۱۴۱۳۲۳۴
۷ نظر
۴۳۱۵۶
۷ نظر
۴۳۱۵۶
پ

آقای پیمان معادی، شما شوهر خوبی نیستید، این هم سندش

اگر با دنیای هنر سینما آشنایی داشته باشید حتما بازیگرانی را می‌شناسید که با تایپ کست‌های مشابه در سینما فعالیت می‌کنند. به طور خلاصه، تایپ کست به نقش‌های مشابهی گفته می‌شود که بازیگران برای اجرا انتخاب می‌کنند.

برترین‌ها - آیدا فلاحیان: اگر با دنیای  هنر سینما آشنایی داشته باشید حتما بازیگرانی را می‌شناسید که با تایپ کست‌های مشابه در سینما فعالیت می‌کنند. به طور خلاصه، تایپ کست به نقش‌های مشابهی گفته می‌شود که بازیگران برای اجرا انتخاب می‌کنند. در بین تمام تایپ کست‌های پرتکرار در سینمای ایران که برای بسیاری از ما آشنا هستند، پیمان معادی یکی از عجیب‌ترینِ آن‌ها را انتخاب کرده است! تایپ کست "همسرِ بد" شاید تکرار این نقش برای پیمان معادی یک انتخاب اتفاقی باشد اما شاید برای شما نیز سوال باشد که چرا پیمان معادی هیچ وقت شوهر خوبی نیست؟! به این بهانه در ادامه این مطلب به بررسی نقش‌های مشابه پیمان معادی به عنوان یک همسر می‌پردازیم و ابعاد شخصیتی این کاراکتر‌های به ظاهر مشابه را بررسی می‌‌کنیم.

آرمان بیانی/افعی تهران

آقای پیمان معادی، شما شوهر خوبی نیستید، این هم سندش

بعد از یک غیبت نسبتا طولانی نام پیمان معادی با سریال افعی تهران  بر سر زبان‌ها افتاده است. البته با همان ظاهر همیشگیِ همسرِ بد! آرمان بیانی منتقد سینماست که علاوه بر سینما قصد نقد هر چیزی و هر کسی را دارد. این روشن فکر به شدت بی اعصاب، در زندگی شخصی و عاطفی خود به شدت دچار مشکل است. طلاق او از همسرش این نکته را هم برای دیگران و هم برای خودش ثابت کرده که تحمل آدمی چون آرمان کار هرکسی نیست. دغدغه‌های خودخواهانه‌ی آرمان باعث طلاق او از همسرش شده اما با این وجود منتقد سینمای داستان به هیچ عنوان قصد قبول اشتباه ندارد‌.البته با توجه به سیر داستان سریال افعی تهران، می‌توان حدس زد با ادامه جلسات تراپی پر سروصدا شاید بتوان از پیمان معادی یا آرمان بیانی یک همسر خوب ساخت.


پیمان/درباره الی

آقای پیمان معادی، شما شوهر خوبی نیستید، این هم سندش

شاید بتوان گفت شروع این طلسم شوم از همان اولین حضور پیمان معادی در سینما شکل گرفت. پیمانِ درباره‌‌ی الی که یکی از نقش‌های مهمِ داستان فیلم به شمار می‌رفت، یک پدر نمونه و البته یک همسر نه چندان خوب بود. او که در ابتدای کار سعی دارد تمامی خواسته‌های خانواده خود را برآورده کند اما در هنگام وقوع بحران، پیمان آن روی حقیقی خود را نشان می‌دهد و با وجود اعتراض همسرش به رفتارش مفتخر است. در یک نگاه ساده پیمان درباره الی به هیچ عنوان مرد روزهای سخت نیست و همین مورد از او یک همسر بد می‌سازد.


نادر/جدایی نادر از سیمین

آقای پیمان معادی، شما شوهر خوبی نیستید، این هم سندش

پیمان معادی اما در چشم تمام دنیا نیز  با چهره‌ی یک همسر بی نقص ظاهر نمی‌شود‌. بعد از درخشش فیلم جدایی نادر از سیمین، مخاطبان ایرانی و خارجی پیمان معادی را در نقش نادرِ خود رای و متعصب می‌بینند و بار دیگر برچسب "همسر بد" روی پیشانی معادی چسبانده می‌شود. نادرِ جدایی دوست دارد  تمام دنیا را در محور خواسته‌های خودش حرکت دهد و همین مورد عامل جدایی او از همسرش سیمین می‌شود. او معتقد است گذشتن از خواسته‌های خودش به نفع دیگران نوعی ترک مبارزه و فرار است اما همین عامل همسر و فرزندش را از او فراری می‌دهد.


امیر/ملبورن

آقای پیمان معادی، شما شوهر خوبی نیستید، این هم سندش

امیرِ فیلم ملبورن شاید به ظاهر همسر همراه و ایده‌آلی به نظر برسد اما در ادامه مشخص می‌شود که به همین سادگی‌ها هم نیست. در یک نگاه کلی امیر حتی معنای زندگی مشترک را هم نمی‌داند. او به جای حل اشتباهات همسرش سعی می‌کند تمام گناه‌ها را به گردن اون بیاندازد و همین مورد یکی از اصل‌های ازدواج یعنی حمایت عاطفی را زیر سوال می‌برد. شاید امیر باید می‌دانست ازدواج یک بازی تیمی است نه یک مسابقه بهترین بودن انفرادی!


ایرج/بمب یک عاشقانه

آقای پیمان معادی، شما شوهر خوبی نیستید، این هم سندش

شاید شما نیز تصور کنید بد جلوه دادن پیمان معادی به عنوان یک همسر حاصل تلاش کارگردانان مختلف است اما باید گفت پیمان معادی در فیلمی که خودش کارگردانش است هم دوست ندارد همسر خوبی باشد. ایرج کاراکتری است که معادی در فیلم به خودش اختصاص داده. معلمی با انظباط، محترم، شکاک و همراه با یک عینک بد بینیِ حاضر و آماده.معلم لجباز بمب یک عاشقانه دوست ندارد عشق همسرش نسبت به خودش را به کسی ببازد اما محدود کردن فضا برای همسرش عامل اصلی همین باخت است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      ببخشید کی اینو گفته؟؟؟

    • لوتوس

      درخت گردوی مهدویان را ببینید معادی در نقش یک همسر فداکار ایفاء نقش می کنه.

      پاسخ ها

      • ناشناس

        دقیقا

    • بهاره رحیمی

      خسته نباشیداقای معادی

    • پروین

      اتفاقا در جدایی نادر از سیمین نقش یک انسان والا و مسئول رو داشت نه همسر بد.جمله ماندگاری که باعث تحسین جهانی شد: پدرم منو نمیشناسه من که اونو میشناسم.اصولا ادمی که اینقدر با اخلاق و ارزشها درگیره نمیتونه همسر یا پدر بدی باشه، برعکس میشه توی زندگی مثل کوه بهش تکیه داد و حساب کرد

      پاسخ ها

      • ناشناس

        البته نه اینکه رعایت اصول باعث بشه همسرش فدای پدر و مادرش کنه

    • ن

      قطعا پیمان معادی نه تنها نقش تکراری بلکه هنیشه بازی تکراری و هیستریک داره متاسفانه و متاسفانه فقط ادعاست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج