۱۴۱۲۱۸۱
۷۴۴
۷۴۴
پ

کمبود این ویتامین‌ها باعث سردرد می‌شود

اگر جزو افرادی هستید که به سردردهای مزمن مبتلا هستید، بهتر است بدانید کمبود برخی ویتامین‌ها باعث سردرد می‌شود و می‌توانید با مصرف ویتامین سردردتان را کاهش دهید.

همشهری آنلاین: اگر جزو افرادی هستید که به سردردهای مزمن مبتلا هستید، بهتر است بدانید کمبود برخی ویتامین‌ها باعث سردرد می‌شود و می‌توانید با مصرف ویتامین سردردتان را کاهش دهید.

کمبود این ویتامین‌ها باعث سردرد می‌شود

کمبود هر ماده در بدن می‌تواند باعث سردرد شود؛ ویتامین‌ها جزو این دسته از مواد هستند. رژیم و سبک زندگی در کمبود این مواد موثرند و عاملی برای سردردها هستند.

ویتامین‌های B

ویتامین‌های B از سیستم عصبی محافظت می‌کنند. این ویتامین‌ها پیچیده هستند و حاوی فولیک اسید می‌باشند که برای سیستم عصبی مناسب است و سطح هوموسیستئین را کاهش می‌دهد که عاملی برای میگرن است.

ویتامین B۲

ویتامین‌های B نقش مهمی را در محافظت از بدن در برابر سردرد ایفا می‌کنند. ویتامین‌های B به ریبوفلاوین نیز مشهور هستند. کمبود آن‌ها عاملی برای مشکلاتی مثل سردردهای میگرنی است.

ویتامین دی

ویتامین دی در واقع یک هورمون تولید شده توسط کلیه‌ها است. بیشتر ما این ویتامین را از طریق مصرف غذا، مکمل‌ها و یا در معرض نور خورشید بودن به دست می‌آوریم. اگر هر کدام از این روش‌ها کافی نباشد، ممکن است به سردرد دچار شویم اما باید مراقب بود که بیش از حد از ویتامین دی استفاده نکرد زیرا تاثیر منفی روی سلامتی دارد.

سدیم

اگر هنگام ورزش کردن یا هر گونه فعالیت فیزیکی بیش از حد عرق می‌کنید، ممکن است که با کمبود نمک یا همان سدیم در بدن مواجه باشید که عاملی برای سردرد است.

منیزیم

منیزیم به تنظیم اعصاب و عملکرد عضلات کمک می‌کند، قند خون را در سطح متناسب نگه می‌دارد و فشار خون را نیز تنظیم می‌کند. متخصصان بر این باورند که کمبود منیزیم با میگرن مرتبط است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج