۱۴۰۴۵۱۴
۲ نظر
۹۹۷
۲ نظر
۹۹۷
پ

ماجرای «مادر نوزاد به بغل» و «معمم دوربین در دست»

موضوع این نوشتار، حادثه رقت انگیزی است که در یکی از درمانگاه های قم صورت گرفته است.

عصر ایران: موضوع این نوشتار، حادثه رقت انگیزی است که در یکی از درمانگاه های قم صورت گرفته است. آن طور که در رسانه ها آمده، یک روحانی جوان از یک مادر جوان که حجابش را  رعایت نکرده بوده، تصویر برداری می کند و خانم که نوزادی در آغوش داشته متوجه می شود و خواستار پاک کردن تصاویر می شود و جنجال به پا می شود.

(کسانی که دوست دارند فوراً برچسب بزنند و صورت مسأله را تغییر دهند بدانند این پست،نه تنها برای ترویج و توجیه بی حجابی نیست، بلکه ار سر دغدغه مندی نسبت به دین و ایران نوشته شده است. عجالتاً برچسب هایتان را بگذارید!)

۱ - واقعاً طاقت فرسا و شرم آور و خسته کننده شده است بحث درباره بدیهیات! تا کی باید در این کشور، درباره چیزهایی که در هیچ جای دنیا و تاریخ اساساً مساله نبوده و نیست درگیر شویم و ملتی که زمانی اتحادش زبانزد جهانیان بود را این گونه دچار تفرق کنیم ؛ مگر یک کشور چقدر انرژی دارد که هر روز باید بخشی از آن این گونه هدر برود؟!

۲ - آقایان روحانی و معمم محترمی که از عدم رعایت حجاب ناراحت هستید! دغدغه تان نسبت به اجرای احکام الهی ستودنی است. خدا اجرتان دهد! اما به قول قدیمی ها "یک سوزن به خودتان بزنید یک جوالدوز به مردم"!

مگر شما با پول همین ملت نرفته اید حوزه که برگردید و مردم شهر و دیارتان را با زبان نرم و به تعبیر قرآن "قول لین" به دین خدا فرا بخوانید؟! مگر در طول تاریخ تشیع جز این بوده است و مگر مردم همواره پذیرای سخنان هم لباسان شما نبوده اند؟ آیا نباید به این فکر کنید که کوتاهی های شما در تبلیغ معارف الهی، ریشه رویگردانی بسیاری از مردم به ویژه جوانان از احکام شریعت شده  است؟

گناه را به گردن شبکه های مجازی و ماهواره و ... نیندازید که اگر آن طرف، پر از  امکانات شده، دست شما در در این طرف خالی نبوده و دهها نهاد و سازمان و وزارت خانه با بودجه های نجومی در اختیارتان بودند و هستند. اما بسیاری از شما بزرگواران، به جای این که راهی مسجد محل و منبر شوید و مرجع دینی اهل محل شوید، سودای وکالت و وزارت و مدیر کلی و قضاوت و... داشتید و دارید و غرق دنیا شدید و اکنون کار به جایی رسیده که بسیاری از مساجد روحانی ندارند که نمازهای یومیه درآن اقامه شوند چه رسد به تبلیغ دین!

معلوم است که وقتی کار اصلی تان را که لباسش را پوشیده اید کنار می گذارید و وارد وادی قدرت و اجراییات می شوید، هم خلأ تبلیغ به وجود می آید و هم خطاهای فردی هر کدام از شما به اسم دین نوشته می شود و نتیجه اش می شود همین وضعیتی که می بینید و خودتان مقصر اصلی اش هستید.

این کار شما مثل این می ماند که عده ای بروند پزشکی بخوانند ولی طبابت نکنند و بعد شاکی شوند که بیماری و مرگ و میر در جامعه بالا رفته است!

۳ - آن روحانی جوانی که گفته شده در حال تصویر برداری از آن خانم بی حجاب بوده، دقیقاً داشته چه کار می کرده؟ مگر نه این است که حداکثر وظیفه هر انسانی، تذکر لسانی است و ایشان نهایت کاری که قانوناً و شرعاً می توانسته انجام دهد، این بود که آن خانم را نهی از منکر کند؟ پس این تصویر برداری چه بوده است؟
 جا دارد مسوولان نهاد روحانیت، قبل از هر چیزی این معمم جوان را توبیخ کنند که چرا با تصویر برداری از یک زن، شأن روحانیت را تا بدین اندازه تنزل داده است؟ آیا ایشان سال ها در حوزه  درس خوانده که بعدش برود از زنان بی حجاب تصویربرداری کند؟ حاشا و کلا!
ضربه ای که برخی معممین به نهاد روحانیت زده اند، هیچ کس نزده است، هیچ کس!

ماجرای «مادر نوزاد به بغل» و «معمم دوربین در دست»

۴ - نگرانی جدی این است که کار سخیف این فرد معمم را  مصداق امر به معروف و نهی از منکر بشمارند و به جای مجازات او به اتهام ایجاد مزاحمت برای زنان، از او حمایت هم بکنند. ماده ۶۱۹ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) می گوید: هر کس در اماکن عمومی یا معابر متعرض یا مزاحم اطفال یا زنان بشود یا با الفاظ و حرکات مخالف شوون و حیثیت به آنان توهین نماید به حبس از دو تا شش ماه و تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد. 

قطعاً تصویربرداری بدون اجازه از یک زن، مصداق بارز و بی چون و چرای تعرض به حریم او و مخالف شوون و حیثیت اش است که اگر نباشد از فردا، هر کسی می تواند از خیابان از زنان و دختران فیلم برداری کند و بگوید اگر این کار تعرض به حریم زنان است چرا با آن معمم کاری نکردند و اگر نیست چرا مرا بازخواست می کنید؟!

اگر آن خانم بی حجاب بوده و مسوولان اصرار هست که قانون درباره اش اجرا شود، در جریان باشند که باید همان قانون را درباره آن فرد معمم هم اجرا کنند.

نگرانی این است که نوع برخورد مسوولان با این موضوع به گونه ای باشد که در مردم احساس "بی پناه بودن" به وجود آید و حس کنند که اگر در ماجرایی، طرف مقابل شان، کسی منتسب به جریان حاکم باشد، حق شان از پیش پایمال شده است!

۵ - خیلی زشت و زننده است که در 22 بهمن و روز انتخابات، از زنان بی حجاب و بدحجاب به عنوان مردمی که در در حماسه شرکت کردند، عکس بگیرند و بعد از آن، برای مستندسازی وقوع جرم بی حجابی تصویر برداری کنند!

مدعیان حراست از نظام، لااقل شأن جمهوری اسلامی را حفظ کنند.

ماجرای «مادر نوزاد به بغل» و «معمم دوربین در دست»

۶ - در شبکه های مجازی گفته شده که این فرد معمم، از اعضای موسسه تحت مدیریت آیت الله جوادی آملی است. صحت و سقم این خبر بر ما مشخص نیست و به فرض صحت هم اساساً این خطا به ایشان منتسب نمی شود ولی در هر حال، جا دارد این مرجع بزرگوار که به شرافت و عدالت و متانت شهره اند، در این باره اظهار نظر کنند و بفرمایند که آیا کار آن فرد معمم با آموزه های دینی -که ایشان دهه هاست آموزش شان می دهند- سازگاز است یا خیر؟ حتماً دیدگاه  ایشان بسیار راهگشا خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      با زندگی مردم بازی نکنیدبخدا ایران بهشت است پس به جهنم عذاب تبدیلش نکنین.از محبت خارها گل میشود.پیروزوپاینده ایران وملت دلیرووطن دوست وصلوات برشهیدان کشوروپاینده وپابرجا ایران عزیز

    • ناشناس

      بزارید بمیریم دیگه ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج