adexo3
۱۴۰۵۸۱۰
۱۲ نظر
۹۲۷
۱۲ نظر
۹۲۷
پ

تازه‌ترین خبر درباره ماجرای بازگشت معین به ایران

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: همه کسانی که تابعیت جمهوری اسلامی را دارند می‌توانند به ایران سفر کنند.

ایلنا: معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: همه کسانی که تابعیت جمهوری اسلامی را دارند می‌توانند به ایران سفر کنند. 

تازه‌ترین خبر درباره ماجرای بازگشت معین به ایران

علیرضا بیکدلی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که در روزهای اخیر بحثی مبنی بر حضور یکی از خوانندگان لس آنجلسی به نام نصرالله معین برای بازگشت به تهران مطرح شده بود، آیا وزارت امور خارجه در این زمینه اقداماتی انجام داده است، گفت: به طور کلی همه کسانی که تابعیت جمهوری اسلامی را دارند، می‌توانند به ایران سفر کنند. به علاوه اگر کسی فکر می‌کند که مشکلی دارد و نگران است، می‌تواند از طریق سامانه پرسمان تردد سوال کرده و ما صریحا و با صداقت به آن پاسخ می‌دهیم که آیا می‌تواند سفر کند یا اگر لازم است و مشکلی داشته باشد، مشکل را حل کند. این موضوع مطرح شده نیز قابل تعمیم به همه افراد از جمله افراد شناخته‌شده‌ در حوزه‌های هنر و فرهنگ و حوزه‌های دیگر در خارج از کشور است که در زمینه‌های مختلف تلاش می‌کنند. سیاست کلی ما هم این است که شرایط را برای تردد اتباع ایرانی خارج از کشور تا حدی که می‌‌توانیم آسان و ارزان کنیم و این را بخش کنسولی و ایرانیان وزارت امورخارجه در عمل اجرا و دنبال می‌کند.

برخی این باور غلط را برای خودشان ساخته‌اند که از لحاظ سیاسی مشکل دارند

بیکدلی در پاسخ به این سوال درباره ایرانیان که از نظر سیاسی مشکل دارند و احساس می‌کنند که احتمال بروز مشکل وجود دارد آیا وزارت خارجه با نهادهای امنیتی و سیاسی در این حوزه اقداماتی انجام داده است، گفت: ما فکر می‌کنیم بسیاری از آن‌هایی که این‌گونه فکر می‌کنند، خودشان چنین باوری را برای خودشان ساخته‌اند که از لحاظ سیاسی مشکل دارند. در صورتی که ما هیچ‌کس را به خاطر مسائل این‌گونه از سفر به ایران یا خروج از کشور منع نمی‌کنیم. کسانی که پرونده قضایی داشته باشند افراد معدودی هستند که می‌توانند از ما بپرسند و ما به آنها اعلام می‌کنیم. من چهار دوره در خارج از کشور مأموریت بودم و با این‌گونه افراد ارتباط داشتم؛ در مورد بسیاری از این افراد به ما ثابت شده که خودشان تصور می‌کنند که مشکل دارند اما در واقع هیچ مشکلی ندارند.

کسی که پرونده قضایی ندارد، مشکلی هم برای سفر به ایران نخواهد داشت 

بیکدلی در مورد برخی خبرنگاران حاضر در رسانه‌های خارج از کشور هم گفت: به طور کلی اگر کسی پرونده قضایی در کشور نداشته باشد، مشکلی هم ندارد. بنابراین ما بنا داریم که این را صراحتا و آشکارا به افراد اعلام کنیم. اگر کسی در هر کسوت، لباس و یا شغلی ادعا می‌کند که دچار مشکل شده است، به این معنی است که باید پرونده‌ای نزد محاکم کشور ما داشته باشد. مشکل هم به این معنی است که گمان می‌کند که اگر وارد شود شاید نتواند خارج شود. ما این موضوع را حل کردیم و به کسانی که چنین فرضی دارند که دچار مشکل شدند، پاسخ می‌دهیم. توصیه می‌کنیم به پرسمان تردد یا به روسای نمایندگی ما مراجعه کنند و آنها شفاف برای آنان بیان خواهند کرد که آیا مشکلی دارند یا این این یک توهمی است که خودشان دارند که در صورت سفر به ایران مشکل خواهند داشت.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      با پای خودشون میان پای چوبه دار

    • mehri

      بله میتونند بیاند ایران اما زندان نه منزل.....

    • ناشناس

      معین عزیز نیا ......اینجا دیگر ایران سرزمین دروغ .....ریا.....چاپلوسی.....دزدی .....بدبختی ....

    • ناشناس

      حالا اون سوال کرد و شما هم جواب دادید نه آقا مشکلی نداری اونم اعتماد کرد بیاد ایران و تمام عمر باقیمانده شو در زندان بسر ببره کی جوابگو هست ؟ جواب ... هیچکس

    • ناشناس

      ول کنیدبابامردم چی فرض کردین تاالان چجوری اهنگاش گوش میدادیم ازاین ب بعدم همینه.بنده خدابیادک دق مرگش کنید

    • علی

      بهترین کار این است کنسرت برایش بر گذار کنند تا ارز به کشورهای دیگر خارج نگردد

    • ناشناس

      ورود ازاده ولی حق خروج نداری

    • ناشناس

      سیاوش،قیمشی عالیه!!!!!!

    • ناشناس

      خود استاد معین اعلام کرد قرار نیست بیاد ایران و همه ش شایعه است . دیگه چرا هی بهش شاخ و برگ میدین؟؟؟

    • حقیقت

      شما واسه مردمی که داخل هستن یه کار مثبت بکنید ، واسه اونایی که بیرون هستن پیشکش !!! طرف مگه دیوانه اس که بیاد تو جهنمی به اسم ایران !!!!

    • رسول

      آخه بیاد چکار کنه ما که هستیم چه کار کردید برامون

    • ناشناس

      معین جان دیگه نه اصفهانی هست که برگردی به آن نه ایرانی سرحال وجود دارد پایت به ایران برسد برات پرونده سازی کرده اند اینجا یه مشت عقده ای عقب مانده ایران را به فلاکت کشانده اند پس نیا نغمه هایت به ما میرسد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج