۱۴۰۶۰۸۷
۳۰۹
۳۰۹
پ

لحظه دیده شدن ۴ قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه دنا

کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از مشاهده ۴ قلاده خرس قهوه ای در حوالی منطقه حفاظت شده دنا در شهرستان دنا توسط دوستداران محیط زیست خبر داد.

ایسنا: کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از مشاهده ۴ قلاده خرس قهوه ای در حوالی منطقه حفاظت شده دنا در شهرستان دنا توسط دوستداران محیط زیست خبر داد.

«اسلام جاودان خرد» با اعلام این خبر گفت: یکی از دوستداران طبیعت و حیات وحش و کوهنورد پنجشنبه شب ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ موفق به مشاهده و فیلمبرداری از چهار قلاده خرس قهوه ای در مسیر جاده منطقه اندرسا در منطقه حفاظت شده دنا شد.

وی افزود: همراهمی همه آحاد مردم در امر حفاظت عرصه های طبیعی امری ضروری به نظر می رسد و در این راستا با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست و تلاش شبانه روزی همکاران شاهد گونه‌های مختلف حیات وحش در مناطق حفاظت شده استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خرس‌ها پستانداران بزرگ جثه‌ای هستند که در زمره گونه‌های حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته و در زیستگاه‌های خود تراکم پایینی دارند؛ به همین خاطر خطرات متعددی آنها را تهدید می‌کند، بنابراین حفاظت از آنها یکی از اولویت‌های اساسی در برنامه‌های مدیریتی و حفاظتی کشور به شمار می‌رود.

«امین خوبیاری»، این دوستدار محیط زیست و کوهنورد ۳۶ ساله سی سختی در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: ساعت ۲۲ و ۳۷ دقیقه شب ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ حوالی شهر سی سخت و در محدوده منطقه حفاظت شده دنا ناگهان یک قلاده خرس قهوه ای به همراه سه توله اش را در مسیر مشاهده و از آنها فیلمبرداری کردم.

گفتنی است که طی دو روز اخیر یک قطعه فیلم از چهار قلاده خرس قهوه ای که توسط یک دوستداران محیط زیست و کوهنورد در محدوده منطقه حفاظت شده دنا فیلمبرداری شده بود در فضای مجازی منتشر شده بود که واکنش هایی را در پی داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج