۱۴۰۴۶۴۱
۵۳۷
۵۳۷
پ

آشپزخانه‌ات راهروییه؟ اینطوری دیزاینش کن!

ممکن است در خانه‌ای نسبتا قدیمی زندگی کنید، شاید هم در خانه پدری هستید و هنوز این محفل گرم را حفظ کرده‌اید. در آن دوران، آشپزخانه‌ها فضایی مخفی بودند.

راهنماتو: ممکن است در خانه‌ای نسبتا قدیمی زندگی کنید، شاید هم در خانه پدری هستید و هنوز این محفل گرم را حفظ کرده‌اید. در آن دوران، آشپزخانه‌ها فضایی مخفی بودند.

در داشتند، دیوار داشتند و همچون یک اتاق، اسرارشان را در دل خودشان نگه می‌داشتند. شاید در برخی از این آشپزخانه‌ها با معماری به سبک راهرویی روبه‌رو شویم که کار را کمی دشوار می‌کنند. فضایی طولانی، اما باریک. شاید شما به این فکر افتاده باشید که باید این آشپزخانه را بکوبید و از نو بسازید. اما، راهنماتو در این مقاله به شما ایده‌هایی جذاب برای حفظ یک آشپزخانه راهرویی یا گالی و زیباسازی آن ارائه خواهد داد.

۱. کابینت‌ها را خیلی تیره یا خیلی روشن کنید

آشپزخانه‌ات راهروییه؟ اینطوری دیزاینش کن!

 یکی از بزرگترین کارهایی که می‌توانید برای آشپزخانه‌های راهرویی یا گالی انجام دهید، انتخاب درستِ رنگ کابینت است. اگر کابینت‌های را بسیار تیره، مثل مشکی انتخاب کنید، فضایی دنج، گرم و مناسب برای آشپزی خواهید داشت. در این میان می‌توانید نقطه‌ای که مربوط به آشپزی کردنتان است را روشن کنید تا این فضا کاملا برجسته شود. از طرفی دیگر، می‌توانید کابینت‌ها را کاملا به رنگ روشن درآورید. این کار باعث می‌شود که آشپزخانه راهرویی شما کاملا تمیز، دلباز و روشن دیده شود. وقتی که فضا به شکلی یکپارچه سفید باشد، اضافه کردن جزئیاتی با رنگ قرمز یا قهوه‌ای می‌تواند بسیار برجسته شده و آشپزخانه را گرم‌تر نشان دهد.

۲. از کابینت‌های توکار استفاده کنید

آشپزخانه‌ات راهروییه؟ اینطوری دیزاینش کن!

اگر بتوانید کابینت‌های آشپزخانه‌تان را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، فر و سایر لوازم به صورت توکار داخل کابینت قرار بگیرند، نه تنها فضای آشپزخانه راهرویی بیشتر می‌شود، بلکه هیچ فضایی خالی نمانده و استفاده حداکثری از آن می‌شود. فرض کنید با قرار دادن یخچال فریزر در بخشی از آشپزخانه راهرویی، فضای بالای آن را به طور کل خالی و بلا استفاده رها کرده‌اید. اما، اگر توکار باشند، فضای بالای آن‌ها کابینت خورده و می‌تواند محل مناسبی برای قرار دادن لوازم شما باشد.

۳. به آشپزخانه راهرویی بالکن و پنجره اضافه کنید

آشپزخانه‌ات راهروییه؟ اینطوری دیزاینش کن!

برخی از معماری‌های آشپزخانه‌های قدیمی که گالی یا راهرویی هستند، ممکن است هیچ پنجره‌ای نداشته باشند. پس اول به نقشه خانه خود دقت کنید و ببینید که یکی از دیوارها به کجا باز می‌شود؟! اگر منظره خیابان بود، بهتر است به فکر ایجاد یک پنجره یا بالکن باشید. این کار باعث می‌شود که هوای آشپزخانه تهویه شود. بعلاوه، با نور طبیعی، روشنایی را به آشپزخانه بازمی‌گردانید. اگر هم پنجره دارید، کار آسان‌تر است. بهتر است بخشی از آشپزخانه را جدا کنید و پنجره را از سقف تا زمین در نظر بگیرید. در این صورت شما در سال جدید یک بالکن جذاب خواهید داشت که عصرهای بهاریتان را می‌سازد.

4. به آشپزخانه راهرویی، شاهنشین اضافه کنید

آشپزخانه‌ات راهروییه؟ اینطوری دیزاینش کن!

شاید برایتان تعجب‌آور باشد، اما آشپزخانه‌های راهرویی یا گالی، به شدت دنج‌تر از آشپزخانه‌ها مدرن و اُپن هستند. از این رو می‌توانید زیر پنجره یا کنج آشپزخانه را تبدیل به شاهنشین کنید. این ایده می‌تواند فضای جذابی برای نهار خوردن با خانواده باشد. کافی است جلوی مبلی که برای شاهنشین در نظر گرفته‌اید، یک میز کوچک و یک صندلی اضافه کنید. فضای آشپزخانه شما با این ایده کاربردی، رویایی خواهد شد.

۵. به آشپزخانه راهرویی، کافی بار اضافه کنید

آشپزخانه‌ات راهروییه؟ اینطوری دیزاینش کن!

پیش‌تر به شما گفتیم که آشپزخانه‌های راهرویی یا گالی به شدت دنج هستند. در این جای دنج بهتر نیست یک کافی بار جذاب برای صرف صبحانه یا قهوه و چای عصر ایجاد کنیم؟ کافی بار می‌تواند در یک قفسه شناور به وجود آید. تعدادی لیوان، بطری‌های آبمیوه، مواد اولیه تهیه صبحانه، مثل مربا و عسل، قهوه، دستگاه چای ساز یا سماور، دستگاه قهوه ساز، شرداغ‌کن، تستر و سایر لوازم را به این قفسه‌ها اضافه کنید تا فضا کاملا شبیه به یک کافی بار شود. به هنگام صرف صبحانه یا عصرانه نیز به کافی بار جذابتان سری بزنید و نوشیدنی‌ها و صبحانه‌های متفاوت سرو کنید.

۶. دیوار را بشکافید

آشپزخانه‌ات راهروییه؟ اینطوری دیزاینش کن!

اگر واقعا دوست دارید که فضای آشپزخانه راهرویی شما از حالت کلاسیک خارج شود، و دیگر از آن دلزده شده‌اید، یکی از دیوارها که به اتاق نشیمن باز می‌شود را بشکافید و آشپزخانه راهرویی‌تان را اُپن کنید. بهتر است دیوار را تا نصفه نگه دارید و از این فضا به‌عنوان یک پیشخوان برای غذا خورد استفاده کنید. این می‌تواند فضایی به‌عنوان تخته آشپزی نیز به حساب آید. ایده دیگر این است که به جای دیوار، یک کابینت مقاوم نصب کنید که روی آن تخته‌ای چوبی یا تکه‌ای سنگ صیقلی قرار داده‌اید. این باعث می‌شود که فضایی دیگر به دست آورده و مقداری از لوازمتان را داخل کابینت‌هایش قرار دهید.

۷. اتاق پنتری بسازید

آشپزخانه‌ات راهروییه؟ اینطوری دیزاینش کن!

اگر آشپزخانه راهرویی شما، به شدت طولانی است، می‌توانید فضای انتهایی آن را دیوار بکشید، یک در نصب کنید و فضای به وجود آمده را تبدیل به اتاق پنتری کنید. با این کار شما تمامی خوراکی‌هایتان را داخل اتاق پنتری بگذارید، یا ظرف‌هایی که سالی یکبار استفاده می‌کنید را در آن انبار کنید. این کار باعث می‌شود که آشپزخانه شما از حالت بسیار طولانی، درآید. بعلاوه، فضایی کاربردی ایجاد کرده‌اید که این روزها به شدت ترند شده و همه بر آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. اگر دیوار کشیدن و در گذاشتن برای شما هزینه زیادی دارد، می‌توانید از یک کمد بسیار بزرگ استفاده کنید و آن را تبدیل به کابینت پنتری کنید.

۸. الگوها را فراموش نکنید

آشپزخانه‌ات راهروییه؟ اینطوری دیزاینش کن!

اگر بخواهید آشپزخانه راهرویی‌تان به شکل فضایی مربعی دیده شود، و از آن حالت طولانی بودن آن کاسته شود، می‌توانید از الگوها استفاده کرده و خطای دید را به بازی بگیرید. مثلا، می‌توانید فضای کف آشپزخانه را شطرنجی کنید، از پرده یا خطوط افقی استفاده کنید که در جهت مخالف طولِ آشپرخانه قرا گرفته‌اند یا از کاشی و سرامیک‌های یک تکه استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که آشپزخانه گالی شما به شکل مربعی دیده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج