۱۴۰۹۵۷۵
۴۲۶۳
۴۲۶۳
پ

بهترین دستور پخت حلوا را اینجا بخوانید

حلوای عربی یکی از انواع حلواهای مجلسی و بسیار خوشمزه است که با شیر خشک قنادی تهیه می‌شود و دستور پخت متفاوتی دارد.

حلوای عربی یکی از انواع حلواهای مجلسی و بسیار خوشمزه است که با شیر خشک قنادی تهیه می‌شود و دستور پخت متفاوتی دارد.

بهترین دستور پخت حلوا را اینجا بخوانید

حلوا یکی از خوراکی‌هایی شیرین و سنتی ایران است و در نقاط مختلف دنیا نیز به روش‌های گوناگون پخته می‌شود. ایرانیان معمولاً حلوا را برای مراسم ختم و مناسبت‌های مذهبی مثل عزاداری‌های ماه محرم و شب‌های قدر و سفره افطار تهیه می‌کنند. حلوا علاوه‌بر این‌که به صورت یک دسر شیرین سرو می‌شود، یک غذای کامل و مقوی نیز محسوب می‌شود.

حلوای عربی نوعی حلوای متفاوت است که برای تهیه آن از ترکیب شیر خشک قنادی، آرد سفید و نشاسته ذرت استفاده می‌شود. تفاوتی که حلوای عربی با سایر انواع حلوا دارد، در این است که حلوای عربی حالتی کش‌دار دارد و کمی شل‌تر از حلوا‌های معمولی است. حلوای عربی طعمی شبیه به سوهان و یا کارامل دارد که بسیار دلچسب است و مزه‌ای متفاوت و لذیذ دارد. اگر دوست دارید حلوای عربی را برای ماه رمضان و سفره افطار و یا پذیرایی در شب‌های قدر تهیه کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا این حلوای خوشمزه را با هم در منزل تهیه کنیم.

مواد لازم

آرد گندم: ۱ پیمانه

نشاسته ذرت: ۱ پیمانه

شیرخشک قنادی: ۱ پیمانه

روغن مایع: ۱ پیمانه

کره: ۳۰ گرم

شکر: یک و نیم پیمانه

گلاب: یک سوم پیمانه

آب: دو پیمانه

زعفران دم کرده غلیظ: یک سوم پیمانه

پودر هل: ۱ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

بهترین دستور پخت حلوا را اینجا بخوانید

 
برای درست کردن این حلوای خوشمزه ابتدا باید شهد حلوا را درست کنید. شکر و آب را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا شکر کم کم آب شود. وقتی شربت ۱ دقیقه جوشید، اجاق گاز را خاموش کنید. حالا گلاب و زعفران دم کرده و پودر هل را به شربت اضافه کنید و هم بزنید و قابلمه را کنار بگذارید تا شربت کاملا خنک شود.

آرد گندم را داخل یک قابلمه گود بریزید و روی حرارت ملایم اجاق گاز بگذارید و مدام هم بزنید تا آرد تغییر رنگ بدهد و به رنگ آرد نخود دربیاید. حالا نشاسته ذرت را اضافه کنید و ۱۰ دقیقه دیگر مواد را تفت بدهید. قابلمه را کنار بگذارید تا ترکیب آرد و نشاسته کاملا سرد شود؛ سپس آن را یکبار الک کنید. در مرحله بعد شیر خشک قنادی را به ترکیب آرد و نشاسته سرد شده اضافه کنید و هم بزنید. روغن مایع و کره را داخل قابلمه حلوا بریزید و حالا قابلمه را دوباره روی حرارت متوسط اجاق گاز بگذارید و مدام هم بزنید تا حلوا با روغن و کره سرخ شود. وقتی حلوا به رنگ دلخواه‌تان رسید، شربت سرد شده را طی دو مرحله به مواد اضافه کنید و مدام هم بزنید تا حلوا کم کم به غلظت برسد. در این مرحله حلوای خوشمزه شما آماده سرو است که می‌توانید آن را داخل ظرف سرو بکشید و با پودر پسته و گل محمدی روی ظرف را تزیین کنید، نوش جان.

نکات مهم

۱ ـ شیر خشک قنادی را حتما زمانی که آرد و نشاسته ذرت سرد شده است، اضافه کنید. اگر آرد و نشاسته داغ باشد، شیرخشک گلوله می‌شود.

۲ ـ توجه داشته باشید که شیر خشک قنادی با شیر خشک مصرفی کودکان متفاوت است. این شیرخشک را باید از فروشگاه‌های لوازم قنادی تهیه کنید. هنگام خرید توجه داشته باشید که شیر خشک قنادی دو نوع شور و شیرین دارد. از نوع شور آن برای تهیه سوسیس و کالباس استفاده می‌شود و برای تهیه حلوای عربی باید از شیر خشک نوع شیرین استفاده کنید.

۳ ـ نشاسته ذرت شبیه آرد است و رنگ سفیدی دارد. نشاسته ذرت همچنین بافت نرمی دارد، به طوری که اگر مقداری از آن را بین دو انگشتتان بمالید، صدایی شبیه به جیرجیر از آن می‌شنوید. استفاده از نشاسته ذرت در انواع دسر‌ها و غذا‌ها عامل غلظت است. توجه داشته باشید که نشاسته گندم با نشاسته ذرت تفاوت دارد و نمی‌توان این دو را جایگزین یکدیگر کرد. نشاسته ذرت را می‌توانید در بسته‌بندی‌های بهداشتی از فروشگاه‌های مخصوص لوازم قنادی تهیه کنید.

۴ ـ همانطور که می‌دانیم گلاب عصاره خوشبوی گل محمدی است که مرغوب‌ترین نوع آن در شهر‌های کاشان و میمند فارس تهیه می‌شود. امروز در همه فروشگاه‌ها و سوپر مارکت‌ها شیشه‌های گلاب را در اشکال و با نام‌های تجاری گوناگون می‌بینیم که بسیاری از آن‌ها خالص نیستند و عطر و بوی گلاب اصیل را ندارند. گلاب اصل بوی گل محمدی می‌دهد و شما بوی ترشیدگی از آن استشمام نمی‌کنید. رنگ گلاب اصل شفاف، روشن و بدون رسوب است. گلاب اصل همچنین طعمی سنگین و مایل به تلخی دارد؛ پس هنگام خرید گلاب به این نکات توجه داشته باشید.

۵ ـ در اضافه کردن روغن به این حلوا دقت کنید. حتما باید روغن را کم کم به آرد اضافه کنید. بعد از اضافه کردن روغن معمولا آرد حالت گلوله‌ای و سفت پیدا می‌کند؛ اما بعد از کمی تفت دادن روی حرارت روان می‌شود و روغن پس می‌دهد؛ بنابراین از اضافه کردن روغن بیش از حد به این حلوا خودداری کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج