۱۴۱۳۹۸۳
۱۳۸۶
۱۳۸۶
پ

مرد ۵۴ساله به خاطر ارتباط با دخترک نوجوان تبعید شد

روزنامه خراسان در گزارشی به ماجرای تبعید یک مرد میان‌سال ۵۴ساله به‌خاطر ارتباط با دختر نوجوان پرداخت.

روزنامه خراسان در گزارشی به ماجرای تبعید یک مرد میان‌سال ۵۴ساله به‌خاطر ارتباط با دختر نوجوان پرداخت و نوشت: این ماجرا بهانه‌ای شد تا از دلایل اصلی تمایل بعضی دختران جوان به ازدواج با مردهای سن بالا بگوییم.

مرد 54ساله به خاطر ارتباط با دخترک نوجوان تبعید شد

 مرد 54ساله به خاطر ارتباط با دخترک نوجوان تبعید شدتشنه محبت پدرانه بودم

دختر نوجوان مقابل قضات ماجرا را این‌طور شرح داد: «پدرم کارگر است و مادرم برای کمک به امرار معاش خانواده مجبور به کار در محوطه‌ای در اطراف تبریز بود. هیچ وقت از طرف پدرم محبتی ندیدم. همیشه دلم لک می‌زد برای محبت‌های مردانه، برای محبت‌های پدرم؛ اما او این محبت را از من دریغ می‌کرد. ️۳سال قبل، بعد از مدرسه به همراه مادرم به محل کارش می‌رفتم که با صاحب کارش آشنا شدم. در این مدت هم از نظر مالی و هم از نظر عاطفی ذره‌ای برایم کم نگذاشته بود. من هم که نیاز مالی شدید داشتم و تشنه محبت بودم، دل‌بسته شدم و ارتباط ما شروع شد تا این که والدینم مشکوک شدند و کار به این‌جا کشید.» اما چرا بعضی دختران به ازدواج با مرد سالمند علاقه‌مند می‌شوند؟

۱ توجه ویژه به پول به جای ارزش‌های اخلاقی

 همین طور که این دختر نوجوان هم در صحبت‌هایش اشاره کرد، یکی از دلایل اصلی و عمده تمایل به ازدواج با مردان سن بالا، نداشتن امنیت اقتصادی در زندگی است. به همین دلیل است که شاید قبح ازدواج با مرد سن بالا، شکسته شده و به تدریج با افزایش این نوع ارتباط یا ازدواج و الگوبرداری اجتماعی از آن،متاسفانه  در میان فرهنگ و جامعه ایرانیان رخ داده است. مشکلات از جایی شروع می‌شود که پول جای ارزش‌های اخلاقی انسان، شخصیت و اصالت را می‌گیرد. بعضی دختران هم خوشبختی را تنها با پول مقایسه می‌کنند و در دام چنین رابطه‌هایی می‌افتند.

۲ خلاهای عاطفی

شاید یکی از مهم‌ترین دلایل روحی و روانی علل تمایل زنان جوان به ازدواج با مردان مسن، خلاهای عاطفی باشد که می‌خواهند یک مرد سالمند جای محبت نداشته پدرشان را برایشان پر کند. اغلب دخترانی که گذشته خوبی نداشته و مورد بی‌مهری پدرشان واقع شده‌اند بیشتر به دنبال آغوش پدرانه هستند. به همین دلیل به این‌گونه رابطه‌ها تمایل بیشتری دارند. همچنین فرار از احساس تنهایی می‌تواند سوق‌دهنده افراد به سمت روابط نامناسب برای حل مشکلات گذشته است.

۳ فرهنگ‌سازی اشتباه شبکه‌های اجتماعی

علاوه بر مشکلات عاطفی و اقتصادی، این موضوع با تغییرات فرهنگی هم در ارتباط است. گسترش راه‌های ارتباطی فضای‌مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای باعث تغییر نوع نگرش مردم نسبت به این ازدواج‌ها شده و بسیاری از ناهنجاری‌ها را به هنجار مبدل کرده است. تماشای  ویدئوهای کوتاه از سبک‌زندگی یک دختر که از داشتن شوگر ددی ابراز خوشبختی می‌کند، تاثیر زیادی روی ذهن نوجوانان و جوانان می‌گذارد. این تمایل به نوعی است که برخی دختران یا حتی زنان بالغ‌تر، مایل به ازدواج یا ارتباط با مردانی می‌شوند که حتی چندین دهه بزرگ‌تر از آن‌ها هستند؛ تنها به این امید که بتوانند آینده زندگی خود را از هر لحاظ به‌خصوص اقتصادی تامین کنند.

۴ مشکلات اصلی این‌گونه روابط  برای دختران جوان است

مشکلات اصلی که در این گونه روابط ایجاد می‌شود، برای دختران جوان است. مهم‌ترین مشکل آن است که این افراد از نسل‌های مختلفی هستند و تفکرات متفاوتی به یکدیگر دارند. به همین دلیل رسیدن به تفاهم در این گونه ازدواج‌ها بسیار سخت است و اغلب به همین خاطر، افراد خیلی زود از رابطه خود سرد و پشیمان می‌شوند. از طرفی مردان مسن خیلی از تجربیات مثل سفر، گردش و هیجانات را پشت سر گذاشتند و برنامه خاصی برای آن‌ها ندارند. این در حالی است که دختر جوان افق‌های بیش‌تری برای آینده خود در نظر دارد از جمله گردش، تفریح، سفر و فرزندآوری. در حالی که مرد مسن از رابطه با یک زن جوان بیشتر به‌دنبال آرامش و کسب انرژی از دست رفته‌اش است و در این بین تنها چیزی که زن جوان از آن منافع می‌شود، حمایت مالی است.  می‌توان گفت در رابطه بین زن جوان و مرد مسن عامل جذب، جوانی و انرژی زن جوان و از طرفی حمایت مالی و کمی نرم‌تر شدن مرد مسن است که دیگر سرکشی دوره جوانی خود را ندارد. اما باید دید این جذابیت چقدر پایدار است و پس از گذشت چند سال آیا این جذابیت همچنان باقی خواهد بود؟ در ضمن، همان‌طور که پذیرش ازدواج دختر با مرد سن بالا در خانواده سخت است، پذیرش آن در جامعه هم سخت بوده و باعث نارضایتی زوجین از نگاه و حرف‌های دیگران خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج