۱۴۱۱۵۵۲
۲۰۹۵
۲۰۹۵
پ

انتقاد شدید روحانی معروف از توهین پناهیان

نسبت به توهین به ساحت مقدس رسول الله (ص)‌ و امیرالمومنین (ع) در "رسانه حکومت" که حاصل خون صدها هزاران شهید عزیز بوده ، اظهار شرمندگی فراوان داریم .

جماران: نسبت به توهین به ساحت مقدس رسول الله (ص)‌ و امیرالمومنین (ع) در "رسانه حکومت" که حاصل خون صدها هزاران شهید عزیز بوده ، اظهار شرمندگی فراوان داریم .

انتقاد شدید روحانی معروف از توهین پناهیان

واکنش ها به توهین جنجال برانگیز علیرضا پناهیان به پیامبر گرامی اسلام و امیرالمومنین ادامه دارد. در جدیدترین واکنش هادی سروش در یادداشتی در جماران نوشت؛

هر دم از این باغ بری می‌رسد ، تازه‌تر از تازه‌تری می‌رسد !!

صاحب آنتن زنده و مویَد من جمیع الجهات ، بار دیگر شگفتی آفرید!!

ایشان ! بعد از ارائه نظریه "تقدم ولایت بر عدالت" و "استواری بعثت برقدرت ونه اخلاق" ، در سحر ماه مبارک رمضان در برنامه زنده رسانه فراگیر حکومتی دادِ از "تلخی گوشت پیامبر و علی" زد!!

سخن ما این است ؛ باتهمتِ "گوشت تلخ" به شیرین ترین های هستی، نمیتوانید تلخ های تان را شیرین کنید! و دیگر سخنی نداریم .

اما با چند جوانی که احیانا تصور میکنند محبوبشان آنچه میگوید مطابق با موازین دین است ، سخنی استدلالی و مستند به منابع دینی داریم تا نکند که بعد از مدتی خدای ناکرده ببینند که همه دین خود را خرج احساسات خود کرده و کالای بازار دنیای دیگران را حمل کرده اند !!

قرآن و حدیث و تاریخ نشان از پیامبر (ص) به عنوان شیرین ترین گوهر عالَم هستی دارد و علی (ع) لحظه ای در علم و عمل جدای از رسول مهربان خدا (ص)‌ نیست ، بعد از رسول الله (ص) شیرین ترین جهان هستی است.

این مدعا، با توجه مختصری به منابع دینی قابل دسترسی است.

قرآن در عظمت اخلاقی و شیرینی رسول الله (ص) برای همگان در مراحل مختلف توصیف خواندنی دارد ؛

در مرحله نخست در رابطه با شیرینی اخلاق و سیره او نسبت به همگان فرمود : "انک لعلی خلق عظیم" (قلم/۴)

در مرحله بعد ؛ خدای متعال نسبت به خصوص مومنان ، شیرینی رفتار او را چنین ترسیم فرمود : "لَقَدْ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَحِیمٌ ؛ - قطعا برای شما پیامبری از خودتان آمد که بر او دشوار است‌ شما در رنج بیفتید در مورد شما مشتاق و نسبت به مؤمنان دلسوز مهربان است.﴿توبه/۱۲۸﴾

او مشمول دستورِ به پهن کردن بال محبت برای مومنان بود ؛ "وَاخْفِضْ جَنَاحَکَ لِمَنِ اتَّبَعَکَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ" (شعراء ۲۱۵) و بخوبی موفق شد و خدا او را تایید کرد ؛ "فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ" (آل عمران/۱۵۹)

تحقق مفاد این آیات در سراسر زندگی پیامبر دیده میشود ، به عنوان نمونه ؛ رسول رحمت الهی (ص) در غم و شادی همراه مردم بود. لذا به تشیع جنازه آنها می رفت و در دورترین نقطه شهر مدینه به عیادت مریض می رفت؛ "یشیع الجنائز و یعود المرضی فی اقصی المدینه." (بحار۲۲۸/۱۶)

در مرحله سوم ؛ شیرینی سبک و سیره او در قبال نادانان و حتی دشمنان است که دستور به عفو و خیرخواهی و گذر از جهالت هاست ؛ "خذالعفو و امربالعرف و اعرض عن الجاهلین" (اعراف۱۹۹)

از این روست که در کتاب معروف "تاریخ دمشق" لیست افرادی آمده که پیامبر مبالغ زیادی را به آنان داده ، و در این بین آنان نام ابوسفیان و تبار او به چشم می خورد ،حتا پیامبر (ص) از سهم خود از خمس هم به مشرکان میداده است.

شیرینی وجود مبارک پیامبر (ص) در کلمات اصحاب او -از مردان و زنان- قابل شمارش نیست.

به عنوان نمونه ؛ همسر عمرو بن جموح بر شتری بعد از جنگ اُحد جنازه همسر و برادر و فرزندش که هر سه در جنگ احد شهید شده بودند را به سمت شهر حمل می کرد و می گفت: «همین که رسول الله (ص) در سلامتی میبینم باعث است که مصائبی با آن مواجه هستم را آسان ببینم ». (سیره ابن هشام،ج۱ص۶۷۷)

مگر امکان دارد کسی "گوشت تلخ"! باشد و جوامع بشری را یکی پس از دیگری فتح کند؟!

این فتح ها ریشه در فتح مدنیه دارد که مردم با اخلاق و ادب و فرهنگ غنی اسلام مواجه میشدند و مسلمان میشدند، تا جائیکه گفته اند : "فتحت المدینه بالقرآن".

اینجاست که دشمن شماره اول پیامبر -ابوسفیان- اعتراف میکند: «قیصر و کسری و پادشاهان آن رادیدم امّا به اندازهای که ارادت و محبت در میان مسلمین و پیامبرش دیدم در جائی ندیدم». (بحار،ج۲۱ص۹۹)

چقدر زیبا نهایت نفوذ پیامبر (ص) را حضرت امیر (ع) در نهج البلاغه به این عبارت ترسیم فرمود که دلها مملو از محبت پیامبر خدا شد و چشم ها دیگر تمایلی به دیدن غیر پیامبر نداشت: «تملا القلوب و العیون غنیً..» (خ/۱۹۲)

استاد مطهری در مورد نفوذ محبت او در دلها مثال میزند و میگوید، "نوعی هیپنوتیزم وسیع بوده است."

وقتی سبک و سیره رسول مهربان خدا بدین شکل است، رفتار پر محبت حضرت امیرالمومنین با دوست و دشمن روشن است و جای تریدی نمیگذارد. و روایت "علی خشن فی ذات الله" که در این برنامه گوینده خواند ، اگر دارای سند قابل پذیرشی باشد مربوط به جریانی خاص است در رابطه مستقیم با "حرام شرعی و حق الناس" است که دوستان میتوانند مراجعه کنند.

در پایان؛ نسبت به توهین به ساحت مقدس رسول الله (ص)‌ و امیرالمومنین (ع) در "رسانه حکومت" که حاصل خون صدها هزاران شهید عزیز بوده ، اظهار شرمندگی فراوان داریم .

اللهم انا نشکو الیک !

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج