۱۴۱۰۰۲۵
۶ نظر
۲۷۳۷
۶ نظر
۲۷۳۷
پ

مورد عجیب پارک قیطریه که اهالی را شاکی کرد

روزنامه هم میهن در گزارش میدانی تجمع اهالی محله قیطریه تهران را بررسی کرده است.

روزنامه هم میهن در گزارش میدانی تجمع اهالی محله قیطریه تهران را بررسی کرده است.

مورد عجیب پارک قیطریه که اهالی را شاکی کرد

صبح روز گذشته، در اولین ساعات سیزدهم فروردین‌ماه، تعدادی از اهالی محله قیطریه تهران روبه‌روی پارک قیطریه تجمع کردند تا اعتراض‌شان را به ساخت مسجد در پارک نشان دهند؛ اعتراضی که از یک‌ماه پیش و هم‌زمان با حصارکشی در محدوده‌ای در شمال غربی پارک آغاز شد و حالا به تجمع اعتراضی رسیده است. محل تجمع آنها هم دقیقاً در محدوده جانمایی‌شده، برای ساخت مسجد بود.

مشاهدات خبرنگار ما نشان می‌دهد حصارهای قبلی از اطراف سرویس بهداشتی متروکه برداشته شده و فقط حصار رو به بلوار قیطریه باقی مانده است. مقداری آجر در محوطه ریخته شده، اما هنوز گودبرداری انجام نشده و درختی قطع یا جابه‌جا نشده است.

ساکنان منطقه می‌گویند، در سال‌های گذشته فضای سبز در این منطقه آنقدر زیاد بود که برای دسترسی به آن نیازی به آمدن به پارک نبود، اما حالا به پهنای وسیعی ساختمان‌سازی شده است. یکی از اهالی که حدود سه دهه است در این منطقه زندگی می‌کند، می‌گوید: «چطور ممکن است درختانی که چنددهه اینجا حضور داشتند را جابه‌جا کنند. علاوه بر این ممکن است، سودجویی‌هایی هم بابت آثارباستانی احتمالی در منطقه وجود داشته باشد. از فضای سبز سابق منطقه فقط همین پارک مانده است.»

اعتراضات اهالی منطقه که از اسفندماه سال گذشته شروع شد و حالا به تجمع روبه‌روی پارک رسیده، به شکل امضای یک کارزار هم ادامه دارد. این کارزار اینترنتی از 22 اسفندماه شروع شده و مخاطب آن رؤسای قوه‌قضائیه، ریاست‌جمهوری و دیوان عدالت اداری است. درخواست امضاءکنندگان که تعداد آنها تا امروز به بیش از 63 هزار نفر رسیده، «جلوگیری از تخریب پارک قیطریه» است. ازسوی‌دیگر یکی از مهم‌ترین دلایل اعتراض آنها به ساخت مسجد در پارک، وجود مساجد دیگر در این محدوده است. اشاره آنها به مساجد جامع قائم چیذر، محمدیه، مسجد مفتخر، مسجد جعفری، مسجد نور و مسجد جامع مهدیه است که نسبت به مساجد دیگر محله، فاصله کمتری با پارک دارد.

یکی از ساکنان محله که کارزار «درخواست جلوگیری از تخریب پارک قیطریه» را امضاء کرده، می‌گوید: «دلیلی ندارد اینجا مسجد ساخته شود؛ چون در این اطراف چند مسجد وجود دارد. بعد از حصارکشی این محدوده، اهالی اعتراض کردند و تعدادی از جوانان هم گفتند ما این حصارها را برمی‌داریم و اجازه نمی‌دهیم اینجا به مسجد تبدیل شود. کسانی که این دیوارها را کشیدند، گفتند قرار است در قسمتی که هنوز حصارش را برنداشتند و رو به خیابان است، چند مغازه هم بسازند.»

او می‌‌گوید: «مسجد برای نمازخواندن است و اگر کسی می‌خواهد نماز بخواند، می‌تواند به مساجد دیگر برود، مگر اینکه مسئولان بخواهند با ساخت مسجد به مردم دهن‌کجی کنند. در این پارک نمازخانه هم وجود دارد. ازطرف‌دیگر امکان درآمدزایی با ساخت مسجد هم وجود دارد؛ چون می‌توانند آن را برای برگزاری مراسمی مانند ختم هم در اختیار مردم قرار دهند.» او به موارد دیگری اشاره می‌کند که در ماه‌های گذشته برای ساخت فضاهای جداگانه زنانه و مردانه آغاز شده بود، اما ادامه پیدا نکرد. به گفته او شش‌ماه پیش هم تلاش شده بود طرح جداسازی فضای زنانه از مردانه در پارک اجرا شود، اما اهالی به آن اعتراض کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      عقلانیتی در این دولت رئیسی وجود ندارد!

    • ناشناس

      حالا یه تیکه کوچک از زمین کنده شود که تجمع لازم نبود.

    • رزمنده دیروز

      همه چی مملکت گل و بل بل است مونده فقط مسجد ساختن با وجود این که این همه مسجد در شهر داریم ولی متاسفانه همه خالی

    • بی نام

      مسجد بهانه است دنبال چیز دیگرند

    • ناشناس

      افرین بر مردم

    • ناشناس

      زاکانی یا دنبال آثار باستانی است و یا دنبال ساخت مغازه !!! مسجد بهانه است . داخل پارک نمازخانه خیلی خوب و بزرگی داره که همیشه هم خالی است !!! هر کس بخواد نماز بخونه میتونه از نماز خانه پارک استفاده کنه ... حالا بماند که چندین مسجد و حسینیه نزدیک پارک هستند !!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج