۱۴۰۳۶۷۶
۶۶۸
۶۶۸
پ

تبدیل «خوکدانی» به خانه‌ای با منظره شگفت‌انگیز

استودیوی معماری هاچ دیزاین، ساخت خانه‌ای برای تعطیلات در حومه لندن را با پالتی از مصالح طبیعی و ساده به پایان رسانده است. این ساختمان در اصل یک خوکدانی بوده که به طرز دلپذیر و شگفت‌انگیزی بازسازی شده است.

فرادید: این خانه که میان علفزارهای وحشی کنار جنگل قرار دارد و مساحت آن ۶۵ متر مربع است، در اصل یک آلونک بتنی برای نگه‌داری خوک‌ها بوده است. این ساختمان حالا با مصالحی تغییر شکل داده که با گذشت زمان بیشتر و بیشتر با مناظر اطراف سازگار می‌شوند. 

این مصالح شامل دیوارهای ضخیم گچی، ستون‌های چوبی و سقفی از چوب کاج اروپایی می‌شود که استودیوی معماری هاچ دیزاین، مدل آن را از معماری محلی منطقه الگوبرداری کرده است. 

تبدیل «خوکدانی» به خانه‌ای با منظره شگفت‌انگیز

در این پروژه استفاده از مصالح ساده و طبیعی و همچنین وسایل سفارشی داخل، از جمله مبلمان دست‌ساز، سرامیک، ظروف آشپزخانه و حباب‌های چراغ در اولویت قرار گرفته است. 

کرگ هاچینسون، بنیانگذار استودیوی هاچ دیزاین گفته است: «به‌جای تکرار ساختمان‌های اطراف، ما این خانه را به شکل تفسیری معاصر از زبان محلی طراحی کردیم. این طراحی به سبک معماری محلی ادای احترام می‌کند و از کلبه‌های روستایی در نواحی اطراف الهام گرفته که سقف‌های سنگین، دودکش‌های برجسته و دیواره‌های کاه‌گلی بین ساختارهای چوبی متمایز دارند.» 

تبدیل «خوکدانی» به خانه‌ای با منظره شگفت‌انگیز

این خانه که در یک طبقه سازماندهی شده، یک فضای باز واحد است با یک اتاق خواب و اتاق کار در جنوب شرقی که با یک شومینه بتنی مرکزی و دودکش از فضای نشیمن، غذاخوری و آشپزخانه در شمال غربی جدا شده است. 

امتداد لبه جنوبی خانه با دیوارهای گچی محصور شده است، در حالی که ضلع شمالی با درهای کشویی و لعاب‌دار تمام قد پوشیده شده است. این درها که با دیرک‌های چوبی ضخیم قاب شده‌اند، خانه را رو به یک چشم‌انداز باز و بسیار زیبا می‌گشایند. 

تبدیل «خوکدانی» به خانه‌ای با منظره شگفت‌انگیز

«ما یک فضای بهم پیوسته واحد طراحی کردیم تا از هر موقعیت و نقطه‌ای در ساختمان که باشیم، یک نمای قاب‌شده از تپه‌ها و مناظر خیره‌کننده اطراف را ببینیم.» 

در اتاق خواب، یک حمام با نورگیر سقفی و یک وان فرورفته در زمین رو به چشم‌انداز وجود دارد. موقعیت این اتاق، پشت اتاق نشیمن است و بین این دو فضا، شکافی از زیر قفسه کتاب وجود دارد. 

تبدیل «خوکدانی» به خانه‌ای با منظره شگفت‌انگیز

«قاب‌های دودکش زاویه‌دار بتنی با دهانه‌هایی در دو طرف و در سطوح پایین و بالا، بین قسمت‌های نشیمن و اتاق خواب به چشم می‌خورد.» 

«ما هر فضای ممکن را به حداکثر رساندیم، حتی پنجره‌ها و درها را روی لبه بیرونی دیوارها قرار دادیم، دیوارهای داخلی را بزرگ‌تر و محیط‌ها را تاقچه‌دار کردیم.» 

تبدیل «خوکدانی» به خانه‌ای با منظره شگفت‌انگیز

برای آشپزخانه، بر خلاف کف چوبی فضای نشیمن، به‌طور یکپارچه از کاشی استفاده شد. فضای آشپزخانه نیز با یک نورگیر بزرگ سقفی روشن می‌شود.

تبدیل «خوکدانی» به خانه‌ای با منظره شگفت‌انگیز

تبدیل «خوکدانی» به خانه‌ای با منظره شگفت‌انگیز

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج