۱۴۱۲۲۳۹
۴۲۹
۴۲۹
پ

رنگینک را با این دستور متفاوت درست کنید

رنگینک نوعی دسر خوشمزه و بسیار مقوی جنوبی است که از ترکیب خرما با آرد، روغن و گردو تهیه می‌شود و برای ماه رمضان و سفره افطار یک انتخاب مناسب است.

فرارو: رنگینک نوعی دسر خوشمزه و بسیار مقوی جنوبی است که از ترکیب خرما با آرد، روغن و گردو تهیه می‌شود و برای ماه رمضان و سفره افطار یک انتخاب مناسب است.

رنگینک را با این دستور متفاوت درست کنید

رنگینک نوعی دسر شیرین با خرماست که در مناطق جنوبی کشور مانند خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمان و فارس تهیه می‌شود. در این مناطق خرما به دلیل داشتن نخلستان‌های فراوان یکی از مهم‌ترین مواد خوراکی است که از آن برای تهیه انواع غذا، دسر و شیرینی استفاده می‌کنند. ترکیب خرما، دارچین و گردو در کنار هم یک ماده غذایی فوق‌العاده گرم را به وجود می‌آورد که به‌خصوص برای مصرف در فصل پاییز و زمستان مناسب است و انرژی فراوانی را برای بدن فراهم می‌کند. رنگینک را می‌توان به صورت دسر در کنار چای سرو کرد، همچین رنگینک با وجود داشتن مواد مغذی یک غذای کامل محسوب می‌شود. رنگینک دستور‌های پخت متفاوتی دارد. ما در این مطلب می‌خواهیم طرز تهیه یک مدل رنگینک متفاوت را به شما آموزش بدهیم که هم مقوی و خوشمزه است و هم ظاهر بسیار زیبایی دارد و برای پذیرایی مناسب است. اگر دوست دارید این رنگینک خوشمزه را در منزل درست کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

آرد نانوایی: ۱ لیوان

آرد نخودچی: نصف لیوان

آرد برنج: نصف لیوان

خرما بدون هسته: نیم کیلو

پودر هل: نصف قاشق چای‌خوری

پودر دارچین: نصف قاشق چای‌خوری

پودر گل محمدی: نصف قاشق چای‌خوری

پودر زعفران: نصف قاشق چای‌خوری

کره: ۲۰۰ گرم

روغن مایع: نصف لیوان

گردوی خرد شده: ۱ فنجان

طرز تهیه رنگینک

برای درست کردن این رنگینک خاص و متفاوت ابتدا هسته‌های خرما را بیرون بیاورید و خرما را کنار بگذارید. آرد نانوایی را داخل یک ماهی تابه گود بریزید و روی حرارت متوسط اجاق گاز بگذارید و به مدت ۱۵ دقیقه مدام آرد را روی حرارت هم بزنید تا تفت بخورد. بعد آرد برنج را اضافه کنید و ۵ دقیقه همراه با آرد نانوایی تفت بدهید و در آخر آرد نخودچی را اضافه کنید و ۵ دقیقه دیگر تفت بدهید. حالا ترکیب سه آرد را یکبار الک کنید و دوباره داخل ماهی تابه برگردانید. در این مرحله کره را همراه با پودر هل، پودر دارچین، پودر زعفران و پودر گل محمدی به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کره آب شود، سپس روغن مایع را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد رقیق شود.

به اندازه یک پیاله از مواد را بردارید، سپس خرما را داخل ماهی تابه بریزید و خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. در آخر گردوی خرد شده را بریزید و دوباره هم بزنید. حالا کف یک ظرف مستطیل یا دایره کیسه فریزر پهن کنید و مواد رنگینک را داخل ظرف بریزید و با دست خوب پخش کنید تا حالت ظرف را به خود بگیرد، سپس خیلی آرام رنگینک را داخل ظرف سرو برگردانید و کیسه فریزر را جدا کنید. در آخر آن مقدار از مایه رنگینک را که کنار گذاشته بودید، روی رنگینک بریزید و با قاشق صاف کنید و روی آن را به دلخواه با مغز گردو و پودر پسته تزیین کنید، نوش جان.

نکات مهم

۱ ـ خرما سرشار از ویتامین B، A و K ۱ ـ و مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، پتاسیم، منگنز، فسفر، مس، گوگرد و منیزیم است. برای تهیه رنگینک بهتر است از خرمایی استفاده کنید که شیرین باشد. رطب یا خرمای عسلی بهترین خرما برای تهیه رنگینک است.

۲ ـ برای تهیه حلوا و دسر‌هایی که آرد دارند، بهتر است از آرد گندم یا همان آرد سفید شیرینی استفاده کنید. برای تهیه رنگینک بهتر است از آرد گندم سبوس دار استفاده کنید که در این صورت ارزش غذایی بیش‌تری دارد.

۳ ـ حتما سه آرد را با فاصله از هم تفت بدهید. آرد نخودچی را ۵ دقیقه آخر تفت آرد اضافه کنید، زیرا آرد نخودچی در اثر حرارت خیلی زود می‌سوزد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج