۱۴۰۷۳۱۷
۱۰۱۷
۱۰۱۷
پ

معجزه نوشیدن روزانه یک شات سرکه سیب

"آیدان گوگینز" داروساز و مشاور مستقل صنعت مکمل‌ها می‌گوید:"نتایج بسیار قابل توجه و غیرمنتظره هستند. دلیل آن موضوع این است که ما همواره گمان می‌کردیم ممکن است چیزی در اسید استیک ماده فعال اصلی سرکه سیب وجود داشته باشد که به کربوهیدرات متصل شده و جذب آن را کاهش می‌دهد، اما در مطالعه اخیر سرکه سیب صبح‌ها بر روی شکم خالی قرار گرفت. بنابراین، اثر مستقل کامل متفاوتی را از خود نشان داد".

فرارو: دکتر "دارشنا یاگنیک" مدرس تحقیقات زیست پزشکی در انگلستان می‌گوید: "در مطالعه‌ای که نتیجه آن در نشریه BMJ Nutrition Prevention & Health منتشر شده بر روی ۱۲۰ نفر دچار اضافه وزن یا چاقی این موضوع مورد بررسی قرار گرفت که مصرف سرکه سیب یا دارونمای روزانه در ساعات ابتدایی صبح پیش از خوردن صبحانه توسط آنان چه تاثیری داشته است. تمام افرادی که سرکه سیب مصرف کرده بودند وزن بیش تری را در مقایسه با گروه مصرف کننده دارونما از دست دادند. افرادی که بیش‌ترین اضافه وزن را داشتند با مصرف ۱۵ میلی لیتر سرکه سیب در روز در بازه زمانی ۱۲ هفته تا ۸ کیلوگرم وزن کم کردند".

معجزه نوشیدن روزانه یک شات سرکه سیب

به نقل از دیلی‌میل، محققان که توسط دکتر "رونی ابوخلیل" در دانشگاه روح‌القدس کسلیک هدایت می‌شدند گزارش دادند که تمام مصرف کنندگان سرکه سیب سطح قند و کلسترول خون شان بهبود یافته بود.

"آیدان گوگینز" داروساز و مشاور مستقل صنعت مکمل‌ها می‌گوید: "نتایج بسیار قابل توجه و غیرمنتظره هستند. دلیل آن موضوع این است که ما همواره گمان می‌کردیم ممکن است چیزی در اسید استیک ماده فعال اصلی سرکه سیب وجود داشته باشد که به کربوهیدرات متصل شده و جذب آن را کاهش می‌دهد، اما در مطالعه اخیر سرکه سیب صبح‌ها بر روی شکم خالی قرار گرفت. بنابراین، اثر مستقل کامل متفاوتی را از خود نشان داد".

او می‌افزاید:"مصرف سرکه سیب ممکن است ترشح هورمون‌های سیری روده از جمله GLP-۱ و PYY را افزایش دهد همان طور که دارو‌های کاهش وزن مانند اوزمپیک و ویگووی چنین کارکردی دارند".

نظریه دکتر یاگنیک این است که اسید استیک موجود در سرکه سیب به طور موثر سطح استات را در خون افزایش می‌دهد. افزایش سطح استات باعث تشویق تجزیه اسید‌های چرب شده و از تشکیل اسید‌های چرب تازه جلوگیری می‌کند و به طور بالقوه به افزایش متابولیسم چربی کمک می‌نماید.

با این وجود، متخصصان دیگری هستند که روش انجام این پژوهش را زیر سوال برده اند به ویژه برای این که شرکت کنندگان مشخص نکردند چه چیز دیگری می‌خورند و کالری دریافتی آنان تغییر نمی‌کند.

"میگل آنجل مارتینز گونزالس" استاد بهداشت عمومی پیشگیرانه در دانشگاه ناوارا در اسپانیا و متخصص تغذیه و بیماری می‌گوید: "به طور خلاصه باید با احتیاط زیادی به نتیجه این پژوهش نزدیک شد". شرکت کنندگان در این مطالعه نیز جوان بودند و بین ۱۲ تا ۲۵ سال سن داشتند بنابراین، مشخص نیست که این یافته‌ها چگونه می‌توانند برای افراد مسن‌تر اعمال شوند. سرکه سیب اساسا با خرد کردن سیب ها، مخلوط کردن آن‌ها با آب و شکر و سپس اجازه دادن به مخلوط برای تخمیر شدن به مدت سه تا چهار ماه بدست می‌آید.

سرمه سیب محبوبیت زیادی پیدا کرده است و سلبریتی‌ها نیز در این باره تاثیرگذار بوده اند. برای مثال، "ویکتوریا بکهام" پستی را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت که در آن نشان می‌دهد هر روز صبح دو قاشق غذاخوری سرکه سیب می‌خورد. "لیز هرلی" مدل بریتانیایی گفته که اغلب مقداری از سرکه سیب را در آب داغ می‌ریزد و مصرف می‌کند.

"لویی دو برنیه" رمان نویس گفته که سرکه سیب را مصرف می‌کند، زیرا گفته می‌شود باعث کاهش قند خون می‌شود. به نظر می‌رسد برخی شواهد برای این موضوع در حال جمع شدن هستند. دکتر یاگنیک می‌گوید:"نتایج تعدادی از مطالعات نشان داده اند که سرکه سیب ممکن است به مدیریت سطح قند خون و کاهش کلسترول کمک کند".

وقتی صحبت از قند خون می‌شود مطالعات انسانی نشان داده اند که سرکه سیب جذب گلوکز توسط عضلات را افزایش می‌دهد. هم چنین، سرکه سیب تخلیه معده و فعالیت آنزیم‌ها در روده را کاهش می‌دهد که همگی به کنترل سطح قند خون کمک می‌کنند. دکتر یاگنیک می‌افزاید:"ترکیبات موجود در سرکه سیب هم چنین نشان داده اند که چربی خوب مانند کلسترول HDL را افزایش می‌دهند که به پاکسازی کلسترول بد با حمل مقادیر اضافی به کبد جایی که تجزیه می‌شود کمک می‌کند.

به طور جداگانه او و تیم اش به بررسی نقش بالقوه سرکه سیب در مبارزه با عفونت و تقویت ایمنی پرداخته اند. دکتر یاگنیک و تیم پژوهشی اش در مطالعات آزمایشگاهی دریافتند که سرکه سیب دارای اثرات ضد میکروبی است و قادر به مبارزه با ‫اشریشیا کلی و عفونت استافیلوکوک می‌باشد. مطالعات بر روی سرکه‌های دیگر تقریبا نتایج مشابهی را نشان ندادند. در واقع، در میان سرکه‌ها این سرکه سیب بود که تا حد زیادی موثرترین محسوب می‌شد.

در ادامه آزمایش سرکه روی گلبول‌های سفید محققان دریافتند که سرکه سیب پاسخ سیتوکین‌ها را کاهش می‌دهد پروتئین‌هایی که نقش مهمی در کنترل سایر سلول‌های سیستم ایمنی و هم چنین سلول‌های خونی و به نوبه خود کنترل التهاب دارند.

همانند کاهش وزن سازوکار دقیق عملکرد سرکه سیب کاملا مشخص نیست، اما دکتر یاگنیک معتقد است که ترکیبی از اسید استیک، پلی فنول ها، ترکیبات گیاهی قدرتمند با اثرات آنتی اکسیدانی، پروبیوتیک‌ها و آنزیم‌ها هستند که با یکدیگر کار می‌کنند.

بسیاری از افراد سرکه سیب را مصرف می‌کنند، زیرا بر این باورند که اثرات ضد التهابی آن ممکن است به آرتریت کمک کند، اما آیدان گوگینز می‌گوید این صرفا یک باور عمومی رایج است. عصاره سیب سرشار از فیتوکمیکال‌ها (آنتی اکسیدان‌ها) است که باعث شده آن‌ها را برای شرایط التهابی مفید بدانند، اما شواهد کافی اثبات قطعی این موضوع و در نتیجه توصیه آن برای این مورد وجود ندارد.

آیدان گوگینز می‌گوید: "افرادی که برای دیابت یا کاهش وزن قرص متفورمین مصرف می‌کنند باید پیش از مصرف سرکه سیب با پزشک خود مشورت کنند، زیرا ممکن است تداخلاتی وجود داشته باشد. هم چنین، سرکه سیب می‌تواند به بافت مجرای تنفسی شما آسیب برساند و باعث سوزش سر دل شود. جالب است که دارو‌های خوراکی ضد چاقی مانند ریبلسوس (یکی از دارو‌های جدیدتر نوع ویگووی) به همین دلیل باید با معده خالی مصرف شوند. واضح است که اگر با همان سازوکار کار می‌کند باید به همان شیوه عمل کنید. این برای همگان حتی افراد مسن‌تر صدق می‌کند. سرکه سیب در واقع اغلب برای آن گروه سنی توصیه می‌شود تا به بهبود هضم کمک کند، زیرا اسید طبیعی معده با افزایش سن کاهش می‌یابد".

دکتر یاگنیک، اما هشدار می‌دهند که انواع فیلتر نشده سرکه سیب که دارای مزایای سلامتی اضافی هستند ممکن است برای افرادی مانند زنان باردار که نیاز به اجتناب از محصولات پاستوریزه نشده دارند مشکل ساز باشد. هم چنین، باید مراقب نحوه مصرف آن باشید. به طور واضح، سرکه بسیار اسیدی است برای مثال Ph آن بین ۲ تا ۳ می‌باشد در حالی که این میزان برای شیر بین ۶.۵ تا ۶.۹ است و بنابراین می‌تواند خورنده مینای دندان محسوب شود و به زردی و حساسیت دندان‌ها دامن بزند. به همین خاطر توصیه می‌شود از مصرف سرکه سیب خالی به صورت شات خودداری ورزید و در عوض آن را در آب رقیق کرده و سپس مصرف کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج