اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۴۰۸۹۲
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

ا‌ستقبال‌ از دیدار کامرون و روحانی در نیویورک

روزنامه دیلی تلگراف در شماره روز پنجشنبه خود دیدار نخست وزیر انگلیس با رییس جمهوری ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل را یک «گفت‌وگوی تاریخی» خواند و به نقل از دیوید کامرون نوشت: بخش کوچکی از تاریخی ساخته شد.

خبرگزاری ایرنا: روزنامه دیلی تلگراف در شماره روز پنجشنبه خود دیدار نخست وزیر انگلیس با رییس جمهوری ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل را یک «گفت‌وگوی تاریخی» خواند و به نقل از دیوید کامرون نوشت: بخش کوچکی از تاریخی ساخته شد.

این روزنامه با یادآوری اینکه برای نخستین بار است که چنین دیداری در ۳۵ سال گذشته میان رهبران سیاسی دو کشور در این سطح برگزار می شود، افزود: حسن روحانی بعد از دیدارش با دیوید کامرون گفت که از «چشم انداز جدید» در روابط تهران با لندن استقبال می کند.

دیلی تلگراف اضافه کرد: رییس جمهوری ایران از دیدارش با کامرون به عنوان «یک ساعت گفت وگوی سازنده وعملی درچشم اندازی نو» توصیف کرد.

به نوشته این روزنامه، کامرون اگرچه بعد از مذاکراتش با روحانی سخنی نگفت اما او به یکی از دستیارانش گفته «یک بخش کوچکی از تاریخ ساخته شد.»

دیلی تلگراف افزود: این دیدار که در سازمان ملل متحد برگزار شد، نخستین دیدار رودرو میان سران حکومتی ایران و انگلیس از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ میلادی است.

این روزنامه همچنین نوشت: این باور در ایرانی ها وجود دارد، بریتانیا که در ایران به عنوان «روباه پیر» شناخته می شود، از میانه قرن نوزدهم میلادی در سیاست های ایران دخالت کرده و در کودتای ۱۹۵۳ میلادی علیه دکتر محمد مصدق که اسناد دولتی آن نیز سال گذشته میلادی منتشر شد، نقش داشت.

دیلی تلگراف افزود: بعد از این دیدار، یک سخنگوی نخست وزیر انگلیس گفت، کامرون و روحانی اذعان داشتند که تفاوت های معناداری میان دو کشور در گذشته وجود داشته است اما حالا متعهد به ارتقای سطح روابط هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      روحاني متشكريم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج