۱۴۰۶۱۵۵
۲۶۹
۲۶۹
پ

بیماری آسم را با یک برنامه غذایی مهار کنید

به‌طور کلی رژیم اختصاصی برای درمان آسم وجود ندارد اما اضافه کردن برخی مواد غذایی به رژیم روزانه فرد مبتلا به آسم می‌تواند موجب بهبود عملکرد ریوی و کاهش علایم شود.

اطلاعات آنلاین: به‌طور کلی رژیم اختصاصی برای درمان آسم وجود ندارد اما اضافه کردن برخی مواد غذایی به رژیم روزانه فرد مبتلا به آسم می‌تواند موجب بهبود عملکرد ریوی و کاهش علایم شود.

بیماری آسم را با یک برنامه غذایی مهار کنید

افزایش چشمگیر شیوع آسم در بسیاری کشور ها نشان می‌دهد که عوامل محیطی مرتبط با سبک زندگی نقش مهمی در سبب شناسی این بیماری دارد. به هم خوردن تعادل بین آنتی‌اکسیدان‌ها و اکسیدان‌ها در ایجاد و کنترل علایم آسم نقش چشمگیری دارد.

بر اساس جدیدترین تحقیقات رعایت الگو غذایی سالم شامل مصرف کافی و متعادل میوه و سبزی، ماهی و غذاهای دریایی و انواع روغن‌های گیاهی نقش موثری در بهبود عملکرد ریوی و کیفیت زندگی بیماران مبتلا به آسم دارد.

میوه‌ها و سبزی‌ها منابع غنی از آنتی اکسیدان‌هایی چون ویتامین C و کارتنوییدها هستند که موجب جلوگیری از آسیب بافتی و کاهش التهاب مجاری هوایی می‌شوند. 

روغن‌های گیاهی نیز منابع خوبی برای ویتامین E (نوعی آنتی اکسیدان) هستند. علاوه بر آن ماهی و غذاهای دریایی نیز به علت دارا بودن اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ نقش محافظتی در بیماری‌های ریوی از جمله آسم آلرژیک دارد.

به‌طور کلی رژیم اختصاصی برای درمان آسم وجود ندارد اما اضافه کردن برخی مواد غذایی به رژیم روزانه فرد مبتلا به آسم می‌تواند موجب بهبود عملکرد ریوی و کاهش علایم شود. به‌طور مثال مصرف ویتامین D باعث کاهش حمله‌های آسم در کودکان و نوجوانان می‌شود که بهترین منابع آن ماهی سالمون، لبنیات غنی شده با ویتامین D و تخم‌مرغ است.

سطح ویتامین A در کودکان مبتلا به آسم کمتر از میزان نرمال است. در این کودکان سطوح بالا ویتامین A با عملکرد بهتر ریه‌ها همراه است که جگر، شیرپرچرب، کره، هویج، کدو حلوایی، کلم بروکلی مواد غذایی غنی از ویتامین A هستند.

مواد غذایی ممنوعه که مبتلایان به آسم نباید آن را مصرف کنند عبارتند از: غذاهای فست فودی (پیتزا،سمبوسه و فلافل) و غذاهای پرنمک و روغن‌های هیدروژنه، گوشت‌های کبابی و دودی شده.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج