۱۴۱۰۵۳۰
۲۶۴
۲۶۴
پ

رپورتاژ آگهی

چرا یخچال اتوماتیک نمیکند؟چه زمانی اتوماتیک نکردن یخچال نگران کننده است؟

به‌راستی چرا یخچال اتوماتیک نمیکند؟‌ پاسخ به این پرسش نیازمند بررسی دلایل متنوعی است که هر یک از آن به منجر به فعال نشدن تایمر مختص به روشن و خاموش شدن کمپرسور خواهند شد و در نتیجه، روند اتومات یخچال دچار اختلال می‌شود.

چرا یخچال اتوماتیک نمیکند؟چه زمانی اتوماتیک نکردن یخچال نگران کننده است؟

ایراد در فرایند اتومات کردن انواع یخچال‌ها می‌تواند مشکلات مختلفی را برای ما به وجود بیاورد و حتی منجر به خراب شدن قطعات گوناگون شود، اما به‌راستی چرا یخچال اتوماتیک نمیکند؟‌ پاسخ به این پرسش نیازمند بررسی دلایل متنوعی است که هر یک از آن به منجر به فعال نشدن تایمر مختص به روشن و خاموش شدن کمپرسور خواهند شد و در نتیجه، روند اتومات یخچال دچار اختلال می‌شود.

علت اتومات نکردن یخچال

مشکلی همچون اتوماتیک نکردن یخچال در محصولات برندهای مختلف رخ می‌دهد و تنها مربوط به یک مدل خاص نیست؛ بنابراین درصورتی‌که با این موضوع مواجه شده‌اید، به جای نگران شدن، بهتر است به فکر تماس با کارشناسان «سلام تعمیر» باشید. مواردی همچون نشت کردن گاز مبرد، خراب شدن موتور و آسیب دیدن ترموستات از جمله علل مهم این موضوع به شمار می‌روند که برای پاسخ به پرسش چرا یخچال اتوماتیک نمیکند نیز می‌توان به آن‌ها اشاره کرد.

نشت کردن گاز

اولین موردی که در این زمینه باید به آن اشاره کنیم،‌ نشتی گاز مبرد یخچال است. درصورتی‌که گاز مبرد به‌علت نشتی کاهش پیدا کند، یخچال مجبور می‌شود که برای جبران کردن این موضوع به‌صورت مداوم کار کند. طبیعتاً این امر نیز موجب اختلال در روند اتومات کردن می شود. با رفع نشتی و شارژ کردن مجدد آن می‌توان این مشکل به‌خصوص را حل کرد.

خراب شدن موتور

چرا یخچال اتوماتیک نمیکند؟چه زمانی اتوماتیک نکردن یخچال نگران کننده است؟

یکی از مشکلات مهم در رابطه با یخچال‌های بی‌کیفیت، خراب شدن کمپرسور است. این موضوع نیز علتی برای بوق زدن ممتد دستگاه در نظر گرفته می‌‌شود. آسیب دیدن کمپرسور عملاً به کارگیری یخچال را به امری غیر ممکن تبدیل می‌کند.

احتمال دارد که دلیل اتومات نکردن یخچال شما، آسیب دیدن موتور باشد. اگرچه این موضوع خیلی شایع نیست، اما به ‌هرروی نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. موتور یخچال به‌علت مواردی همچون اتصالی برق و یا ضربات فیزیکی خراب می‌شود. منطقی است که یک موتور معیوب نتواند فرایند اتومات کردن را به شکل دقیق و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط شرکت تولیدکننده انجام دهد. یافتن دلیل اینکه چرا یخچال اتوماتیک نمیکند و تعمیر کردن موتور یک موضوع تخصصی است که فقط تحت نظر کارشناسان آموزش‌دیده صورت می‌گیرد.

آسیب دیدن ترموستات

یکی دیگر از قطعاتی که خراب شدن آن می‌تواند منجر به مشکلات متعددی در فرایند اتومات کردن شود، ترموستات نام دارد. این قطعه به‌منظور تنظیم دمای داخلی دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تعمیر برد یکی از پیچیده‌ترین مواردی به شمار می‌‌آید که تعمیرکاران می‌توانند به سراغ آن بروند. ظرافت این قطعه به حدی زیاد است که حتی کوچک‌ترین اشتباه در زمان تعمیر می‌تواند آن را به طور کامل از کار بیندازد. اگر روند تعمیر برد به درستی پیش برود، یخ‌ساز و سایر قطعات یخچال دوو دوباره قابل استفاده خواهند بود. دلیل اصلی خرابی برد یخچال، قطع و وصل شدن مداوم برق و یا رسیدن آب به آن است.

مدت زمان استراحت یخچال

مدت‌زمان مربوط به اتوماتیک یخچال (شامل فرایند روشن شدن و خاموش شدن یا استراحت کردن) بسته به نوع دستگاه متفاوت است. به‌هرروی، می‌توانیم بیان کنیم که در اکثر یخچال‌ها، به ازای هر سی یا چهل دقیقه روشن بودن به‌صورت مداوم، بیست دقیقه بازه به استراحت موتور اختصاص داده می‌شود. چنانچه این روند به هر دلیلی دچار اختلال شده باشد، اتومات به شکل صحیح صورت نمی‌گیرد. به همین دلیل است که باید به دنبال یافتن دلیل اینکه چرا یخچال اتوماتیک نمیکند باشیم.

علت اتومات نکردن یخچال قدیمی

برخی از افراد تصور می‌کنند که اتومات کردن تنها مربوط به یخچال‌های مدرن است و یخچال‌های قدیمی‌تر از این ویژگی بی‌بهره هستند. باید بگوییم که این تصور کاملاً نادرست است؛ زیرا حتی این یخچال‌ها نیز به‌صورت دقیق و در طی یک بازه زمانی این عمل را انجام می‌دهند. تنظیم نبودن دمای یخچال و نصب کردن غلط آن دو دلیل اصلی برای اتومات نکردن انواع یخچال‌های قدیمی محسوب می‌شوند.

تنظیم نبودن دمای یخچال

شما باید دمای درون یخچال خود را بر حسب فصل تنظیم کنید. البته این موضوع به آب‌و‌هوای محل زندگی‌تان نیز ارتباط دارد. به‌هرروی، لازم است که بر حسب دستورالعمل‌های ارائه‌شده از سوی کارخانه نسبت به انجام این امر اقدام کنید. افزایش بیش از حد دمای داخلی یخچال، موتور را مجبور می‌کند که به‌صورت مداوم به فعالیت خود ادامه دهد و هیچ‌گاه وارد فاز استراحت نشود. پس از تنظیم دما به شکل صحیح، مشکلات دیگری همچون برفک زدن مداوم یخچال نیز تا حد بسیار زیادی حل می‌شوند. اینکه چرا یخچال اتوماتیک نمیکند نیز به همین موضوع ارتباط دارد.

قرارگیری یخچال در فضای نامناسب

اگر علت اتومات نکردن یخچال قدیمی شما به محل نصب آن ارتباط داشته باشد، لازم است نسبت به جابه‌جا کردن دستگاه اقدام کنید. در یخچال‌هایی که فاصلۀ کمی با دیوار دارند، گردش هوا به‌خوبی صورت نمی‌‌گیرد و این امر منجر به گرم شدن بیش از حد موتور خواهد شد. پس از جابه‌جا کردن و قرار دادن یخچال در محل مناسب، حتماً تراز بودن آن را مورد بررسی قرار دهید؛ زیرا این موضوع نیز می‌تواند منجر به ایجاد مشکلات فنی شود.

همچنین بد نیست اشاره کنیم که همان طور که در سایت سلام تعمیر نقل شده:

"علت داغ شدن کمپرسور یخچال می‌‌تواند به محل قرارگیری آن نیز ارتباط داشته باشد. به‌طورکلی، توصیه می‌شود که یخچال‌ها از هر سمت پنج سانتی‌متر با دیوار و وسایل اطراف آن‌ها فاصله داشته باشند. این فاصله اجازه می‌دهد تا هوا به خوبی در هر زاویه حرکت کند و در نتیجه احتمال گرم شدن موتور کاهش پیدا می‌کند "

یخچال دیر اتوماتیک میکند

چرا یخچال اتوماتیک نمیکند؟چه زمانی اتوماتیک نکردن یخچال نگران کننده است؟

همان‌طور که بیان کردیم، فرایند اتومات دارای یک بازه زمانی مشخص است. در بعضی از مواقع، اگرچه این روند انجام می‌گیرد، اما با تأخیر همراه خواهد بود. آسیب دیدن لاستیک دور درب و همچنین اقدامات نادرستی همچون قرار دادن غذای داغ در داخل یخچال دو علت مهم برای این موضوع به شمار می‌روند.  

خراب شدن لاستیک دور درب

لاستیکی که دور درب یخچال قرار دارد یک قطعۀ مصرفی به شمار می‌آید که هر چند سال یک‌بار باید عوض شود. اگر چندین سال از زمان تهیۀ یخچالتان می‌گذرد و هنوز این لاستیک را تعویض نکرده‌اید، احتمال دارد که با اتومات نکردن دستگاه روبرو شوید. اگر تعمیرکاران برای پاسخ به این پرسش که چرا یخچال اتوماتیک نمیکند به چنین قطعه‌ای اشاره کردند، باید آن را عوض کنیم. خریداری این لاستیک هزینۀ زیادی را به شما تحمیل نمی‌‌کند و جا انداختن آن نیز به طول نمی‌انجامد.

قرار دادن غذای بسیار داغ در درون یخچال

با قرار دادن مداوم غذاهای بسیار داغ در درون یخچال، موتور، ترموستات، حسگرها و حتی برد دستگاه را نابود می‌کنید. وقتی که چنین غذاهایی را وارد یخچال می‌کنید، دمای داخلی به شکل ناگهانی افزایش می‌یابد و موتور با نهایت توان خود مشغول به کار خواهد شد.

تعمیر مشکل در اتومات یخچال توسط کارشناسان ماهر

چرا یخچال اتوماتیک نمیکند؟چه زمانی اتوماتیک نکردن یخچال نگران کننده است؟

به‌منظور یافتن دلیل این موضوع که چرا یخچال اتوماتیک نمیکند باید از تعمیرکارانی کمک بگیرید که به‌خوبی با قطعاتی همچون کمپرسور، ترموستات و... آشنایی دارند. این افراد از دانش و تجربۀ کافی به‌منظور رفع کلیۀ ایرادات فنی چنین دستگاه‌هایی برخوردار هستند و می‌توانند به شما یاری برسانند. مرکز «سلام تعمیر به عنوان مرکز نمایندگی تعمیر یخچال بوش با برخورداری از متخصصان آموزش‌دیده و کاربلد آماده است تا تمامی عیوب فنی یخچال‌های مختلف را رفع کند. حتماً‌ با این مجموعه تماس بگیرید و از خدمات تعمیر در منزل آن‌ها استفاده کنید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج