۱۴۰۹۱۳۸
۵۶ نظر
۳۸۳۴
۵۶ نظر
۳۸۳۴
پ

تاریخ اعمال نرخ جدید جریمه‌های رانندگی اعلام شد

رئیس پلیس راهور فراجا بابیان اینکه هدف از افزایش نرخ جریمه‌ها بحث بازدارندگی است گفت: جریمه سرعت غیرمجاز بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان تغییر کرده است.

ایسنا: رئیس پلیس راهور فراجا بابیان اینکه هدف از افزایش نرخ جریمه‌ها بحث بازدارندگی است گفت: جریمه سرعت غیرمجاز بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان تغییر کرده است.

تاریخ اعمال نرخ جدید جریمه‌های رانندگی اعلام شد

گفتگوی ویژه پنج شنبه شب با حضور امیرحسین بهارلو، معاون حقوقی مرکز وکلا و سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا با موضوع جزییات مصوبه افزایش جریمه‌های راهنمایی و رانندگی برگزار شد. 

افزایش جرایم رانندگی در یک بازه زمانی محدود می‌تواند تاثیرگذار باشد

رئیس پلیس راهور فراجا در پاسخ به اینکه آیا اعمال جرایم جدید از نگاه پلیس قابلیت بازدارندگی خواهد داشت؟ گفت: مطمئنا، در واقع افزایش جریمه‌ها می تواند در یک بازه زمانی محدود تاثیر گذار باشد، این نکته مهمی است که نباید از آن غافل شویم و آن این است که فکر نکنیم این افزایش جریمه، می تواند مادام العمر هدف ما را محقق کند، ولی در یک بازه حداقل دو ساله، قطعا می تواند بازدارندگی ایجاد کند، چرا که یکی از فلسفه‌های مهم بحث مکاتب حقوقی این است که هزینه جرم، باید بالا برود، وقتی که ما هزینه جرم را بالا بردیم، حتما تعداد افرادی که این ریسک را می‌کنند که بروند آن تخلف را مرتکب بشوند به این نتیجه می‌رسند که نه ارتکاب این تخلف و عدول از مقررات، نمی‌تواند به صرف‌شان باشد واز انجام آن صرف نظر می‌کنند و لذا حتما این بازدارندگی را می تواند داشته باشد، ولی در یک زمان محدود؛ و بعد از آن می بایست مجددا آن را به روز کنیم.

جریمه ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومانی برای سرعت غیرمجاز

حسینی یکی از مسایل جدی در تصادفات الخصوص جاده‌ای را «سرعت» عنوان کرد و گفت: اگر بتوانیم سرعت را در کشور مدیریت کنیم، شک نکنید که حداقل ۲۰ درصد از تصادفات و متعاقب آن جان باختگان و مصدومان و مجروحان را می توانیم کاهش دهیم. موضوع سرعت غیر مجاز یکی از موضوعات مهمی است که در همین اصلاحیه، مبلغ جریمه این تخلف بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان در واقع و احتمالا تصویب شده است و در صورت ابلاغ، اجرایی خواهد شد. به عبارت دیگر این جریمه در صورت ابلاغ، حدودا ۶ برابر می‌شود. ما باید بر تخلفاتی که زمینه ساز تصادفات هستند متمرکز بشویم. به طور مطلق هیچ تصادفی نداریم که خود به خود ایجاد شده باشد یعنی یک تخلفی بسترساز آن نباشد، پس عملا ما با کنترل تخلفات می‌توانیم تصادفات را کنترل کنیم و به طبع کاهش بدهیم. تاکید و تمرکزمان در این مسئله بر اصلاح رفتار و مولفه پررنگ و تاثیرگذاری است که اسمش عامل انسانی است، ولی مطمئن باشید از تکالیف سایر سازمان‌هایی که در مورد دو مولفه دیگر، هم وسیله نقلیه و هم راه به عنوان دو عامل مهم دیگر، نقش و سهم دارند نیز غافل نمی‌شویم.

وی در این باره که به جای افزایش یکباره جریمه‌ها بهتر نبود از سال ۹۶ با یک شیب ملایم این افزایش صورت می‌گرفت، بیان کرد: براساس مستنداتی که موجود است، در طول این چند سالها بارها و بارها و به کرات پیشنهاد دادیم که این ماده قانونی که روی زمین مانده است را اجرا کنیم ولی به دلایل مختلف اجرایی نشد؛ امروز ما براساس شرایط سختی که با آن مواجه هستیم، می بایستی یک قدمی برمی داشتیم و آن را ساماندهی می کردیم.

رتبه‌بندی رانندگان

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به اینکه طرحی تحت عنوان رتبه بندی رانندگان مطرح شده است که محور اصلی این موضوع رتبه بندی شناخت و شناسایی نفرات قانونمند هست برای این که یک سری مشوق‌ها و امتیازات ویژه را بتوانیم به این افراد اختصاص دهیم گفت: البته این موضوع به یک جلسه مستقل موکول شود چرا که جزئیات زیادی دارد و هدفش ترغیب افراد به سمت قانون گرایی است.

مطالبه پلیس از خودروسازان

حسینی ضمن تاکید بر اینکه نباید از سهم و تکلیف دستگاه‌هایی که متولی دو مولفه دیگر هستند، همچون دستگاه‌هایی که متولی موضوع ایمنی خودرو هستند، سازمان ملی استاندارد، وزارت صمت و سایر دستگاه‌هایی که نظارت و کنترل بر یک بخش برعهده دارند از جمله خود خودروسازها غافل شد گفت: می بایستی تلاش کنیم که در یک بازه زمانی مشخص استانداردهای ایمنی خودرو را در یک حد قابل قبولی ارتقاء دهند. اولین مطالبه پلیس از خودروسازان، دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی، این است که نسبت به ارتقای ایمنی بدنه و استحکام ستون و بدنه اقدام کنند. واقعا مهم ترین دغدغه این است که ستون، بدنه، شاسی و آن بخش‌هایی که بعد از وقوع تصادف وظیفه حفظ سلامت سرنشینان خودرو را دارند به خوبی عمل نمی کنند و این به نظرم می بایستی به عنوان یک اولویت جدی در نظر گرفته شود که در یک بازه زمانی کوتاه نسبت به رفع این ایراد اقدام شود. موضوع بعدی، ایمنی راهها است؛ در همه دنیا کارشناسان امر، بر این نکته متفق القول و در واقع هم نظر هستند که راهها می بایست با آن کیفیت و استانداردهای ایمنی،  قادر به جبران خطای انسانی باشد.

وی در پاسخ به اینکه راه های کشورمان این گونه هستند؟ اظهار کرد: به نظرم خیر، دو تا بعد را در مورد راه‌ها می بایستی در نظر بگیریم، فعلا ما در گام اول هستیم، یعنی فعلا تلاش می‌کنیم با همکاری مجموعه وزارت راه و شهرسازی نسبت به رفع نقاط پرتصادف یا به عبارتی نقاط حادثه خیز اقدام کنیم که اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

احتمال اجرای جرایم جدید رانندگی از دهه آخر فروردین

حسینی در پاسخ به اینکه جرایم رانندگی با نرخ جدید از چه زمانی اعمال خواهد شد؟ گفت: یک فرآیند اداری تعریف شده‌ای دارد، باید این مصوبه ابلاغ شود و یک مرحله در روزنامه رسمی منتشر و چاپ شود، بعد از آن ما می توانیم آن را اجرا کنیم که احتمالا تا پانزده روز آینده باشد، به نظر شاید حدودا تا بیستم یا بیست و پنجم فروردین این نرخ‌های جدید و این اعداد و ارقام جدید قابل اجرا باشد.

سنگین‌ترین مجازات و جریمه رانندگی با تغییرات جدید 

وی همچنین در این باره که بیشترین افزایش ها مربوط به کدام تخلف‌ها خواهد بود اظهار کرد: یکی از رفتارهای بسیار بسیار خطرناک این است که فردی با مصرف مواد روان گردان یا مشروبات الکلی بخواهد رانندگی کند که برای این مسئله۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان جریمه در نظر گرفته شده است و علاوه بر این رقم، نمره منفی هم تعلق می گیرد و وسیله نقلیه به پارکینگ هدایت می شود، برای توقیف ۷۲ساعته، شش ماه گواهینامه این فرد ضبط می شود و این فرد حق رانندگی ندارد، بعد از همه این کارها برای سیر مراحل قانونی راننده متخلف به مرجع قضایی معرفی می شود و سنگین ترین مجازات مربوط به این موضوع است. هدفگذاری کرده‌ایم تا در آینده نزدیک یعنی تا پایان سال ۱۴۰۳ و امیدواریم سال آینده، بالغ بر ۷۰ درصد از کنترل ها با ابزارهای هوشمند و بدون نیاز به مواجه چهره به چهره پلیس با متخلف انجام شود.

وی تاکید کرد: اگر در جایی مردم احساس کنند عملکرد پلیس برابر مقررات نبوده است، می توانند از مجاری قانونی موضوع را پیگیری کنند. اگر اشتباهی شود و فردی احساس کند که مثلا آن جریمه مربوط به آن فرد نبوده است باید چه کاری انجام بدهد؟ که باید امسال رسیدگی غیر حضوری و اینترنتی را این موضوع را عملیاتی کنیم تا بدون هیچ دغدغه خاصی افراد بتوانند نسبت به جریمه‌های شان اعتراض داشته باشند و پیگیری لازم هم به عمل بیاید.

افزایش نرخ جرایم رانندگی قطعا برای افزایش درآمد دولت و دستگاه‌های اجرایی نیست

بهارلو معاون حقوقی مرکز وکلا نیز در ادامه این چنین گفت: سردار حسینی از نگاه حقوقی اشاره کردند که اگر هزینه جرم بالا برود، ارتکاب جرم کاهش پیدا می کند، یک نکته ای گفتند که در همه جای دنیا و بسیاری از کشورها از این ابزار استفاده می شود اما باید نگاهی کنیم که برخورد با تخلفات راهنمایی و رانندگی در سایر کشورها به چه صورت است؟. براساس ماده ۲۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، مصوب ۱۳۸۹، میزان جریمه‌های نقدی در این قانون متناسب با افزایش یا کاهش نرخ تورم، هر سه سال یکبار، بنا بر پیشنهاد فراجا و تایید وزارت دادگستری و وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی با تصویب و تایید هیئت وزیران قابل تعدیل است؛ حالا علت این که چرا از سال ۹۶ این ارقام تعدیل نشده است، خود سردار قطعا به آن پاسخ می دهند. روز گذشته شنیدم سخنگوی دولت اعلام کردند که آئین نامه میزان افزایش جریمه‌های رانندگی که از آئین نامه‌های تکلیفی بودجه سال ۱۴۰۳هم بود، بعد از بحث و بررسی در کمیسیون قضایی دولت و بعد از تصویب هیئت دولت ابلاغ و اطلاع رسانی می‌شود اما برگردیم به این نکته، در اغلب کشورهای جهان وضعیت تخلفات و میزان جرایم به چه شکلی است؟، در اغلب کشورهای جهان این اصل به عنوان یک اصل بدیهی پذیرفته شده است، که یکی از راه‌های بازدارنده تخلفات، اعمال مجازات است.

بهارلو ادامه داد: البته یکی از راه‌ها بحث جرایم است، متاسفانه میزان جرایمی که امروز با آن مواجه هستیم بازدارندگی و اثربخشی لازم را ندارد، هدف هم از افزایش نرخی که صورت گرفت، قطعا افزایش درآمد دولت و دستگاه‌های اجرایی نبوده است؛ قطعا ایجاد بازدارندگی، کاهش تخلفات و در نتیجه کاهش میزان تصادفات و مرگ و میر جاده‌ای است؛ مثلا در عربستان اگر پلیس فردی را در حالت مستی و در حین رانندگی ببیند، علاوه بر این که باید جریمه نقدی بپردازد، به شلاق در ملاء عام هم محکوم می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      هر دم از این باغ بری میرسد

    • madoud

      ایکاش الگو برداری از کشورهای دیگر بطور کامل انجام میشد نه گزینشی

    • ج ب

      مدیونید فکر کنید دلایل تصادفات ماشین های داغون وطنی یا جاده های خراب و بدون روشنایی کشوره فقط پایین بودن نرخ جرایم دلیل اینهمه فوتی تصادفاته

    • ناشناس

      الاغ جادها. رو درست کنید قاتل اصلی مردم جاده ا هستم

    • ناشناس

      تو این مملکت فقط بفکر این هستن با چه شیوه ای از مردم پول بگیرن تف به شرفتون که ندارید مملکت خر تو خر

    • یه شهروند معمولی

      مثلا در عربستان مردم ور رفاه و پیشرفت زندگی میکنن چرا اینا رو نمیگید؛مثلا ما حالیمون نیست

    • ناشناس

      قطعا برای درآمد زایی هست وگرنه اول خودرو ساز ها رو تعطیل می کردین بعد جاده ها درست می کردین

    • ممد

      عربستان مثال خوبی بود ولی کاش کیفیت خودرو و جاده رو هم از همونجا مثال بزنید

    • عباس

      عالیست متعالی گردن

    • ناشناس

      هرچقدر هم از مردم پول بگیرین باز نمیتونین جلوی بالا رفتن دلار رو بگیرین

    • ناشناس

      هرچقدر هم از مردم پول بگیرین بازم کسری بوجه دولت جبران نمیشه

    • ناشناس

      آقایان اگر میخواهید روش هر کشور دیگری را در اینجا پیاده کنید ،مزایای آن کشور را هم در اینجا پیاده کنید ،مثلا جاده سازی و استانداردهای خودروسازی انگلیس و کیفیت خودروهای موجود در عربستان هم دراین کشور پیاده کنید در ثانی آیا با افزایش فشار بر مردم و دستورالعمل افزایش جرایم در سال جدید کشته و تلفات جاده ای را کمتر خواهید کرد،قطعا نتیجه در پایان سال جدید مشخص خواهد شد ،افزایش آمار تلفات در هرساله نشانگر ناکارآمدیتان را برای مردم روشن خواهد کرد با ریال حقوق میدهید وبا قیمت دلار با مردم هزینه های خدمات خودتان را حساب میکنید ،بد روزگاری خواهید داشت

    • ناشناس

      وقتی می‌خوان یه چیزی رو گرون کنن چقدر توجیح میکنن و وعده وعید میدن بعد یه چند وقت که میگذره همه چی فراموش میشه و فقط گرون شدن ده برابری به عنوان سوغات واسه مردم میمونه

    • ناشناس

      ای کاش ایت دو اشغال ساز هم جریمه میشدند چقدر کشته میدیم کسی هم حالیش نیست

    • ناشناس

      کجای ما شبیه خارجیاست که جریمه ها باید با اونا یکی باشه...خیلی از جاده هنوز خط کشی ساده رو ندارن...شما شب از جاده چالوس بیا متوجه میشی... فقط بلدید از مردم بکنید

    • ناشناس

      کاسبی یا جریمه چه خبره گران بشه در حد معقول

    • ناشناس

      دروغ سیزده
      افزایش نرخ جرایم رانندگی قطعا برای افزایش درآمد دولت و دستگاه‌های اجرایی نیست

    • ادی

      دستکاری پلاک ها هم افزایش می یابد و ...

    • رضا

      اگر جریمه را بالا بردید و همچنان مشکل پابرجا بود یعنی آمار بالای تصادفات و کشته ها در آن صورت نباید مشکل جای دیگر است فقط دیوار مردم کوتاه است.

    • شاطر

      اگه شماراست میگید اول بیاید حقوق ها ی ما را وفکر کارگر را وخودرو های تون رو استاندار بکنید بدن به فکر جیب دولت باشید درقیامت شماها چجوری میخاید جواب بدبخت بچاره رو بدید آخه

    • محمدرضا

      اونوقت تکلیف اون ک پلاک رو دستکاری می‌کنه چیه؟!
      رفتم خلافی گرفتم ماشین صفر گرفتم هنوز ۱ ماه نشده نوشته سرعت غیر مجاز تو یکی از اتوبان‌های تهران!
      حالا من کجام؟! خوزستان..
      چ مسخره بازیه آخه
      واقعا م م لکت اینقدر بی صاحب شده؟!!

    • اتفاقات ۱۴۰۰

      اول مشکلات جاده ای رودرست کنیدبعدحرف مفت بزنیدمفت خوری عادت کردین دیگه بهونه هاتونم جوره

    • Mehdi Roozbeh

      بسیار خوب ، نرخ جریمه ها رو زیاد کردید تا به اصطلاح بازدارنده بشه ولی ای کاش قبلش ی قانون بازدارنده هم می نوشتید جهت جلوگیری از تولید خودروی غیر استاندارد و من در آوردی و احداث جاده های غیر اصولی و بدون حساب کتاب.

    • ناشناس

      کفگیر بدجوری خورده ته دیگ صداش داره میاد؟!؟!؟!

    • ناشناس

      اول جاده ها رودرست کنید ماشینها اشغالند ماشین کند رو جمع کنید در آخر کسری دولت هم تامین شد

    • علی

      صرفا برای درامد است نه بازدارندگی
      اگر به فکر جان مردم اول جاده ها را عریض می کردند
      یک کامیون قديمی و با سنگین صف چندین کیلومتر ایجاد می کند وبا یک چهارم سرعت مطمئنا ایجاد می کند را حل می گردند

    • ناشناس

      شما اگه به فکر مردم هستید اول جادهاو ماشین هارو استاندارد کنید بعد به فکر جریمه باشید

    • ناشناس

      خدا لعنتتون کنه

    • ناشناس

      جریمه رو زیاد کردی که تصادف کم بشه اوکی. اما اونی که تصادف کرد و بخاطر اشغال بودن ماشین مرد، چی؟؟ آیا واسه استاندارد کردن خودروها هم کاری تونستی بکنی یا فقط تونستی جیب مردم بیچاره رو بزنی.....

    • ناشناس

      واقعا دارید با مردم چکار میکنید ایا تنها دلیل عامل تصادفات فقط راننده هست کدام جاده تان استاندارد کدام ماشین استانداره اول بیاید خودتان را اصلاح کنید بعد جریمه

    • علی

      قطعا برای جبران کسری بودجه هست
      تا کی میخواین دستتون تو جیب مردم باشه عرضه اداره مملکت رو ندارید استعفا بدید

    • ناشناس

      جالب اینجاست ،که برخی موارد به بهانه سرعت یا سبقت وغیره مردم بدبختوجریمه میکنن .ومن سه مورد جریمه داشتم بین برج ۱ تا ۸ که دوربین زده بود اول برج ۹ از پلیس+۱۰پرداخت کردم تا خلاف صفر بشه ماشینم تو پارکینگ بود تصویه کردم اوردم بیرون مجددا همون سه مورد اخر برج ۱۲ با همون تاریخ فرستادن فقط کد را عوض کرده بو دن ، اخدا فقط خودت به دادمردم برس ،

    • ناشناس

      اگر دغدغه امنیت و ایمنی بود خودرو سازها را جریمه میکردن و جاده ها لعنتی را درست میکردن

    • طاهری

      پلیس شهامت نداره جلو ماشینهای بی کیفیت رابگیره وجاده های خراب فقط زورش به مردم می رسه

    • آروین

      اگه افزایش جریمه تعداد جرم را کم‌میکند پس چرا برای دزدان ما واموال مردم همچین فکری را نمیکنید؟ چرا یک دزد اینقدر حاشیه امنیت داره که میاد دزدی میکنه ، خفت گیری میکنه و اگه دستگیر شد چند ماه دیگه آزاد؟
      چرا یک دزد که مثلاً ۳۰ سالشه ۱۰ بار سابقه دزدی داره ؟
      چون جریمه جرمش کمه و بلافاصله آزاد میشه.
      چرا کسانی که قراره نماینده مجلس یا رئیس جمهور بشن هر وعده دروغی به مردم میگن و وقتی به اون‌مسئولیت رسیده هیچکس پیگیرش نمیشه که چرا این وعده های دروغ را به مردم گفته، چون جریمه دروغ گفتن برای آنان هزینه ایی نداره.
      و الاآخر

    • مالک

      اگر مسئولین جاده ها را استانداردجهانی وماشین های فوق العاده استاندار جهانی تحویل مردم ایران بدهند درمدت خیلی کوتاه درجاده ها وخیابان ها درصدتصادفات خیلی وخیلی بیشتر میشود مشگل صدرصد وصددرصدومیلیارد بار صددر صد ضعیف بودن ونبودن فرهنگ رانندگی درایران است .چون درایران هرکسی که ماشین روشن میکندبه خیابان یا جاده میاید انگار برای یک جنگ تمام عیار میرود نه جاده ونه پلیس وماشین ساز مقصراست تمام.... . درهر سال کمینه بالای میلیون نفر سر راننده کی وجای پارک ووچیزهای جزی باهم درگیری ونزاع ایجاد میکنند وبیشتر موقع هم کشته میدهند اینجا آیا دولت ویا جاده ویا خودرو ساز مقصراست

    • ناشناس

      ازماست که بر ماست

    • مهدی

      مسئولین ایران همه شب کار انجام میدن بعد میگن خبر نداشتیم جریمه هم شب گرون شد

    • ناشناس

      بایدتشویق تنبیه خیلی زیادکنن فرهنگ سازی روشنایی زیادجاده ها وصاف بودن خط کشی وتابلوها.....مثل کشورهای دیگه

    • م

      وقتی بعد از افتتاح اتوبانی ، مسئول وقت راهنمایی اعلام می کند ۹۵٪ تصادفات در این مسیر ، کاهش پیدا کرده دیگه ..... انگاه که عقل..... کامل گردد ، ملتی راحت گردد....

    • ناشناس

      اندکی صبر سحر نزدیک است!

    • ناشناس

      بیش از 90درصد تصادفات جاده‌های خراب و آسفالت بی کیفیت است و بیشتر آمار فوتی ها استاندارد نبودن خودروهای تولید داخل است شما این ها را مرتفع کنید آمار تصادفات و فوتی ها پایین می آید نیازی به افزایش جریمه ها نیست شما زیرساخت ها را درست نمی‌کنید و از آنها چشم پوشی کرده‌اید رانندگان جریمه میکنید وقتی راننده با سرعت در جاده در حال تردد است و یکباره به چاله‌ای می‌رسد در این لحظه راننده مقصر است یا جاده‌های بی‌کیفیت اگر صندوق های دولت خالی شده‌اند بهتر است بجای جریمه ماههانه مبلغی مردم به صندوق ها واریز کنند تا مشکل مرتفع شود خصوصاً خیلی از جریمه ها توسط عوامل پلیس به ناحق برای رانندگان ثبت می‌شوند و یک موضوعی که باید به عرض برسانم این است آیا افزایش حقوق کارمندان و کارگران و بازنشستگان 6 برابر شده که جریمه ها را شش برابر کرده‌اید

    • ناشناس

      آقایان راهور ودولت این را بدانید که من وقتی که خودم و خانواده ام داخل خودرو هستیم دلمان بیشتر از شما برای خودمان میسوزدومیدانیم که با این خودروهای پیشرفته ایرانی بیشتر از هشتاد کیلومتر نمیشودبا سرعت رفت پس الکی نگوئیدبرای مردم و بازدارندگی هست کسری بودجه را طوری دیگر جبران کنید دست در جیب مردم کردن به هر بهانه‌ای هم حدی دارد

    • ناشناس

      فقط زور گویی

    • ناشناس

      جریمه ی بریدن درختان جنگلهای مهم هیرکانی کی اعلام میشه؟!!!! ۴۰۰۰ اصله درخت!!!!!!

    • قنبری

      آموزش نادرست مقررات رانندگی، بی کیفیت بودن خودروها و جاده های غیر استاندارد از عوامل اصلی تصادفات است. من فردی کاملا پایبند به اجرای مقرراتم با ۴۵ سال سابقه رانندگی در ایران و خارج کشور. اما گاه می بینم که دوربین برای اینجانب تخلف سرعت بیش از حد مجاز ثبت می کند در حالیکه سرعتم همیشه حداقل ده کیلومتر، زیر حد سرعت مجاز

    • قنبری

      احسنت.

    • ناشناس

      پلاکها رو با تینیر پاک میکنن کج میکنن زیر سپهر قایم میکنن بعد ۲۰۰ تا میرن

    • علی

      درود
      همه ی مسائلی که گفتید درسته
      اما گروهی از مردم هم رعایت بکنند بعضی تصادفات اتفاق نخواهد افتاد
      متاسفانه قشر جوان که تنها پدال گاز میشناسندو لایی کشیدن و به خطر انداختن جان خود و دیگران . نیاز هست افراد قانون گریز هزینه تخلف خودشون بپردازند قبل از اینکه خانواده ای را بی سرپرست و عزادار بکنند کودکی را یتیم بکنند .
      از جهتی ضروری هست رانندگانی که قانون رعایت میکنند هم تشویق بشوند .و الگوی سایرن باشند .

    • ناشناس

      این نوع واین میزان افزایش هدفش تنها وتنها کسب درآمد برای دولت بیمار وذلیل میباشد.هرسال مهار تورم جزئی از نام سال میباشد و دولت اولین ساز مخالف بااین را خودش میزند اگه دولت دنبال مهار وکاهش تورم میباشد لااقل خدمات و محصولاتی که از طرف او عرضه میشود بیشتراز تورم اعلامی افزایش نمیدهد

    • زهرا لطفی

      رانندگان خواب آلود هستند واز مواد روان گردان استفاده می کنند بیشترین آمار تصادف همین علتش است

    • زهرا لطفی

      ناراحتی برو از کشور

    • گله مند

      من یک کارمندم حقوق ها را ۲۰ درصد افزایش دادید اونم با کسر مالیات و صندوق و غیره و ذالک به ۰/۱۵ می رسد اونوخت جریمه ها رو میگید به نسبت تورم افزایش دادیم؟!!! اونم تورمو دولت ۴۶ درصد اعلام کرده؛ چرا ۷۰۰ درصد جریمه ها رو افزایش دادید؟!! معلومه هدفتون پووووووله

    • ناشناس

      گل گفتی...

    • ناشناس

      امیر. .اهواز
      کاش این جرائم را برای خودروسازان که از عوامل مهم مرگ مردم هستن، ابتدا لحاظ می کردید و این نشان می‌دهد که بحث بازدارندگی نیست و مثل همیشه خالی کردن و دست تو جیب مردم بردن است.
      امسال هم بهانه خوبی( جهش تولید با مشارکت مردم)

    • ناشناس

      چطوره هفته ای یک مرتبه گران‌تر کنید چون جیباتون خیلی بزرگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج