۱۴۰۷۰۴۵
۴۹۳
۴۹۳
پ

درمان نفخ با این ۷ نوشیدنی

با این نوشیدنی‌ها می‌شود تا حد زیادی نفخ شکم را بهبود داد.

فرارو: با این نوشیدنی‌ها می‌شود تا حد زیادی نفخ شکم را بهبود داد.

نفخ معده به معنای احساس سفتی، فشار یا پر بودن معده است. گاهی اوقات نفخ، باعث ایجاد تورم در شکم هم می‌شود. این وضعیت پس از مدتی از بین می‌رود، اما نفخ مکرر در برخی افراد می‌تواند ناشی از مشکلات گوارشی یا نوسانات هورمونی باشد. برای رفع فوری این مشکل می‌توانید چند نوشیدنی را امتحان کنید.

۱) کفیر

کفیر، یک نوشیدنی تخمیرشده و غنی از پروبیوتیک‌هاست که به هضم غذا کمک می‌کند و می‌تواند نفخ را تسکین دهد. میکروارگانیسم‌های مفید موجود در کفیر به تجزیه غذا در روده‌ها کمک می‌کند و تجمع گاز، نفخ و سایر ناراحتی‌های گوارشی را تسکین می‌دهد. علاوه بر این، کفیر میکروبیوتای روده متعادل را تقویت می‌کند که برای سلامت کلی دستگاه گوارش ضروری است.

۲) دمنوش زنجبیل

دمنوش زنجبیل معده را پاکسازی می‌کند و می‌تواند به تسکین نفخ کمک کند. علاوه بر این، زنجبیل یک ماده ضد نفخ است. اگر احساس نفخ داشتید، دمنوش و چای زنجبیل راه نجات شماست.

۳) چای سبز

چای سبز به دلیل محتوای بالای آنتی‌اکسیدان‌ها و کاتچین‌ها یک ماده کلیدی برای تسکین نفخ است. هم‌چنین کاتچین‌ها دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی هستند و به آرامش دستگاه گوارش، کاهش گازهای روده و کاهش نفخ کمک می‌کنند.

۴) شیر طلایی

معجون شیر طلایی از ترکیب زردچوبه، شیر، فلفل سیاه، زنجبیل و مقداری عسل به دست می‌آید. زردچوبه حاوی ترکیبی به نام کورکومین است و به کاهش نفخ و احساس سیری بیش از حد در بین افرادی که با سوءهاضمه دست و پنجه نرم می‌کنند، کمک می‌کند.

۵) آب آناناس

آناناس یک میوه استوایی است و در هر وعده مقدار زیادی ویتامین C، منگنز و ویتامین B دارد. این میوه همچنین حاوی بروملین است و در درمان اختلالات گوارشی مفید است. میوه آناناس و آب این میوه با التهاب مبارزه می‌کند و مشکلاتی مانند نفخ و تورم را بهبود می‌بخشد.

۶) آب و لیمو

چند قطره لیمو ترش در یک لیوان آب بچکانید و آن را بنوشید. لیمو متابولیسم را تحریک می‌کند و هم‌چنین آب لیمو یک ادرارآور طبیعی است؛ به این معنی که می‌تواند به شما کمک کند تا از شر احتباس نمک و آب اضافی خلاص شوید و نفخ را درمان کنید.

۷) چای نعناع

نعناع به تنهایی فواید زیادی دارد، از تسکین گرفتگی عضلات گرفته تا درمان سردرد. هم‌چنین چای نعناع یک نوشیدنی عالی برای خلاص شدن از شر نفخ شکم است. یک مطالعه نشان داد که یک ماه مصرف روغن نعناع، که در چای نعناع یافت می‌شود، به کاهش علائم آزاردهنده شکمی مانند نفخ کمک می‌کند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج