۱۴۰۹۴۳۱
۷۷۹
۷۷۹
پ

خط قرمزهای ربات انسان‌نمای زن عربستان

عربستان سعودی اکنون دارای یک جفت ربات انسان‌نمای زن و مرد است که هوش مصنوعی آن‌ها برای همسویی فرهنگی با ارزش‌های این کشور کدگذاری شده است.

روزیاتو: عربستان سعودی اکنون دارای یک جفت ربات انسان‌نمای زن و مرد است که هوش مصنوعی آن‌ها برای همسویی فرهنگی با ارزش‌های این کشور کدگذاری شده است.

به گفته مدیر عامل شرکت QSS AI & Robots مستقر در ریاض، سارا می داند که یک دختر است، او ۲۵ سال سن و ۱.۶۲ متر قد دارد و لباس عربی می پوشد.

 الی متری، مدیر عامل این شرکت می‌گوید که سارا هم به زبان انگلیسی و هم به زبان عربی صحبت می کند و هوش مصنوعی او «به کتابخانه های دیگر و حتی ChatGPT متکی نیست».

به گزارش پایگاه خبری الشرق الاوسط، این رویکرد منحصر به فرد باعث شده که سارا لهجه های مختلف سعودی را شناسایی و درک کند.

هوش مصنوعی این ربات با گفتن عبارت «سلام سارا» فعال می شود، جملات را تجزیه و تحلیل می کند و سپس، همانطور که در سایت این شرکت ذکر شده، «پاسخ مناسبی» را ارائه می دهد.

تنها چند هفته پس از لمس نامناسب یک خبرنگار توسط ربات انسان‌نمای مرد عربستان، خالق آن فاش کرد که نسخه زنانه آن، سارا، طوری برنامه‌ریزی شده که از مکالمه در مورد مسائل جنسی یا سیاست امتناع کند.

متری در مصاحبه ای با بیزینس اینسایدر گفت: او باید رفتار خوبی داشته باشد و در مورد سیاست یا مسائل جنسی صحبت نکند، زیرا ما در عربستان سعودی هستیم.

خط قرمزهای ربات انسان‌نمای زن عربستان

در حالی که ممکن است این دو ربات انسان‌نما محصول قطعات داخلی عربستان سعودی و دارای برند «ساخت عربستان» باشند، اما هر دو با مشارکت شرکت بلژیکی Zorabotics تولید و برنامه‌ریزی شده اند.

به گفته تامی دبلیک، مدیر عامل شرکت Zorarobotics، هدف این است که این دو ربات را با مجموعه ای از حسگرهای هوشمند شخص ثالث، ابزارهای پوشیدنی و سایر دستگاه های «اینترنت اشیا» (IoT) در بازار سازگار کنند.

هر دو ربات انسان‌نما از طریق تعامل با انسان‌ها با استفاده از میکروفون، دوربین‌ و چت هوش مصنوعی، مشابه یک مهماندار یا دستیار شخصی عمل می‌کنند.

این پروژه هنوز تمام نشده است. در مرحله بعدی، سارا به IOT متصل شده و او را قادر می‌سازد تا میلیون‌ها دستگاه هوشمند را از بیش از ۲ هزار برند جهانی کنترل کند.

برای این کار سارا باید به یک «زبان سوم» مسلط شود که پروتکل پیام‌رسانی مبتنی بر استانداردهای MQTT است. این پروتکل به ماشین‌ها اجازه می‌دهد که به طور کارآمد با دیگر ماشین‌ها صحبت کرده و پهنای باند محدودی را اشغال کنند.

مدیر اجرایی این پروژه همچنین اشاره کرد که شرکای QSS در ریاض قصد دارند دنیای مجازی سعودی را توسعه دهند که در آن «سارا» نقش اصلی را ایفا می کند که احتمالاً به پروژه «شهر نئوم» مرتبط است. شاید روزی وجود خدمتکاران رباتیک بخشی از امکانات این شهر آینده‌نگرانه باشند.

سارا برای اولین بار در رویداد LEAP/DeepFest 2023 عربستان سعودی در ماه فوریه سال گذشته رونمایی شد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج