۱۴۰۵۰۵۳
۸۱۸
۸۱۸
پ

گزارش‌های ضد و نقیض اسرائیل از کشته شدن فرد شماره ۲ حماس

مروان عیسی، ملقب به «مرد سایه» به دلیل توانایی‌ دور ماندن از صفحه رادار اسرائیل، یکی از سه رهبر ارشد حماس که در طراحی حمله ۷ اکتبر ایفای نقش کرده، از آن زمان تاکنون عملیات نظامی حماس را هدایت کرده است.

عصر ایران: همزمان با کمرنگ شدن چشم‌انداز حصول توافق برقراری آتش‌بس در نوار غزه، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که ارتش این کشور بررسی‌ها در مورد صحت و سقم گزارش‌های منتشر شده در مورد کشته‌شدن فرد شماره دو حماس را در جریان حملات هوایی به نوار غزه آغاز کرد.

به نقل از یورو نیوز؛ رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد که اردوگاه النصیرات در مرکز غزه شنبه شب به دنبال کسب اطلاعاتی درباره محل اختفای مروان عیسی، فرمانده شماره دو شاخه نظامی حماس، گردان‌های عزالدین قسام، بمباران شد، حمله‌ای که در نتیجه آن پنج نفر کشته شدند.

سپس، روزنامه اسرائیلی هاآرتص گزارش داد که ارتش اسرائیل بررسی‌هایی را در مورد این که آیا مروان عیسی جزء قربانیان این حمله بوده است یا خیر، آغاز کرد.

اگر مرگ او تایید شود، مروان عیسی بالاترین مقام حماس خواهد بود که در پنج ماهی که از جنگ اسرائیل و حماس می‌گذرد، به شهادت رسیده است.

کشته شدن مروان عیسی می‌تواند تلاش‌ها برای تضمین آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها را پیچیده کند

گزارش‌های ضد و نقیض اسرائیل از کشته شدن فرد شماره ۲ حماس

مروان عیسی، ملقب به «مرد سایه»، به احتمال زیاد به دلیل توانایی‌اش در دور ماندن از صفحه رادار اسرائیل، یکی از سه رهبر ارشد حماس بوده که در طراحی حمله ۷ اکتبر ایفای نقش کرده و گمان می‌رود از آن زمان تاکنون عملیات نظامی حماس را هدایت کرده باشد. 

کشته شدن مروان عیسی که جزء رهبران تحت تعقیب اسرائیل بوده، می‌تواند تلاش‌ها برای تضمین آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها را نیز پیچیده کند.

یک منبع فلسطینی به رویترز گفته که اسرائیلی‌ها هنوز به جزئیات دقیقی از سرنوشت مروان عیسی دست نیافته‌اند.

در همین حال، هم ارتش اسرائیل و هم حماس در قبال سرنوشت آقای عیسی سکوت اختیار کرده‌اند، سکوتی که شاید مصلحتی در آن نهفته باشد، چنان که آژانس اطلاعاتی اسرائیل موساد اعلام کرده که هر دو طرف همچنان به دنبال کاهش شکاف‌ها و دستیابی به توافق آتش‌بس هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج