۱۴۰۳۹۳۳
۹۳۸
۹۳۸
پ

«افعی تهران»، یک درام جذاب معمایی - روانشناسی

نخستین قسمت سریال «افعی تهران» چهارشنبه ۱۶ اسفند از پلتفرم فیلم‌نت پخش شد.

برترین‌ها - محمد تقی‌زاده: نخستین قسمت سریال «افعی تهران» چهارشنبه ۱۶ اسفند از پلتفرم فیلم‌نت پخش شد.

نام سامان مقدم در جایگاه کارگردان و پیمان معادی و سحر دولتشاهی در مقام بازیگران این مجموعه،  به خودی خود برای دوستداران سینما و دنبال‌کنندگان سریال‌های نمایش‌خانگی کنجکاوبرانگیز است و پیش‌بینی می‌شود طبق روند سریال‌سازی سامان مقدم و موفقیت‌هایی که در آثاری چون «قلب‌یخی» بدست آورد، با مجموعه‌ای جذاب و نفس گیر روبرو باشیم.

«افعی تهران»، یک درام جذاب معمایی - روانشناسی

پیمان معادی علاوه بر بازیگر نقش اول این سریال، نویسندگی آن را نیز بر عهده داشته است و این دومین همکاری مقدم در جایگاه کارگردان و معادی در مقام نویسنده است. نخستین همکاری معادی مقدم، در سال ۱۳۸۴ و فیلم سینمایی «کافه ستاره» صورت گرفت که در زمان خود در جشنواره فیلم فجر نامزد و در جشن دنیای تصویر موفق به کسب جایزه بهترین بازیگری زن برای رویا تیموریان شد؛ از این رو پیش بینی می‌شود گروه بازیگری ‌سریال «افعی تهران» نیز علاوه بر جذابیت‌های اولیه برای مخاطبان، بتوانند رضایت آنها را در بازیگری و باورپذیری نقش‌ها فراهم آورند.

همکاری زوج مقدم و معادی در «کافه ستاره» و «افعی تهران» یک پیام دیگر نیز منتقل می‌کند و آن این است که با اثری با درونمایه‌های اجتماعی همچون «کافه ستاره» و «آواز قو» طرف هستیم چرا که اصولا نوشته‌های پیمان معادی در جایگاه فیلمنامه نویس با مضامین اجتماعی گره خورده و غالبا کاراکترهای موثر آثارش ما به ازاهای بیرونی در جامعه دارند، از رو اینگونه آثار توانستند در زمان خود به دلیل تم اجتماعی، ارتباط خوبی با تماشاگران برقرار کنند و پیش بینی می‌شود «افعی تهران» نیز از این قاعده مستثنا نباشد و می‌توان روی وجوه اجتماعی سریال و ارتباط مخاطبان حساب باز کرد.

نکته ویژه و متمایز «افعی تهران» با دیگر آثار معادی در مقام فیلمنامه‌نویس، توجهی است که به مسائل روانشناسی داشته است به طوری که از همان آغاز شاهد حضور شخصیت اصلی این مجموعه در کلینیک روانشناسی هستیم و قرار است تاثیر اتفاقات کودکی به عنوان یکی از اساسی‌ترین ادوار زندگی انسان را تماشا کنیم‌ از این رو درونمایه روانشناسانه را باید به وجوه جامعه شناسانه سریال اضافه کرد و فارغ از اینکه در پرداخت آن موفق میشود یا خیر، طرفداران درام‌های روانشناسانه را به تماشای این سریال توصیه کرد.

داستان فیلم در چند جهت قابل پیگیری است؛ نخست مسیر فیلمسازی آرمان بیانی است که خود را منتقد و مدرس سینما معرفی کرده و قصد دارد در آستانه 50 سالگی نخستین فیلم بلند سینمایی خود را بسازد، موضوع جنجالی این فیلم که عجین شده با یکی از اتفاقات مهم اجتماعی یعنی قتل‌های سریال قاتلی با عنوان «افعی تهران» ، یکی از طرح‌های دنبال‌کننده برای مخاطبان سریال «افعی تهران» است که قرار است به این واسطه داستان پرحاشیه ساخت یک فیلم و مصائب پیچیده فیلم کردن موضوعات اجتماعی را تماشا کنند. خط دوم داستان این سریال به ارتباطات خانوادگی آرمان بیانی مربوط است اینکه در قسمت نخست مشخص می‌شود که از همسرش جدا شده و در حال گفت و گو و تراپی با یک تراپیست است، کنجکاوی‌های زیادی را در ارتباط با مسائل عاطفی و زندگی شخصی این فرد بر می‌انگیزد که حضور سحر دولتشاهی و آزاده صمدی این احساس و انگیزه را دوچندان می‌کند.

بُعد سوم داستان سریال «افعی تهران» به وجوه شخصی‌تر آرمان بیانی، شخصیت اصلی فیلم مربوط می‌شود جایی که قرار است از کودکی خود با مشاور روانشناسی صحبت کند و تاثیر خاطرات کودکی او را بارها به وسیله فلش بک در طول داستان شاهد هستیم. از این رو چند پیرنگ مهم خط اصلی داستان را از نظر قوت درگیرکنندگی و همراهی‌برانگیزی تقویت می‌کنند تا با اثری چند وجهی و کنجکاوبرانگیز روبرو باشیم که پیگیری آن در قسمت‌‌های آتی برای کسانی که قسمت نخست آن را تماشا کردند، دور از ذهن نباشد.

گروه بازیگری سریال «افعی تهران» از پیمان معادی، سحردولتشاهی، آزاده صمدی، بهادر ملکی، تورج اصلانی که بعدتر پژمان جمشیدی، مریلا زارعی و هومن سیدی به آن اضافه خواهد شد، کست جذاب و قابل توجهی است. اصولا گروه بازیگری آثاری که سامان مقدم کارگردانی کرده، تیم جذاب و جالبی بوده و امتداد این رویکرد را در «افعی تهران» نیز شاهد هستیم. پیمان معادی شخصیت اصلی و به نظر می‌رسد کاراکتر کلیدی داستان است که کیفیت بازی او در آثار اصغرفرهادی و برخی دیگر از پروژه‌های بین‌المللی‌اش بر کسی پوشیده نیست و بدون شک یکی از دلایل دنبال کردن این مجموعه نمایش خانگی برای هواداران آن حضور پیمان معادی در نقشی جدید از او در کسوت یک مدرس و منتقد سینما است. سحر دولتشاهی که در سال‌های اخیر خود را به عنوان یک بازیگر محبوب و باکیفیت در سینمای ایران جا انداخته، از بازیگران پرکار نمایش خانگی است و طرفدار این مدیوم، بازی و حضور او در سریال «قورباغه» و «میخواهم زنده بمانم» به یاد دارند و انتظار می‌رود که نقشی مهم برای او در این سریال در نظر گرفته شده باشد هرچند در قسمت نخست تنها شاهد حضور او در نقش یک مشاور روانشناسی هستیم اما پیش‌بینی ارتباط عاطفی میان او و آرمان بیاتی دور از ذهن نیست. آزاده صمدی که در قسمت نخست در نقش الهه ظاهر شد از باکیفیت بازیگران زن سینما و تلویزیون ایران است که در هر دو گونه کمدی و جدی درخشان است و در این سریال با وجود اینکه شاهد جدایی الهه از آرمان بودیم اما انتظار می‌رود حضور او به این زمان کوتاه محدود نباشد و شاهد نقش آفرینی او در قسمت‌های آتی این سریال باشیم.

در مجموع می‌توان انتظار یک درام معمایی با درونمایه‌‌های روانشناسانه را از «افعی تهران» داشت که بعید نیست افشاگرای‌های اجتماعی و فضای آوانگارد «آواز قو» به عنوان یکی دیگر از نوشته‌های پیمان معادی و جذابیت سیزن سوم قلب یخی که سامان مقدم کارگردانی کرده بود را در این مجموعه شاهد باشیم. مضافا اینکه گروه بازیگری محبوب و باکیفیت این مجموعه نمایش خانگی برای مخاطبان ایرانی که بازیگر در برخی موارد از قصه و اجرا برایشان پراهمیت‌تر به نظر می‌رسد، می‌‌تواند موتور محرک دیگری برای کنجکاوبرانگیزی این سریال و تماشای قسمت‌های آتی آن باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج