۱۴۰۶۲۳۲
۵۶۷
۵۶۷
پ

دعوای بین تندروها و طیف سنتی اصولگرا در مجلس

روزنامه دنیای اقتصاد با محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا گفت‌وگو کرده است.

برترین‌ها: روزنامه دنیای اقتصاد با محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا گفت‌وگو کرده است. 

دعوای بین تندروها و طیف سنتی اصولگرا در مجلس

به گزارش دنیای اقتصاد، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید: 

 اگر منظورتان نتیجه انتخابات مجلس است، جریان اصلاح‌طلب نتیجه قابل قبولی کسب نکرده اما مجموع اصلاح‌طلبان، معتدلین و اصولگرایان معتدل و نمایندگان مستقل فکر می‌کنم بین 60تا 70نفرموفق شده‌اند در انتخابات رای کسب کنند که این رقم در مقایسه با مجلس یازدهم رقم بالاتری است. بنابراین می‌شود گفت در سال 1403این افراد در مجلس می‌توانند فراکسیون پرقدرت‌تر از مجلس یازدهم تشکیل دهند؛ اما اینکه تا چه حد بتوانند درمجلس آینده تاثیر گذار باشند، باید در انتظار اتفاقات بعدی ماند. بخشی از این عملکرد هم بستگی به جناح مقابل دارد که اصولگرایان سنتی و جناح تندروی مجلس هستند. اما درفضایی به غیر مجلس گمان می‌کنم همان رخوت و کسالتی که درفضای سیاسی کشور وجود دارد، برای جریان اصولگرایان معتدل و اصلاح‌طلبان همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

درواقع من گمان می‌کنم سال1403سال وزن‌کشی جریان‌های سیاسی برای انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم خواهد بود و اگر این احساس ایجاد شود که فضای سیاسی به سمت فرد دیگری غیراز ابراهیم رئیسی کشیده خواهد شد، در این صورت فعالیت جریانات معتدل یک مقدار بیشتر خواهد شد؛ اما همچنان نگرانی از عدم حضور مردم پای صندوق‌های رای درسال1404ترمزی است که باعث می‌شود جریان اصلاح‌طلب، جریان اعتدالیون و اصولگرایان معتدل با احتیاط بیشتری قدم بردارند.

در ارتباط با جریان تندرو نیز مساله این نیست که آنها کرسی‌های زیادی را در مجلس آینده دارند. از نظر من این جریان در مجلس آینده بسیار پرسروصدا و مزاحم خواهد بود و این موضوع بیش از آنکه برای جریان اصلاحات و روزنه‌گشایان ایجاد مزاحمت کند، برای خود جریان اصولگرای سنتی مزاحمت ایجاد خواهد کرد. درواقع بخش عمده‌ای از دعواهای سیاسی در مجلس سال1403 صرف نزاع بین جریان تندرو و جریان سنتی اصولگرایان خواهد شد. بنابراین در پاسخ به این سوال که آنها به سمت واقعیت روی خواهند آورد، باید پاسخ منفی بدهم. آنها اگر می‌خواستند به سمت عقلانیت روی بیاورند، فرصت‌های زیادی داشتند. اتفاقا الان فرصت‌هایی در مجلس پیدا کرده‌اند که دقیقا مخالف عقلانیت است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج