۱۴۰۶۱۵۹
۲۵۹
۲۵۹
پ

طالبان وزیر خارجه پاکستان را به کابل دعوت کرد

حافظ ضیاء احمد معاون سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان در حساب رسمی کاربری‌اش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که امیر خان متقی وزیر امور خارجه امارت اسلامی افغانستان امروز با محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان تلفنی گفت‌وگو کرد و انتصاب وی را تبریک گفت.

خبر فوری: حافظ ضیاء احمد معاون سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان در حساب رسمی کاربری‌اش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که امیر خان متقی وزیر امور خارجه امارت اسلامی افغانستان امروز با محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان تلفنی گفت‌وگو کرد و انتصاب وی را تبریک گفت.

طالبان وزیر خارجه پاکستان را به کابل دعوت کرد

متقی ابراز امیدواری کرد که حضور اسحاق دار در منصب وزارت خارجه بتواند نقش مثبت و سازنده‌ای در تقویت روابط دو جانبه پاکستان و افغانستان ایفا کند.

وی اظهار داشت: منطقه با گذشت هر روز شاهد افزایش تعاملات مثبت‌ است و کارهای عملی در مسیر پروژه‌های زیربنایی بزرگ در حال آغاز شدن است لذا افغانستان منتظر سهم‌گیری سازنده پاکستان است.

امیر خان متقی همچنین از همتای پاکستانی خود برای سفر رسمی به افغانستان دعوت کرد.

محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان نیز در حساب کاربری خود در ایکس با ابراز خرسندی از دریافت تماس از سرپرست وزارت خارجه افغانستان نوشت: توافق کردیم تا به همکاری در ایجاد روابط دوجانبه برادرانه ادامه دهیم.

وی تاکید کرد که گسترش همکاری‌ها در حوزه ارتباطات، تجارت، امنیت، مقابله با تروریسم و ارتباطات مردمی با افغانستان اولویت اصلی پاکستان است.

روابط پاکستان و افغانستان از زمان تسلط طالبان بر کابل به دلیل امتناع این کشور از خنثی کردن تهدیدات ناشی از گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان، در بن بست قرار گرفت.

پس از انتخابات و تشکیل دولت جدید در پاکستان، دولت طالبان خواستار بازگشایی کانال رسمی ارتباط با همسایه خود شد. پیام تبریک سرپرست نخست وزیری حکومت طالبان به پاکستان پس از برگزاری انتخابات اخیر این کشور و نامه تبریک سرپرست وزارت خارجه طالبان افغانستان به همتای پاکستانی خود نشانه‌های مثبتی است که اخیرا در روابط ۲ کشور مشاهده می‌شود.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج