۱۴۰۴۴۱۵
۶۱۰
۶۱۰
پ

رتبه فاجعه‌بار پاسپورت ایران در جهان

مؤسسه مشاوره مالی «نومَد کپیتالیست»، Nomad Capitalist، در رتبه‌بندی جدید خود پاسپورت سوئیس را به عنوان «قوی‌ترین» پاسپورت در سراسر دنیا معرفی کرده و پاسپورت ایران را در رتبه ۱۹۰ از ۱۹۹ کشور قرار داده است.

انتخاب: مؤسسه مشاوره مالی «نومَد کپیتالیست»، Nomad Capitalist، در رتبه‌بندی جدید خود پاسپورت سوئیس را به عنوان «قوی‌ترین» پاسپورت در سراسر دنیا معرفی کرده و پاسپورت ایران را در رتبه ۱۹۰ از ۱۹۹ کشور قرار داده است.

رتبه فاجعه‌بار پاسپورت ایران در جهان

این مؤسسه روز شنبه، ۱۹ اسفندماه، اعلام کرد که پاسپورت‌های ایرلند و پرتغال نیز به ترتیب در رتبه دوم و سوم این رده‌بندی قرار دارند. بسیاری از موسسات شناخته‌شده مانند «پاسپورت ایندکس هنلی»‌ بیشترین نمرهٔ شاخص خود را به میزان سهولت در سفر به کشورهای دیگر در نظر می‌گیرند.

با این حال این مسئله تنها نیمی از شاخص مؤسسه «نومَد کپیتالیست» را به خود اختصاص داده و عوامل دیگری چون قوانین مالیاتی، همدلی جهانی، تابعیت دوگانه و آزادی شخصی نیز در این شاخص نقش دارند.

بر اساس گزارش این مؤسسه با پاسپورت ایرانی تنها می‌توان به ۱۱ کشور بدون ویزا سفر کرد و در مجموع می‌توان با اخذ ویزا در فرودگاه یا به صورت الکترونیک به ۴۴ کشور دیگر با سهولت نسبی وارد شد.

در این گزارش آمده است که شهروندان ایرانی در ورود به تعداد زیادی از کشورها از سوی مسئولان یا شهروندان آنها «با خصومت قابل توجهی مواجه می‌شوند». همچنین ایرانی‌ها از داشتن تابعیت دیگر کشورها «منع» می‌شوند و شهروندان آن سطح پایینی از «آزادی» را تجربه می‌کنند.

پاسپورت ایرانی تقریبا در تمام موارد ذکر شده پایین‌ترین نمره را دریافت کرده است. در این رتبه‌بندی پاسپورت کشور افغانستان با پایین‌ترین امتیاز در رده آخر، ۱۹۹ قرار دارد و پاسپورت کشورهای عراق و یمن پس از این کشور به عنوان ضعیف‌ترین پاسپورت‌ها معرفی شده‌اند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج