۱۴۰۵۴۶۲
۱ نظر
۲۶۱۶
۱ نظر
۲۶۱۶
پ

طرز تهیه زاپاتای خانگی؛ ساده و سریع

ساندویچ زاپاتا یا همان ساندویچ‌های غول پیکری که در خیابان برای آن صف می کشند را خیلی راحت می توانید در خانه برای اعضای خانواده تهیه کنید و از طعم استثنایی آن لذت ببرید.

ایرنا: ساندویچ زاپاتا یا همان ساندویچ‌های غول پیکری که در خیابان برای آن صف می کشند را خیلی راحت می توانید در خانه برای اعضای خانواده تهیه کنید و از طعم استثنایی آن لذت ببرید.

طرز تهیه زاپاتای خانگی؛ ساده و سریع

زاپاتا یک ساندویچ ساده است که به راحتی و در کمترین زمان ممکن می توان آن را در آشپزخانه تهیه کرد؛ این ساندویچ از سینه مرغ تهیه می‌شود اما بسته به ذائقه و علایق خود می توانید مواد غذایی دیگر هم به آن اضافه کنید.

مواد لازم برای ساندویچ زاپاتا برای دو نفر

فیله مرغ —– ۴عدد

گوشت چرخ کرده —- ۳۰۰ گرم

پیاز متوسط —-۱ عدد

ادویه فلفل سیاه و پودر سیر و نمک —- به میزان لازم

خیارشور —- ۴ عدد

گوجه —- ۲ عدد

ژامبون مرغ یا گوشت —- ۴ ورق

قارچ —- ۴ عدد

پنیر پیتزا یا پنیر گودا —- به میزان لازم

نان باگت فرانسوی – ۲ عدد

کاهو رسمی – چهار ورق

طرز تهیه ساندویچ زاپاتا

۱- ابتدا فیله‌های مرغ را با نمک و فلفل سیاه و پودر سیر مزه دار کنید بعد با بیفتک کوب، آن را بکوبید تا بافت آن نرم شود؛ سپس آن را روی شعله ملایم سرخ کنید.

پس از آماده سازی مرغ، گوشت چرخکرده و پیاز رنده شده و ادویه ها را به آن اضافه کنید و تفت بدهید تا گوشت نیز بپزد.در مرحله پایانی قارچ های ورقه شده را به مخلوط فوق اضافه کرده و اجازه می دهیم که آب قارچ و گوشت کشیده شود.

۲- نان ساندویچ را برش بزنید و خمیر اضافه آن را بیرون بیاورید؛ حالا ابتدا ورقه های ژامبون را داخل ساندویچ بچینید و سپس ابتدا فیله مرغ و سپس مایه گوشت را اضافه کرده و پنیر پیتزا را اضافه نمایید تا با حرارت آن پنیر آب شود.

۳- سپس نوبت به چیدن خیارشور، گوجه فرنگی و کاهو است؛ برای اینکه ترتیب حفظ شده و ساندویچتان مرتب باشد، بهتر است کاهو را در مرحله نهایی بگذارید؛ وقتی همه اینها را داخل نان جاسازی کردید، با یک فویل آلومینیومی یا کاغذ روغنی ساندویچ را محکم ببندید.

نکته: برخی برای پر ملات شدن ساندویچ از سیب زمینی سرخ شده یا چیپس خلالی و همچنین ذرت شیرین هم استفاده می کنند که بسته به ذائقه خود می توانید به ترکیب بالا اضافه کنید.

در یک بکوبید تا ترد بشه بعد داخل روغن با شعله ی ملایم دو طرفش رو سرخ کنید سپس پیاز رو رنده کنید گوشت چرخ کرده و فلفل سیاه و نمک رو با هم ترکیب کرده داخل تابه پهن کنید با کفگیر که لبه اش صاف هست مطابق ویدیو تقسیم کنید با مقدار کمی روغن سرخ کنید ژامبون هم با کمی روغن کمی سرخ کنید قارچ رو خرد کنید بدون روغن تفت بدید آبش که جمع شد بهش پنیر پیتزا رو اضافه کنید و اجازه بدید تا پنیر آب بشه نان باگت رو باز کرده اول سس هزار جزیره بعد کاهو گوجه و خیار شور بعد دوباره سس بزنید سپس ژامبون فیله مرغ و گوشت رو بزارید در نهایت سس خردل و سس گوجه فرنگی بزنید مطابق فیلم ساندویچ رو بپیچید و از وسط برش بزنید بعد نوش جان کنید .

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      چی زاپاتا کو گوشت،کو مرغ،ژابون،اوخ اوخ،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج