کوکی دیگر هم روی آن مغزی‌ها قرار بدهید و فشار داده تا به هم بچسبند!

این کوکیز بادام زمینی را برای عید درست کنید

مرحله روکش:

شکلات با طعم دلخواهتان را داخل ظرفی بریزید و روغن مایع به آن اضافه کرده و روی حرارت غیر مستقیم مثل کتری یا سماور قرار داده تا به روش بن ماری ذوب شود. بعد آن را از روی حرارت بردارید و شیرینی‌ها را دانه دانه در این شکلات بزنید و اجازه بدهید تمام اطراف آنها به شکلات آغشته شوند و بعد روی کاغذ روغنی قرار دهید.

حالا از آن کاراملی که باقی مانده بود به وسیله قاشق روی کوکیزها بپاشید. از قیف یک بار مصرف هم برای اینکه خطوط کارامل منظمتر باشد می‌توانید استفاده کنید.

شیرینی فوق العاده شما حاضر است. آن را درست کنید و در کنار مهمانانتان لذتش را ببرید.

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج