adexo3
۱۴۰۵۳۵۹
۴۹۱۳
۴۹۱۳
پ

فصل دوم دفتر یادداشت چگونه می‌تواند ادامه پیدا کند؟

سریال دفتر یادداشت بعد از ۱۶ قسمت به اتمام رسید و داستان پیچیده آن سرانجام پایان یافت.

برترین‌ها: سریال دفتر یادداشت بعد از ۱۶ قسمت به اتمام رسید و داستان پیچیده آن سرانجام پایان یافت. استقبال از این سریال و تقاضای خیل عظیمی از مردم در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ادامه یافتن آن و حتی چراغ سبز نشان دادن بازیگر نقش اصلی سریال یعنی رضا عطاران مبنی بر ساخته شدن فصل دوم، این امید را در بین دوستداران ماجراهای ایرج ایجاد می‌کند که قرار نیست داستان سریال به ته خط خود رسیده باشد.

فصل دوم دفتر یادداشت چگونه می‌تواند ادامه پیدا کند؟

واقعیت اینست که در بسیاری از موارد در دنیای سینمای ایران و جهان، آثاری که قرار بود یک مینی سریال با چند قسمت باشند هم پس از محبوبیت زیادی که پیدا کردند، فصل جدیدی در داستان‌شان آغاز شد و بعید نیست که دفتر یادداشت هم در آینده‌ای نه‌چندان دور، رنگ فصل دوم را به چشم ببیند. با اینکه هیچ اطلاعات رسمی درباره نحوه ادامه یافتن سریال از سوی مراجع رسمی و دست‌اندرکاران سریال منتشر شده، اما در این مطلب مسیرهایی که ممکن است کارگردان و فیلمنامه‌نویس به سراغ آن‌ها بروند را مرور کرده‌ایم. شاید در نهایت یک مسیر خلاقانه‌تر که دور از ذهن همگی است توسط سازندگان برای ادامه روایت قصه‌شان ظاهر شود و شاید ایده‌هایی که شما پای این مطلب درج می‌کنید به آن‌ها سرنخی برای ادامه قصه‌شان بدهد!

فصل دوم دفتر یادداشت چگونه می‌تواند ادامه پیدا کند؟

۱- ماجراهای حمید

در پایان سریال عارضه فراموشی که گریبانگیر ایرج شده بود به شخصیت حمید منتقل شد؛ کاراکتری با بازی حسن معجونی که توانست در این سریال خوش بدرخشد اما درنهایت هرچقدر هم که به او فرصت داده شده باشد، نتوانست مانند ایرج بدرخشد. حمید در قسمت‌های پایانی سریال هم به‌خاطر آسیبی که دیده بود نتوانست نقش چندان درشتی ایفا کند و دفتر یادداشت یک درخشیدن دوباره به او بدهکار است! از آنجایی که در سکانس پایانی فصل یک، کارگردان نشان داد که دوست دارد حمید را وارد بازی فراموشی کند، بعید نیست که در فصل دوم با یک سری تغییرات در شخصیت‌پردازی‌ها روبرو باشیم و حمید را به‌عنوان نقش اصلی ببینیم. حمید با رفتارهای خاص و دیوانه‌بازی‌های مخصوص به‌خودش پتانسیل خلق شدن یک کارآگاه به‌مراتب عجیب و غریب‌تر از ایرج را دارد و حالا که همسرش هم پیدا شده، می‌توانند یک زوج کارآگاه را تشکیل بدهند که ایرج در خلال پرونده‌ها کمک‌حالشان باشد.

 

۲- بازگشت شعله

در قسمت پایانی سریال، ایرج با آن همه هوش و ذکاوتی که دارد نمی‌تواند به‌درستی حدس بزند که چه‌کسی به دوست صمیمی‌اش یعنی حمید حمله کرده و کار او را به بیمارستان کشانده است. او در خلال صحبت‌هایش با قاتل حدس اشتباهی می‌زند و نشان می‌دهد که باور دارد شخصیت شعله (برادر شمس) می‌تواند هنوز زنده باشد. سریال مدرک کاملا مستدل و معتبری از اینکه حتماً شعله به دیار باقی شتافته نشان نمی‌دهد و حتی اگر این فرضیه به‌وجود آمده باشد، با فضای جنون‌آمیزی که در دفتر یادداشت خلق شده، بازگشت یک کاراکتر از مرگ فرضی، امری نشدنی نیست. 

بازگشت کاراکتر شعله می‌تواند رازهای جدیدی از زندگی گذشته ایرج را بگشاید و او را بار دیگر وارد پرونده‌ای مشابه با فصل اول بکند. شعله می‌تواند از همان آغاز فصل دوم به‌صورت علنی برگردد و یک بازی موش و گربه راه بیفتد و یا در پس پرده قرار گرفته باشد و در نهایت به‌عنوان عامل اصلی جنایات جدید و نقش منفی سریال از او رونمایی شود. ماجرا هرچه که باشد، بازگشت شعله و شعله‌ور شدن عطش انتقام این کاراکتر می‌تواند 

 

۳- داستان‌های عاشقانه نازنین

نازنین شخصیت پیچیده‌ای دارد و به‌جز روابط عاشقانه‌اش با قراب، وارد حواشی عاشقانه‌ دیگری هم در زندگی خودش شده بود. هر یک از معشوق‌های قدیمی نازنین می‌توانند یک داستان جدید درست کنند و یا فردی که پیش‌تر عاشق او بوده و حالا دوباره قراب را در زندگی معشوقه‌اش می‌بیند می‌تواند تبدیل به یک قاتل بشود و از او انتقام بگیرد. نازنین جز شخصیت‌های محبوب سریال دفتر یاداشت بود و سوگل خلیقی توانست با نقش‌آفرینی خوب خود این کاراکتر را به درخشش وادار کند. با این تفاصیل، اینکه نازنین تبدیل به یک شخصیت مهم‌تر در فصل بعدی سریال شود و داستان حول محور او بچرخد موضوع چندان دور از ذهنی نیست. 

 

۴- بازگشت به گذشته

حمید و ایرج گذشته هیجان‌انگیزی داشته‌اند و آنطور که حمید هربار به این گذشته نقب می‌زد و پز آن را به تمامی پلیس‌ها و کارآگاه‌های سریال می‌داد، به‌نظر می‌رسد که این زوج پلیس، پرونده‌های جذابی را در گذشته پشت سر گذاشته باشند. باتوجه به اینکه روایت داستان در دهه شصت شمسی و نمایش لوکیشن‌های یک سریال در این دهه از ترندهای روز در دنیای سینمایی ایران است، بعید نیست که گروه سازنده تصمیم بگیرند در یک تصمیم پرریسک، ماجرای دفتر یادداشت در فصل دوم را تبدیل به یک فلش‌بک کنند. در این حالت با یک ایرج متفاوت روبرو هستیم که دچار فراموشی هم نیست و باید خصلت‌های دیگری به او نسبت داده شود تا بتوان به یک کاراکتر جذاب رسید. رفتن به گذشته در تاریخ مساویست با از دست دادن برخی کاراکترها مانند نازنین و قراب و این موضوع می‌تواند روی کیفیت اثر هم تأثیر بگذارد اما از آنسو اگر داستان چندان هم به عقب برنگردد و به دوران جوانی این دو کاراکتر محبوب سفر نکند، شاید بتوان یک روایت جدید با حضور کاراکترهای سریال را داشت.

 

۵- قتل‌های بیشتر در ساختمان

ساختمان مرموزی که ساکنین سریال دفتر یادداشت در آن زندگی می‌کنند، حال و هوای عجیبی دارد و بسیاری از واحدهای آن خالی از سکنه به‌نظر می‌رسد. رخ دادن یک قتل دیگر در ساختمان بدون آنکه ربطی به زندگی گذشته حمید و ایرج داشته باشد، یکی از سناریوهایی است که سازندگان می‌توانند با ورود به آن یک خط داستانی کاملاً جدید خلق کنند. ایرج و حمید می‌توانند هر دو دچار عارضه فراموشی شده باشند و با دو برابر شدن این بحران، اتفاق‌های بامزه بیشتری رخ بدهد. 

 

۶- پررنگ شدن یکی از شخصیت‌های فرعی

همسایگان و کاراکترهای فرعی سریال ساختمان مرموز سریال داستان‌های ناگفته زیادی دارند. از گروه آوازخوانی که معلوم نیست چرا موسیقایی صحبت می‌کنند تا مغازه‌دار ارمنی که می‌تواند گذشته پر رمز و رازی از خودش داشته باشد. بسیاری از شخصیت‌های درگ سریال هنوز راز سربه‌مهری دارند و مانند یک جعبه دربسته می‌مانند. پررنگ شدن یکی از این شخصیت‌ها می‌تواند در ادامه داستان سریال نقش‌آفرینی مهمی داشته باشد.

 

۷- داستان‌های عاشقانه ایرج

به‌قول حمید ایرج می‌تواند به خوبی مخ بزند و این موضوع در تمامی قسمت‌های سریال آشکار است. او با هر خانمی سر صحبت را باز می‌کند و معمولاً می‌تواند باب آشنایی را با آن‌ها باز کند. او شاید معشوقه‌های قدیمی زیادی داشته باشد که حتی در ذهنش هم جا خوش نکرده باشند و فراموش شده باشند. باز شدن پای یکی از آن‌ها به داستان و تشکیل یک مثلث عشقی و یا شکل‌گیری یک داستان جنایی عاشقانه-کمدی از آن فرصت‌هایی است که می‌توانند کاراکتر ایرج را بیش از پیش بامزه و جذاب بسازد.

 

۸-  ورود یک شخصیت جدید با بازیگری تازه به داستان

یکی از سریال‌هایی که دفتر یادداشت از آن  الهام گرفته بود سریال موفق قتل‌های ساختمان بود که در هر فصل خود کاراکترهای جدید با بازیگرانی ستاره را رو می‌کند. این موضوع به اعتبار سریال می‌افزاید و همچنین دست گروه فیلمنامه‌نویسی برای روایت یک داستان جذاب با کاراکترهایی جدید را باز می‌کند. دفتر یادداشت توانست بازیگری مثل رضا عطاران که هیچ‌گاه پایش به شبکه نمایش خانگی باز نشده بود را به این دنیا باز کند و اگر این اتفاق در فصل (یا حتی فصول!) بعدی رخ بدهد، تبدیل به امضای درخشانی برای سریال خواهد شد. به‌عنوان مثال تا امروز ترانه علیدوستی هنوز وارد فضای شبکه نمایش خانگی نشده و یا امیر جدیدی نیز تاکنون در سریالی که متعلق به این فضا باشد بازی نکرده است. بازیگران ستاره زیاد دیگری هم هستند که هنوز به دنیای سریال‌سازی وارد نشدند و خلق یک شخصیت جذاب در کنار گروه بازیگری ماهر و تیم خلاق دفتر یادداشت می‌تواند آن‌ها را مجاب به ورود در جهان سریال‌ها کند و تماشاگران را نیز دوچندان خشنود سازد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید ادامه سریال دفتر یادداشت می‌تواند به‌ چه شکلی روایت شود و مسیر داستان بهتر است که به کدام سمت برود؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج